skola

Så var första "skoldagen" avklarad. Hände inte så mycket vi fick mest massa papper och sånt.
Många var facinerade över att jag var gravid haha.  Imorgon har vi helt vanliga skoldagar, börjar 8 slutar halv 4. Jag får se hur länge jag går den här terminen, skulle helst vilja gå ut hela. Känns som att det skulle bli bäst så. Vi slutar ju den 20december så då är det lite mer än en månad kvar till beräknad födsel. Men får se lite längre fram hur allt blir.

Idag går jag in i vecka 18 (17+0). Gud jag tycker tiden går så himla snabbt, men det är bara bra.

Vecka 18
Fostret: Huvudet är cirka 4 cm i diameter, medan fötterna är cirka 2 cm långa. Nu märker fostret om det är ljust eller mörkt utanför magen, även om ögonen är stängda. Fostret sväljer fostervattnet och kan till och med skilja mellan mammans intag av söt respektive besk föda. Om det är sött sväljer fostret mer vatten och om det är bittert så grimaserar det istället. Fostervattnet är naturligt sött och kroppen ser till att det innehåller rätt mängd av aminosyra, fettsyra, mjölksyra, citronsyra, salt, glukos, fruktos och sist men inte minst proteiner. 

Det är min lilla plutt de:) <3
Vecka 18 | |
#1 - - Emily:

hittade just till din blogg genom nån länk. Kul att du ska få en bebis, du blir säkert en jättebra mamma: ) hoppas du mår bra och att allting går bra!

#2 - - Ungmamma15:

tack tack:) allt bra med mej;)

#3 - - Anonym:

är din pojkvän aldrig med dig eller lika glad över barnet.. du skriver aldrig om han? verkar som om det bara är du som bryr dig om barnet..?

#4 - - Ungmamma15:

jo jag är med han, men vi bor en bit ifrån varandra och nu när skolan börjat hinner vi inte träffas lika mycket, han bryr sej med om barnet:)

#5 - - mly:

kul :)
en fråga bara, var barnet planerat? :)

#6 - - Ungmamma15:

hehe nej de var inte planerat:p

#7 - - Estelle:

Underbar blogg!

Upp