år 2006

Tänkte skriva lite kort om året som varit.

Året började lugnt och bra, jag hade inga nyårlöften detta år så jag har inte behövt hålla några heller.  Men året har varit väldigt händelserikt. Jag var ofta med Andreas och hittade på massviss av skojiga saker. Jag började även sista terminen i 8an, vilket var helt ok fram tills i maj. Det var i maj som jag fick
reda på att  jag var gravid, hade ju då ingen aning om hur allt skulle bli.
Men så i början av juni gick jag och Andreas till ungdomsmottagningen för att göra ytterligare ett test, även de var positivt.
Jag visste redan då att jag ville behålla barnet. Till slut var vi tvugna att berätta för våra föräldrar,  som inte direkt vart överlyckliga. Sommaren var ett rent helvete vissa dagar och jag kände mig helt värdelös,tänkte att allt var mitt fel. Min födelsedag blev därför inte heller som jag hade tänkt mig, utan bestod mest utav gråt. Men det var inte bara dåliga stunder i sommras, även väldigt underbara.
Jag och Andreas hade väldigt kul tillsammans även fast vi hade olika åsikter,
det blev några bråk men vi löste allt tillsammans. Innerst inne så visste vi båda om att vi skulle klara allt, bara vi gjorde det tillsammans.


I augusti åkte min och en kompis familjer ner till Grekland, väldigt skönt men jag saknade Andreas mycket. På dagarna tänkte jag inte alls på att jag var gravid utan jag och Lina (som var med) hade kul tillsammans. Jag visste att allt skulle bli bra och Lina stöttade mig, vi hade skit roligt tillsammans. Det var på kvällarna som jag tänkte på hur allt skulle bli, varken min eller Andreas familj hade ännu inte riktigt accepterat mitt beslut. Det var i slutet av augusti som alla började acceptera att jag valt att behålla barnet.


Jag började även 9an i augusti, det var lite läskigt eftersom att alla skulle få reda
på att jag skulle ha barn. Men det gick över, jag trodde att alla skulle tycka att jag var hel knäpp men de flesta tyckte att det skulle bli jätte kul. Jag och Andreas fick en tid för ultraljud, och när den dagen kom var vi båda nervösa. Men allt gick jätte bra och det visade sig att vi väntade en liten flicka, som skulle få namnet Wilma. Vi firade även 1års dag tillsammns.


Jag startade upp en blogg för att skriva om hur jag känner och
om hur det är att vara ung förälder, men även för att jag vill kunna gå tillbaka och läsa om hur min första graviditet har varit.
Det visade sig att blogg världen inte var helt fri ifrån elaka kommentarer heller, men jag har lärt mig att inte bry mig om vad som skrivs, speciellt inte ifrån personer jag inte känner.


Jag gick hela 9ans höstterminen, vilket känns jätte skönt.
Det var vissa stunder då jag tänkte att jag lika gärna kunde skita i att gå klart terminen, men jag kämpade eftersom att jag tycker skolan är viktig.
Höstterminen har även beståt utav massa olika möten, vissa bättre och vissa sämre. Men det bästa har nog varit att få gå till MVC och lyssna på våran lilla Wilma och höra att allt är bra.


Nu har jag gått på årslov eller vad man ska säga, men självklart ska jag komma
tillbaka till skolan och ta igen allt jag missar. Just nu ser jag bara fram emot mitt nya liv med Andreas och våran dotter Wilma.
Jag skriver som jag skrivit förr,
"jag har aldrig ångrat att jag behöll Wilma, hon och Andreas är de bästa som någonsin hänt mig"  Ingen kan heller ändra på de.
Jag vet att år 2007 kommer vara de bästa året i mitt liv!

Emelie+Andreas+Wilma=Kärlek

Bebis | |
#1 - - Maja:

Jag önskar dig ett Gott Nytt År, och hoppas att allt går bra med förlossningen och Wilma... Inte långt kvar nu ju! Kramar!

#2 - - Emelie:

Hej! Jag har läst din blogg länge nu men inte kommenterat mer än någon enstaka gång. Jag måste säga att jag tycker att du är stark och väldigt mogen för din ålder. Jag önskar er verkligen all lycka med barnet, det kommer gå jätte fint. Gott Nytt år på Er. Kram

#3 - - Andrea:

Gott nytt på er - Emelie, Andreas & Wilma!

#4 - - Virran:

Gott nytt år och god fortsättning :)

#5 - - markus:

Gott nytt år, lycka till!

#6 - - Anna Nio:

Gott nytt år och lycka till med förlossningen. :)

#7 - - Sandra:

Gott nytt år och lycka till med allt! :)

#8 - - jennie:

Gott Nytt år :) och lycka till med allt :) Hoppas du fortsätter skriva även när hon kommit ut, så man får se henne :D

#9 - - Anonym:

kommer man få se wilma sen :)?

#10 - - Magdalena:

Måste berätta hur allting gick sedan, lycka till

#11 - - Anonym:

Gott nytt år :)

#12 - - emelie:

gott nytt år och lycka till med 2007, jag hoppas att allt går toppen!
kramar, emelie

#13 - - Olivia:

Heej! gott nytt år!!!! Puss & Kram

#14 - - Anonym:

fina bilder :P lycka till, ni lär klara det stenbra! :D

#15 - - cizzi:

Gott nytt år och stå på dig mot elaka kommentarer.

#16 - - Christina:

GOTT NYTT ÅR! Lycka till år 2007 :D

#17 - - Anonym:

hej hej
har följt din blogg varje dag med nöjje,. å de va jättekul att du la in bilder så man fick se ditt ansikte åxå och inte bara din mage, även om ja förstår att den är viktigast just nu. du e verkligen en jättesöt tjej och ja önskar dej, andreas, å wilma all lycka i framtiden.
Gott nytt år.

#18 - - Alvas Pappas Blogg alvaplutten.blogspot.com:

Härlig årsuppdatering! Tror ert 2007 (för alla tre) blir fantastiskt!

Alvas paps

#19 - - Anonym:

Gott nytt år!!
lycka till med allt nu ! :D

#20 - - julia:

Lycka till med allt! :) Happy new year!

#21 - - Elin:

Gott nytt år !! tror verkligen detta blir erat bästa år någonsin !! :D Lycka till med allt :)

#22 - - Sofia:

Hej!
Min lillasyster, som fyller 15 i år, fick igår på nyårsafton en liten kille =) En liten Edvin blev det!
Läsa din blogg och kände att ni säkert har saker gemensant, så många blir ju faktiskt inte mamma så tidigt =P Så fort hon kommer hem från BB ska jag ge henne adressen till din blogg, kanske får ni kontakt. Lycka till med allt, hoppas allt går lika bra med din förlossning som det gick för min syster!
Kram den stolta mostern sofia

#23 - - Anonym:

vilken skola går du i? om du bor i tullinge

#24 - - Ehlin:

Gott nytt år :) !

#25 - - C:

Du är stark, det finns många många läsare här som ser upp till dig =) .

#26 - - Anonym:

kul att läsa din blogg, modigt av dig att behålla barnet!

#27 - - Anonym:

kul att du äntligen lägger ut nån bild på ditt ansikte du är jättefin.. och du och andreas passa super bra ihop. kommer nog verkligen hålla mellan er. och stort lycka till med wilma gott nytt år

#28 - - Emma:

Jättekul med lite bilder :)

#29 - - Anonym:

vill bara önska er jättemkt lycka till och jag hoppas att förlossningen går smidigt :) ni kommer bli jättebra föräldrar till lilla Wilma.
Kramar

#30 - - Vendela.:

Shit, du måste vara jättestark. Det är nog inte mmånga som behåller ett barn och kämpar med skolan samtidigt. Struntaa i alla elaka kommentarer.

#31 - - the big pimp pimp:

du har fått många kommentarer men jag orkar inte läsa alla, något inlägg såg jag att det var 100 st, jag kollar in på din blogg lite då och då och läser, men jag stödjer dig, jag vet en som fick barn vid året hon skulle fylla 15 och hon + barnet som nu är 2 år har det kanon och dom har löst allt, och hon har desutom ingen pappa, så detta kan ni lösa. Grattis och lycka till!

#32 - - Mia:

Lycka till kikar in här lite då o då!

#33 - - Teddy:

God fortsättning och jag som många andra läsare ser fram emot förlossningen och erat fortsatta liv med lillflickan:)

/Teddy

#34 - - Sanna:

Gott nytt år och lycka till med nya året, Du är verkligen en stark tjej. Åldern har ingen betydelse det är mognaden som har det. Både du och andreas verkar ju ha det som behövs. Skit i vad andra säger. Ni kommer klara det jätte bra :) Kramar

#35 - - Anonym:

Oj, du ser verkligen ung ut !

#36 - - alex:

Hej!

Jag tycker att du är oerhört stark som klarar pressen från vuxna om kompisar som ofta kan vara lite nedlåtna mot en, men du verkar klara det bra!
Hoppas verkligen att allt går bra med förlossningen och att du fortsätter blogga så man får se en bild på Wilma! :)

Kram

#37 - - Jove:

Gott nytt år!

#38 - - Anonym:

gott nytt år :D:D

#39 - - Alexandra:

God fortsättning! :)
Kommer bli ett spännande 2007 för dig kan man juh lungt säga? ;) Önskar dig all lycka till och hoppas att vi får läsa mycket om Wilma sedan.

#40 - - u :):

Några nyårslöften för 2007?

// u :)

#41 - - Anonym:

Gud va stark och modig du är! Önskar er all lycka!
kram

#42 - - emma:

tycker där väldigt starkt av er att behålla barnent när ni är så pass unga. Hoppas eran kärlek hålle räven när barnet är fött och att ni bägge två får bra utbildninge eller någon utbildning. Så ni inte behöver gå på soc hela tiden eller det kanske ni kommer gör för noi kommer väll bo hemma så länge det går. det är starkt av er att behålla barnet. jags kulle inte gjort det om jag var lika gamal som dig då är men fortfarande barnet:) men det är kul hoppas eran lilla wilma kommer att må bra och att det inte kommer bli några komplekatioenr under din förlossning..

Ha det bra emmelie. Lycka till i fortsättning.

//emma

#43 - - Linnéa:

Jag tror du kommer bli en jätte bra mamma!! =) Inget problem för unga föräldrar! Snart har du lilla dottern där! Inte långt kvar nu! Hoppas allt är bra med er!
Kramar
Linnéa

#44 - - Renée:

gud vad gullig bebis-tröjan är :D

gott nytt år på er och lycka till!

#45 - - Rebecca:

Jag tycker du är JÄTTE stark som behållt barnet. Lycka till med allting nu, och gott nytt år!

#46 - - Jenny:

Jag vill bara säga att jag beundrar dig verkligen för att ha fattat ett sådant beslut. Du verkar vara en väldigt stark och målmedveten person. Jag önskar dig och din familj all lycka i framtiden och ser framemot foton på eran lilla nyfödda när hon kommer :)

#47 - - Denise:

Antingen är jag knas, eller är jag bara känslig, Men när jag läser detta kan jag inte hålla tårarna tillbaka :')

Upp