Halva tiden!

Men då skrev nyss massa så försvann allt. loggades ut när jag skulle publicera.

Nu har halva tiden gått, så snabbt men endå så långsamt. Vill ha min bebis nu nu.
När man ser andra bebisar, på kort eller i verklighet så längtar man massa.  Man tänker att snart så kommer jag med ha en liten att ta hand om. Jag längtar, kommer älska de.  
Har börjat känna mej ovanligt trött på senaste tiden. Lite jobbigt. Nu så börjar älskling med bli sjuk:/ säkert jag som smittat han. Hoppas han inte blir allt för sjuk iallafall.

Idag hade vi fotografering med, usch det gick inge bra alls. Sen så på spexet så var de så himla många, alla 9or uppdelat i 2 grupper bara. Det skulle vara bättre om de var varje klass för sej. Men de får bli som det blir.

Vecka 20   
Kroppen: Nu har halva graviditeten gått och det börjar synas att du är gravid även utanpå kläderna. På vissa börjar naveln sticka ut en aning.
På de rutinmässiga barnmorskebesöken brukar man göra en del undersökningar för att följa fosterutvecklingen och för att se några avvikelser i mammans hälsa. Vid vissa av besöken kontrollerar man vikten, blodtryck, blodvärdet, urinprov och blodsocker.

Fostret: Fostret växer mycket under den här tiden och är cirka 25 cm långt och väger runt 250 g. Huden utvecklar nu ett gelélikande lager som kallas vernix, det skyddar huden från fostervattnet. Under mjölktänderna bildas de permanenta tänderna. På flickor formas vagina och äggstockarna innehåller vid den här tidpunkten över sex miljoner ägg, men reduceras till 300-400 ägg innan hon blir fruktbar. Pungen är fortfarande tom på pojkar.

Vecka 20 | |
#1 - - Moi:

Oj det var ungt, hur kommer sig att du är 90a och ville bli mamma då?

#2 - - Ungmamma15:

:) är 91a. Vill vara ung mamma och nu blir jag jätte ung mamma:)

#3 - - Olivia:

Grattis till 20 veckor!!
Min mammas kompis fick idag äntligen veta att hon blivit mamma till en liten kina-flicka på precis 1 år! Kul tycker jag.

Asså vi måste lixom va hippies på vårat spexfoto :S
Hoppas killen din piggar på sej. puss

#4 - - Johanna:

Förstår att du längtar=)) Måste kännas skönt att veta att det bara är halva tiden kvar=P

#5 - - GRANIS:

http://granis.blogg.se/ här är min blogg som är nystartad och inte i närheten av EMELIES men där kan ni läsa om min syn på allt som händer.. men just nu är den ganska tom, men det kommer..

#6 - - Malin:

Har följt din blogg ett tag och jag tycker verkligen att det är bra gjort av dejj att bli så ung mamma :) jag undrar bara hur du hade tänkt göra med skolan, ska du gå gymnasiet när eran lilla Wilma har blivit större? Lycka till med allt!

#7 - - Emelie:

Tack så mkt:) Ja de ska jag göra, ska föröka jobba så mkt nu som de går för att slippa ta igen så mkt:)

#8 - - Emma:

Grattis,.:) jag tror du kommer bli en bra mamma. har du lunar eller nått?

Upp