Vecka 23

23 veckor har gått av min graviditet, alltså 17veckor kvar. Om endå tiden kunde gå lite snabbare så att jag får se lilla Wilma. Men såklart att jag njuter av att vara gravid, för oftas efter att man fått så brukar man sakna sin mage.  Det är jobbigt bara att jag har så himla ont i ryggen, det lixom värker. Jag vill knappt föreställa mig hur ont de gör på en förlossning. Men man vet ju vad man får utav de så.
I skolan vill alla känna på min mage och min bäst vän Lina, som med ska bli gudmor. Hon säger att det är hennes bebis med haha. Igår när jag skulle gå och lägga mig sparka hon som in i sjutton, men det var jätte mysigt. Sen idag så fyller min mamma år så jag ska få äta tårta den här veckan med.

Kroppen: Man kan känna hur barnet rör och vänder på sig genom magen. Ännu finns det gott om plats i livmodern. Det går även att urskilja i vilket position barnet ligger, kanske genom att man känner något ganska kantigt som t.ex kan vara ett skulderblad. Ibland kan det göra tillfälligt ont i sidan som kan orsakas av att livmodermuskulaturen töjer sig mycket.

Barnet: Barnet reagerar på olika sorters ljud som musik och röster. Barnet ligger ofta och suger på sin tumme. Huvudhåret har börjat växa ut och en del barn kan ha riktigt tjockt hår redan som nyfödda. Barnet hickar väldigt mycket när det ligger i livmodern, ett nyfött barn hickar också ofta. Nu är det mer kännbart och känns igen som ett rytmiskt dunk.

Mamman:

Magen putar nu ut. Vid den här tiden brukar det vara svårt att missta din graviditet för ett par extra kilon

vecka 23 | |
#1 - - lisen:

jag tror inte att du skrivit faktan själv om hur det är, du måste skriva källhänvisning. annars har du stulit det.

#2 - - Malin:

Åh, blir så avundsjuk när jag läser din blogg. Skulle oxå vilja ha en liten i magen men först måste ja nog skaffa mej en pojkvän ;) och det där som står om vad som händer i kroppen skriver ju typ alla så ja tror knappast att det räknas som stöld, Lisen.

#3 - - Emeliea:

Lisen: Men duuuu..Hur orkar du ens kommentera en sån sak, tror inte ens Emelie försöker låtsas som om det är hon som skrivit hur det är. Hallå liksom.

#4 - - mandy:

har du n[t som du bara m[ste 'ta typ hela tiden? n[tj'ttekonstigt? n'r man 'r gravid kan man ju typ f[ v'rsta suget efter glass med spenat och s[nna konstiga saker! har det h'nt dig? sorry att jag skriver s[ konstig men jag sitter i skolan och skriver p[ ett engelsk tangentbord... puss mandis

#5 - - Erika:

jag tykker värkligen att du e stark som vågar ta ett sdant steg i livet redan nu..är kompis med victoria..som åxå e gravid..hoppas allt går bra.kramar

#6 - - BAJS:

OMG!!!! FAN VA NAJS MED EN BAJS BEBIZ!!! JAG VILL OXÅ HA HEHE HIHI HAHA

Upp