Söndag

Det känns som att jag inte skrivt på länge nu, hade tänkt att skriva i helgen men har somnat ifrån det varje gång. Men nu ska jag iallafall skriva.

I fredags åkte jag till Andreas och där hemma kollade vi på idol finalen. Nästan hela lördagen spenderade vi på IKEA, fanns massor av fina saker. Vi åt även mat där sedan åkte vi hem till mig, åt glass och kollade på junior eurovision song contest. Idag skulle vi egentligen åkt till stan men istället gick vi till någon julmarknad där några i min klass stod och sålde blommor. Vi bestämde att vi ska åka till stan på fredag istället.  

Idag är det även första advent och det ser ut som att de kommer bli en vinter utan snö, än så länge iallafall. Men nu är det verkligen inte långt kvar tills julafton och tills Wilma kommer. Wilma har varit riktigt busig i helgen, men hon verkar trivas iallafall. Nästa månad är januari, den månaden Wilma är beräknad till. Helt sjukt! Det är dags att skriva förlossningsbrev snart, men vet inte vad jag ska skriva ännu. Vet bara att jag vill ha det så mörkt som möjligt och all bedövning som finns, nej men det får man ju se. Det kanske inte alls gör så ont som jag föreställer mig eller så gör det kanske ännu ondare, vem vet. Den dagen närmar sig iallafall.

Den här veckan kommer nog gå himlans snabbt, vi ska inte ha en enda lektion. På tisdag ska vi till skansen för att kolla på hur julen såg ut förr. Jag måste även till stan någon dag innan torsdag för att leta efter en klänning. Har fått några tips som jag ska leta efter.  

Jag är ledsen, det är ingen skärgårdsdoktor idag ju. Så istället får jag se på något annat, men ska se på rush hour 2 ikväll. Nu ska jag gå och äta mandariner och mysa med Wilma.
Emelie | |
#1 - - Ellen:

köpte ni något på ikea? det är så gulligt med småbarnssaker, bara därför jag frågar :)

#2 - - sara:

Mörkt kan man inte ha inne på en förlossning,man måste ha det så ljust som möjligt,dom måste ju verkligen se allt som händer,också.. Jag fick ha en stor lampa precis nere där! =D

#3 - - Emma:

Man kan visst ha mörkt, men när det sen är dags för att krysta så har dom en lampa. Jag hade det nersläckt runt omkring mig och endas en lampa på när det var dags för att krysta. Men det var såklart inte helt kolsvart utan bara dämpad belysning.

#4 - - mej:

Jag vill bara säga att jag har sett dej i skolan, och jag tror att du kommer bli den bästa mamma Wilma någonsin skulle kunna få!!!

lycka till med allt

#5 - - Anonym:

Gratis Godis ;) http://www.gratisgodis.se/?r=25426

#6 - - Ricki:

Du som skickar om gratis godis i varje inlägg, hur orkar du? :S gå och köp ditt eget godis istället för att tigga om att andra ska registrera sig så du får poäng eller vafan det är man får, ta din veckopeng och gå ner till kiosken och handla en dumle klubba och va glad.

#7 - - Anonym:

varför vill du ha det mörkt? undrar bara :P
lycka till med wilma!
puss

#8 - - Cassie:

Haha, jag kanske är grymt efter, men vad är ett förlossningsbrev? (;

#9 - - Anonym:

IJUE, PALLA VISA FITTAN

#10 - - Cina:

Det gör ont att få barn men alla har ju olika smärt-trösklar. Det låter som du planerar din förlossning mysigt tycker jag, har själv fött barn i "mörker" med endast barnmorske-lampan tänd och akupunktur som bedövning. Barn nr 2 föddes i strålkastarsken och otroligt mycket folk i rummet. Jag minns helst den första! Vad viktigast är, vara avslappnad! Lättare sagt än gjort men träna på det! Ha en bra vecka!

#11 - - asa:

Jag var ocksa pa ikea i helgen - fast i Florens;)
Tur att ikea finns - speciellt sa har i graviditetstider nar jag inte skulle kunna vara utan var svenska marabou mjolkchoklad...italienarna ar bra pa pasta - lite samre pa chokladen...
/ Asa

#12 - - marre:

jag har nyss fött barn, och jag kan säga dig att att föda är ngt av det ondaste som finns! du ska bara veta hur ont de gör. jag spräck 2 cm där nere så dom fick sy sen efter :/ inte alls kul!

att föda är den hemskaste smärtan som finns!!!!!

#13 - - ...:

schysst o skrämma upp henne :S ta d bara lugnt de händer ju inte alla ;)

#14 - - Jenny:

Marre... ha ha. Om du fött barn heter jag Egon

#15 - - Anonym:

jag är helt lost, vad är ett förlostningsbrev?

#16 - - x Em:

Jag måste bara få lämna ett litet avtryck; det här är första gången jag läst din blogg, men definitivt inte den sista. Av det jag läst verkar du så otroligt mogen & vuxen för att 'bara' vara 15 år. Jag tror säkerligen att du kommer bli en superbra mamma, no doubt! :) En av mina bästa vänner födde en liten son förra året, vi var 17 då. Alla var väldigt skeptiska och fördomsfulla över hennes ålder, men allt har gått jättebra. Det hänger ju trots allt inte på några fjompiga siffror, om man blir en bra förälder eller inte, eller hur? Det är ju kärleken och engagemanget som räknas! Du verkar helgo i alla fall & jag önskar dig all lycka med både barnet & kärleken i framtiden! God Jul & Kramar / Em.

#17 - - Jessica:

Kan du inte lägga in en bild där man ser ditt ansikte? Gammal eller ny? /Jessica

#18 - - linette:

måste säga att du verkar jävligt härlig :D
lycka till med allt!

#19 - - Nadja:

Detta inlägg är gammalt nu!
Ha ha ha det vet jag.....

#20 - - Isabella:

Hej Emelie och andra ungamammor
Hej
Mitt namn är Isabella Hahn och jag är koordinator för koreanska journalister och TV team.
Nu har jag blivit kontaktad av KBS Korean Broadcasting System i Sydkorea .
De vill göra ett reportage om
unga mödrar/föräldrar i Sverige
Vi vill gärna intervjua någon/några som kan berätta om sig själv
och ert barn
Filmteamet
är i Sverige den 19/7--23/7-2007
Vi hoppas kunna få besöka Er och göra detta reportage.
Hoppas du kan ta emot oss men om det inte går
önskar filmteamet om du kan föreslå någon annan ung mamma (15-19år) som har
barn (0-5 år)
och vi kan få intervjua henne. Hoppas någon kan träffa oss trots semestertider.
Tacksam för ett svar
Med vänlig hälsning
Isabella Hahn
0707 405230
0709 567 522

Upp