Vecka 36

Så var julafton över och jag har fått massor av fina paket, bland annat ett jätte fint halsband ifrån märket snö of sweden av Andreas. Julafton var helt okej, men de var såklart roligare när man var mindre.
Vi var hos mina kusiner fram tills åtta på kvällen och sedan åkte vi hem och öppnade alla paket.

Jag är nu i vecka 36, wiho inte så långt kvar nu.
Vecka 36  
Kroppen: Nu står livmodern i regel som högst och det kan kännas som om alla organ är ihoppressade till bristningsgränsen. Livmodern når ända upp till bröstbensspetsen.
Under hela graviditeten har säkert tankar runt förlossningen funnits mer eller mindre. Det känns säkert som om du har varit gravid bra länge nu och förlossningen börjar kännas allt mer aktuell. Vissa ser med spänning fram emot förlossningen medan andra har blandade känslor. Hur som helst är det bra att ta reda på hur förlossningsskedet går till och vilka smärtlindringsmetoder som finns att tillgå.

Barnet: Nu väger barnet mellan 2000-2500 gram och längden är ungefär 45 cm. Barnet kan börja röra sig mindre nu, de stora rörelserna ersätts ofta med små stötar från fötter och knän. Man kan få fin kontakt med barnet inne i magen, om man t.ex puttar lite på något som kan vara barnets fot kan man få en reaktion tillbaka. Kanske tar barnet bort foten för att sedan placera den på samma ställe igen.

Själv så tycker jag inte att min mage står så högt upp längre, snarare tvärtom. Jag tycker att den sjunkigt ner rejällt, även flera i min släkt tyckte det. Men det är bara bra, det betyder ju att det inte är så långt kvar nu. Hoppas bara att Wilma vänt på sig nu så att vi slipper vändningsförsök. Jag och Andreas ska ju till barnmorskan nu den 27 för att gå en egen föräldrautbildning, kanske så kollar hon om Wilma vänt på sig då. Jag hoppas det iallafall för annars måste jag vänta tills den 9 januari.

Nu ska jag ner till grannarna för att äta mat. Hoppas att ni haft en trevlig julafton =)
vecka 36 | |
#1 - - cathrin:

Å va härligt med en till blivande ung mamma! Jag är själv ung (19) mamma till Vincent. All lycka!

#2 - - C =):

Asså, inget ont menat nu, men jag tror att Wilma är en kille ;) Har följt er blogg ett tag, önskar er all lycka tsm!

#3 - - Anonym:

när är det beräknat att wilma ska komma? :)

#4 - - Sara:

Ville bara önska er all lycka i världen :) Hoppas att allting går bra för er och att ni blir riktigt lyckliga tillsammans (och med bebin)

Blev gravid förra året med min dåvarande pojkvän. Tänkte först behålla det men tillslut gjorde jag abort. Känslorna för det är blandade och jag ibland tycka att det är skönt att inte vara ung mamma eftersom jag kan göra så mycket och är fri på ett annat sätt. Men det går inte en dag utan att jag tänker på barnet jag kunde haft och räknar efter hur gammalt det hade varit idag. I vissa stunder ångrar jag mig så hårt att jag nästan inte vet var jag ska göra av mig helt enkelt.

Är glad för er skull och jag tror allting bergis kommer gå finemang! :D

#5 - - Anonym:

hej,
d vore kul å se en helbild nån gång. va fick du för betyg?

#6 - - Alvas Pappas Blogg:

God fortsättning. Jag tror hon har trillat ner o en amatörgissning är hon då ligger rätt? Nån som kan sånt bättre får gärna rätta mig.

#7 - - Erica:

Åh! det är bara bra! allt du skriver! jag har följt din blogg lite då och då, jag skrev med dig på lunarstorm en dag, du hade skickat ett lajv, jag önskade dig all lycka och det gör jag fortfarande, och då berättade jag för dig om att min bror och hans tjej Erica skulle få en bebis som var beräknad i mitten av januari, men om du vile veta(om du ens kommer ihåg att jag skrivit med dig :P ) iaf, så har min bror och Erica fått en liten bebis nu den 23:e dec :D en liten Wendy, :)
lycka till med Wilma! kramar Erica //
lunar _Undergr0und_

#8 - - Cassandra:

Åh, din blogg är så bra, du skriver så bra om något sådant personligt och känslosamt.
Hoppas verkligen att ni blir lyckliga(re) resten av livet tillsammans med Wilma (:
Lycka till
Kram / Cassandra

#9 - - Alvas Pappas Blogg:

Peppa Andreas med bloggandet! Ni är båda viktiga för många läsare.

Alva hälsar god fortsättning o gott nytt från sin blogg! http://alvaplutten.blogspot.com/ Särskilt till Emelie o Andreas o alla deras läsare!

#10 - - Ahnna:

Glömde ju skriva att min son är född 26 jan för snart 16år sedan(så även unga mammor blir gammla). Så jag hoppas hon väntar*ler*. Jag hoppas du får en bra nyår!/ jag som också var 15 år med första barnet

#11 - - Ahnna:

Skrattar, kom just på att du är ju lika gammal som min son. Men men....Jag tror inte att jag ska ha barnbarn än.

#12 - - Kenza:

Lycka till=)

#13 - - Sandra:

Jag fick också ett snöhalsband av min pojkvän :)

#14 - - Anonym:

Din mage är verkligen en pojkmage :D

#15 - - Steph:

ja vill oxå ha en pojkvän XD

#16 - - Linda:

Vad spännande, din blogg är jätteintressant att läsa! Lycka till i framtiden :)

#17 - - Susanna.:

hejsan, ååååh jag är fasen avundsjuk på dig! :D du har värkligen skitfin mage! ååååh, hör gärna av dig :) min msn är; [email protected], godjul & gott nytt ååår! :D

Upp