Vecka 28 (27+3)

Idag har jag inte gjort så värst mycket, gjorde pannkakor till lunch:) Har kollat på lite filmer och så.
Imorgon ska jag vara med Andreas, får se vad vi ska hitta på för nått. Jag vill iallafall på bio men måste kolla upp med alla de andra först också.

Jag har börjat tänka på förlossningen mycket, IGEN. Det har varit ett tag då jag knappt tänkte någonting alls och inte varit orolig nått. Men nu är jag super nervös igen och tänker att det inte kommer gå alls, att allt bara kommer gå åt helvete och att jag kommer dö av smärta. Även fast jag vet att det nästan alltid går bra, men hallå nästan vadå? Tänk om jag är en av dem få som inte klarar de, vad händer då? Har jag kämpat i onödan då? Nej Emelie allt kommer gå bra, nu tänker vi på något annat. Tänk på att jag kommer få världens underbaraste sötaste lilla plutt.

Wilma är en livlig liten tjej redan nu och jag längtar tills jag får krama och pussa på henne. Hon sparkas och hickar massor i magen och extra mycket på natten. För då vill hon väl inte att jag ska sova utan prata med henne. Åhh vad jag längtar efter dig min prinsessa. Jag vill ha januari nu jag vill ha värkar nu, nej det sista menade jag inte. Okej men nu  har jag inte tid att skriva mera.

Lägger in en magbild idag iallafall.
Vecka 28 (27+3)
Vecka 28 | |
#1 - - mandy:

du kommer klara det och allting kommerr gå bra :) I'M SURE! :) gud vad stor din mage är nu! kram mandy

#2 - - janitha:

hej, vad nyfiken jag är, jag är också 15 år och väntar barn nu. hoppas att allt går bra för dej! // janitha

#3 - - fia:

har precis fått besked att jag är på väg att bli mamma. jag känner mig så hemskt osexig och vet verkligen inte om jag ska behålla- klarar int att vara 'äcklig' i 9 månader. Jag har inte berätttat för min pojkvän, men ja har helt tappat lusten. Tänk om han lämnar mig för det! har du kännt så under din graviditet? (kan barnet ta skada?)

#4 - - J:

Fia, jag kan ju svara åt dig: nej, det är inte ett dugg farligt att ha sex under graviditeten, man ska vara lite försiktig i slutet bara (sista månaden typ).

emelie: Det kommer gå jättebra!! jag lovar. Har du hittat boken jag rekommenderade? den finns här för 189 kr:
http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902
Jag lovar att den kommer att lugna dig jättemycket. Själv ser jag fram emot min förlossning tack vare den boken. (lite sjukt kanske, men...)
kram kram

#5 - - J:

Oj, länken funkar visst inte, men det är bara söka på Anna Wilsby på cdon.se

#6 - - Emelie:

Mandy- Tack så mkt:)

Janitah- Åh grattis:)

Fia- Jag förstår inte riktigt vad du menar? Har du berättat för din pojkvän att du är gravid?

J- Tack så mkt:) Jag var i stan men hittade inte boken då. Får väl beställa den genom internet:)

#7 - - mezzie:

ojoj stoor du blivit nu =) hoppas allt går bra och så... och sen ang förlossningen det kommer gå bra! men klart kände själv så när det närmade sig men sen när man väl ligger det får man sån ork o kraft att man undrar vart de kommit ifrån...så var inte orolig för de!

#8 - - Sofia:

tycker att det är väldigt intressant att läsa din blogg. Blev själv gravid när jag var 15 men beslöt mig för att inte behålla det. Bry dig inte om vad att folk tycker att du är för ung för enligt mig är du väldigt modig.

#9 - - Ebba:

hej! vart bor du någonstans? och bor du och din pojkvän tillsammans eller bor du hemma hos dina föräldrar? kram!

#10 - - Sofia:

jag blir glad varje gång jag läser din blogg :)

#11 - - Julia:

GULLIGT! ;D

#12 - - Anonym:

läskigt.

#13 - - ceci:

en låg mage är det inte en pojke?

#14 - - Jove:

Det var längesen jag var inne på din blogg. Vad stor din mage har blivit! Och din lilla flicka är här snart..

Lite coolt, på den första bilden kan man se vilken sida hon ligger åt.

Åh, var längesen (april) som jag hade någons gravidmage att känna på.. det är så mysigt. Måste vara ännu mysigare att själv ha bebisen i magen.

All lycka!

#15 - - belinda:

Du är mogen, stark och rak, du har framtidsvisioner och klara mål, och du är 15 år. Du kommer komma länge än dom flesta !

Upp