Emelie+Andreas+Wilma=Sant

:)
Vaknade redan vid 6 imorse då jag gick upp och duscha, åt frukost och fixa mig. Så jag var redan klar vid halv 8 imorse och hade därför tid till att slappa framför tvn. Vi hade inte en lång skoldag idag, iallafall inte jag. Efter lunchen skulle vi ha en halv idrottsdag som jag inte var med på, istället tog jag en promenad och sedan gick jag hem. Väl hemma försökte jag plugga in lite om Kazakstan som vi ska redovisa om på fredag, det går åt helevete. Imorgon ska jag ha läst ut en bok på engelska och jag har knappt börjat. Känner mig väldigt stressad just nu.
Tur att Westlifes underbara låtar finns.  

Imorgon ska alla i 9an besöka ett gymnasie förutom jag. Jag ska istället försöka hinna med att göra klart så mycket som jag hinner under den tiden. Nästa vecka blir iallafall en härlig vecka, inga lektioner alls. Vi ska förbereda oss inför julbordet vi ska ha den 7december.
Bland annat ska vi laga all julmaten,baka,göra julkort,stöpa ljus, besöka skansen för att kolla hur ett "riktigt" julbord ser ut och annat kul. Imorgon ska även jag och Andreas iväg på förlossningsföreläsning på huddinge.

Det känns riktig härligt att julen närmar sig, redan första advent på söndag.
Men vart tog all snö ivägen? Hoppas verkligen att de är snö på julafton iår iallafall.
Nästa år kommer Wilma att vara med på julen, kanske som en söt liten tomtenisse.

Någon frågade varför vi inte flyttar till en egen lägenhet nu direkt istället för att bo med Andreas föräldrar.
Svaret är enkelt, vi vill hellre spendera pengar på Wilma än att sitta och betala 4-5tusen i månaden för en lägenhet när det finns bättre altenativ. Jag är oerhört tacksam över att Andreas föräldrar har erbjudit oss att få bo hemma oss dem. Det kunde inte blivit bättre enligt mig. Dessutom är Andreas föräldrar dem bästa man kan tänka sig+ att han har snälla och söta syskon. Självklart kommer det vara super kul när vi bestämt oss för att skaffa eget, men jag vill att våran ekonomi ska vara stabil också. För vem vill sitta och betala flera tusen i månaden och sedan inte ha råd med annat? Inte jag iallafall.

Nu hade jag tänkt mig att ta ett bad och sedan plugga lite mera, suck. Ikväll är det Ugly Betty som gäller.

Emelie+Andreas+Wilma=Sant
Bebis | |
#1 - - Elsa:

Fin bild! Visst ska det bli mysigt med jul!

#2 - - Markus:

Ska ni vänta tills Wilma är född innan ni flyttar ihop eller ska ni flytta dit innan för att vänja er? Jättekul att läsa din blogg :)

#3 - - Maria:

Kloka ord. Stå på dej tjejen :)

#4 - - Mikaéla:

Du är riktigt modig (: Är lite avendsjuk på dej skulle verkligen också vilja ha en egen bebis men det får vänta ett tag.

Lycka till (L)

#5 - - Anonym:

hej :) jag tänkte är det inte bättre om andreas flyttar hem till dej? jag tänkte då har ju du dina föräldrar och du kankse är närmare dem än andreas föräldrar? tänkte när du är hemma hos dom men han inte är det?

#6 - - Anonym:

sjukt, ska du bo hos dom? så du ska lixom redan flytta hemifrån? :s

#7 - - Anonym:

haha, vadå "redan flytta hemifrån" ? du borde snarare fråga: "redan skaffa barn?"

hahaha.

#8 - - Anonym:

HÅLLER MED!

#9 - - Andreas:

Anledningen till att hon flyttar hem till mig är att vi har fler rum och mer plats, men alla vi kommer överens hur bra som helst så ingen behöver vara orolig för båda våra familjer har riktigt bra kontakt med varandra och bara för att Emelie flyttar till mig innebär det inte att hon aldrig kommer bo hemma hos sig

#10 - - Cecilia:

Wow! Skönt med en ung MOGEN tjej som väntar barn. Det finns nog många människor bla jag som är äldre än dig som inte skulle klara av ett barn och dessutom är för omogna för det.
Lycka til med bebben!

#11 - - katti:

Alla ni jäkla patetiska ungar, som håller på att ge Emelie och Andreas kritik för hur de planerar sin närmaste framtid, och sedan inte klarar av att signera med ert jävla namn, ni kan ju bara dra. Jag vet att Emelie och Andreas kommer klara detta suveränt, dem planerar skitbra och som Andreas skrev häröver att deras familjer har jättebra kontakt med varandra. Detta är inget som "bara hände" utan Emelie och Andreas vet mycket väl som försigår och gör precis som man ska. Hade de inte planerat något, hade de stått där med Wilma och inte vetat någonting, var de skulle bo och hit och dit. Dem vet vad dem gör, låt dem sköta detta. Och till Emelie och Andreas, har sagt det igen och säger det igen.. Beundrar er grymt!

#12 - - Alvas pappas blogg:

Kul att bloggen funkar. Imponerad o förvånad över att du låter folk lägga in inlägg helt utan skydd med tanke på hur trist attityd vissa har. Men du kanske har ett tillräckligt bra filter när du läser, hoppas det. Sålla skiten o ta till dig av beröm!

#13 - - Alvas pappas blogg:

förresten, fin UL-bild. Kan du inte publicera den större?!

#14 - - Linda N:

Jag tycker ni gör helt rätt. Varken du eller Andreas är så gamla så det kan nog vara skönt med lite hjälp av föräldrar när ni är i skolan osv. Sen när ni jobbar och tjänar egna pengar kan ni ju flytta =)
Lycka till med Wilma!

#15 - - Ella:

När ska du föda. Vad spännande att bli mamma va? Det är det mest fantastiska som kan ske. Lycka till /Ella

#16 - - Anonym:

Du är ju helt ofattbar! Jag är några år äldre än vad du är och jag blir tagen av hur mogen du är, jag tror att kommer gå galant för dig och Andreas och jag önskar er lycka till! Och glöm bara inte bort oss läsare sen när Wilma kommer. ;) Jag vill iallafall läsa mer om er! :) Kramar / Sofia

#17 - - Sofia:

Ville säga att jag tycker du är jätte modig:) Jag önskar er LYCKA till! Du kommer bli en jätte stolt mamma:) Undrar hur du själv reagerade när du märkte att inte allt var som det skulle, att du möjligtvis kunde vara gravid?

#18 - - Madde:

Vad vill alla ni henne? Låt henne vara, om hon vill skaffa barn och bo hemma hoss hans föräldrar så är det väl hennes val. Bara för ni är avundsjuka att hon är så mogen? Lycka till med Wilma :) beundrar dig väldigt

#19 - - julia:

Underbar blogg!

#20 - - Sandra:

oj, herregud va roligt! All lycka till er :D

#21 - - Lina:

vadå "redan flytta hemifrån" ??! Jag flyttade hemifrån när jag hade slutat nian. För att gå gymnasiet på annan ort.

#22 - - kicka:

bra tjejen,hoppas det går bra för er,jag var själv bara 17när min stora tjeja kom...nu är ja 26år o hon 9....inte alltid så lätt men det går och har gått skitbra hela vägen .......lycka till.

Upp