Bloggen ett år

Får börja med att säga grattis till bloggen som blir ett år idag. Tänk att jag för ett år sedan började skriva om min graviditet och nu skriver jag om livet tillsammans med Wilma. I början var det inte meningen att bloggen skulle bli så "känd", utan för att jag skulle få skriva av mig lite. Jag blev själv förvånad när jag helt plötligt fick så många läsare och bestämde mig för att göra bloggen lite mer officiel, och nu är det många som läser den och tycker att den är intressant, vilket är jätte kul.

Idag har vi varit och vägt och mätt Wilma, hon är "jätte" stora tjejen nu. Väger 10,202 gram och är 67 centimeter lång. Hon följer sin egen kurva bra, men BVC-tanten trodde att hon skulle bli rätt så kort när hon blir äldre, ungefär runt 1,60, iförsig så är väll det medel längden på tjejer. Sen vet man ju aldrig, hon kanske blir jätte lång när hon är vuxen, man kan inte alltid lita på vad vissa uträkningar säger. Jag är inte så värst lång, 1,65 centimeter. Min lillasyster är däremot jätte lång, hon är 1,55 och ska börja trean.

Vi har även hälsat på min farmor idag, vi var där från klockan tolv tills åtta, så några timmar blev det allt. Egentligen skulle vi gått hem tidigare, men hon tyckte att vi kunde stanna kvar där och äta pizza med henne. Min pappa var också där, jag hade inte träffat han på nästan två år så det var kul att han kunde komma. Han vart jätte glad över att få träffa Wilma (och mig såklart), och tyckte att hon var jätte söt. Jag blev förvånad (inte) över att han sa att hon hade så otroligt fina ögon, alla vi träffar säger att hon har sånna unika och vackra ögon. Och det har hon faktiskt. De har hon nog ärt efter Andreas, hon har börjat likna han mer och mer nu. Vi har kollar på foton när vi var små och då är hon jätte lik han, bara att hon är en tjej modell, haha.

Imorgon ska jag in till stan, ska gå förbi UNG08 lite snabbt då också. Först ska jag försöka hitta en present  till Andreas syster Jennifer som fyller år nu på tisdag, Andreas är inte hemma då så vi ska ge en present i för väg. Och eftersom att vi inte orkar åka in nu i helgen för att handla så gör jag det istället.

Några undrade om jag kunde tänka mig att berätta lite mer om min familj, men jag har bestämt mig för att jag inte vill skriva allt för mycket om dom på grund av att det faktiskt finns idiotiska människor som gör allt för att förstöra. Lite kan jag kanske berätta, men det får bli en annan gång. Nu ska jag se på film, "Se upp för dårrana".

(Bilder på Wilma kommer någon annan dag)
Wilma 6 månader | |
#1 - - Mathilda:

gud vad kul =) , Grattis :) . Hälsa wilma :D

#2 - - Anonym:

så roligt :D

#3 - - Sara:

Oh vad roligt :D

#4 - - myh:

GRATTIS, till ettårsdagen ;).
Men hur kändes det att träffa din pappa efter så lång tid? Och JA, din dotter har unika ögon, verkligen vackra.
kram /Myh

#5 - - Sweet 16´s blogg:

sött, jag älskar att läsa din blogg, besöker den flera gånger om dagen, så fortsätt å skriv för du skriver väldigt bra och de kul att följa era liv.
Är inte medellängden 170 cm? de sa syster till mig i skolan;p aja. Wilma har verkligen jätte fina ögon, de första två åren kan ett barns utseende förändras.
Lycka till
Åsa

#6 - - Nadine:

Det skulle vara jätte kul att se en bild på dig så man får se hur du ser ut. Man har ju sett Wilmas pappa men inta hennes mamma, skulle du inte kunna lägga ut en bild ? :)

#7 - - Jennifer:

Får aldrig nog av din blogg! Hoppas allt är bra, kramis

#8 - - Camillas lockar:

Väntar på att min Peo ska kliva över 10 kilos-strecket :-) Vad söt hon är lilla tjejen!
Det sägs ju att så lång som man är när man är två år - dubbla den längden så får du den längd barnet blir som vuxen!

#9 - - Kicki:

Det är ju sant det din pappa sa.! Som du lärt dej nu vid detta laget.. :)
Kul att din pappa kom till din farmor!
Du och Wilma får ha det bra om inte bättre!
//Kicki

#10 - - Nadja:

Du är så himla cool, jag diggar dej och din söta lilla familj. Läser din blogg varje dag, fortsätt att skriva!!! Heja dej!!
Kram

#11 - - Cilla:

Grattis! :)
har du ingen kontakt med din pappa?

#12 - - Fanny:

Jag läser din blogg varje dag som många andra, jag tycker du är en sån fantastisk mamma, när jag läser om vad ni har gjort!
wilma är JÄTTE SÖÖÖÖT!

#13 - - Emma G:

Det måste kännts väldigt speciellt att få visa upp Wilma för din pappa nu. Wilma har väldig vackra ögon, ja. Säkert ännu vackrare i verkligheten än på bild.

#14 - - Alvas pappas blogg - http://alvaplutten.blogspot.com/:

M
E
N va fasen, i kilo har hon vuxit om Alva. Tror jag, för det var ett tag sen vi var på bvc. Helt galet ju, hon måste vara bland dom ALLRA största när hon träffar jämngamla?? Men det tror jag är jättebra, ett tecken på hälsa o vämående. Och att mamman har go mjölk (:

#15 - - Alvas pappas blogg - http://alvaplutten.blogspot.com/:

H
O
P
Psan, glömde ju: GRATTIS BLOGGEN! En av de intressantaste på många sätt! Bra jobbat Emelie, trots många jobbiga upplevelser!

#16 - - Sara:

ursäkta men.. HAHAH.. Är du 1,65 cm är du vääääldigt kort. Självklart begriper jag att du menar meter men ändå. Kul att du fick träffa din papps då (=

#17 - - elin:

Grattis till bloggen ett år :P :)

#18 - - Anonym:

Grattis till bloggen, och ett stort grattis till dig som gör bloggen så bra som den är! Är jätte intressant att följa den och jag tycker att du verkar vara en jätte fin mamma=)
Ha det så bra!

#19 - - Cassandra:

Vad kul, kommer ihåg när jag först hittade bloggen vid agusti förra året. Jag tyckte du var "skit tuff" som var så pass ung och var med barn, och det gör jag fortfarande! (tycker att du är modig osv alltså)
Grattis grattis bloggen! :D

#20 - - Evelina:

Jag har också för mig att medellängd är 1.70 m ? Grattis till ettårsdagen bloggen :P

#21 - - martina:

Jag är ca 1.62// 1.63 har inte riktigt koll och min dotters pappa e ungefär lika lång så stephanie kommer troligen hamna där också. oj 10.202, när min dotter var 10månader vägde hon 8500:)

#22 - - julia:

medellängen på tjejer 1,60?? haha nejnej!! den är 167,5. så lååångt ifrån vad wilma kommer att bli. hon kommer att bli en liten pygme hihi.

#23 - - Guldregn:

Idag kom jag in på din blogg för första gången och så såg jag att den fyllde 1 år så jag passar på att gratta. Vilken söt liten tjej du har =). Ha det bra!

#24 - - therese:

jag tror faktiskt att wilma kommer bli rätt kort.. men hon kanske lurar alla och växer så fybubblan på längden sen :D våran leona säger dem skall bli 175 cm
typ.. det tror jag nog nästan för hon är väldigt lång och växer på höjden så fort,men lite konstigt eftersom jag och min pojkvän är korta båda två.. eller jag är 161cm och det är lagom :) hehe.
kram till båda dig och wilma. en liten fråga bara,hur känns det nu när granis gör lumpen? typ jag menar är det jobbigare att ensam ta hand om wilma,mer tid för sig själv eller ja du kanske fattar :) jag hade tyckt det var grymnt ENSAMT och varit väldigt nere men du verkar inte så deppig endå... :P

#25 - - Isabella:

Grattis,jag har läst din blogg i typ 11 månader.
Vadå? Har du inte träffat din pappa på två år?? Varför? Så då har han aldrig träffat Wilma?

#26 - - E:

Jag skulle också bli 1.60 sa de när jag var liten, nu är jag 1.65 och växer fortfarande, går aldrig att lita på sånt :P

#27 - - Anna:

Vad gäller längden: jag var absolut kortast i klassen tills nian eftersom jag aldrig har haft någon växtspurt. I gengäld fortsatte jag växa (sakta, sakta) tills jag var 20 och är numera 1,73 m. (Min mamma är 1,60 meter, min pappa 1,80 meter)
Sen: stort grattis till bloggens jubileum!
Jag tycker att du är superstark som orkar, trots alla kommentarer här (och utanför bloggvärlden, antar jag). Det är sjutton inte lätt att vara "ensam" med en bebis heller. Du är så mycket mer målmedveten än många andra 16-åringar jag träffar som bara bryr sig om fylla och fest.
Wilma är dessutom ursöt!!

#28 - - ERICA:

Åh din pappa fick träffa sitt barnbarn för första gången, det måste varit en riktig upplevelse för honom. Och självklart att få träffa dig efter en så pass lång tid. Och även fast många läsare blir väldigt nyfikna på varför du inte träffat din pappa så är det som du säger vissa idioter som också följer din blogg och därför kan jag verkligen förstå om du känner att du inte vill lägga ut det. Du ska ju verkligen inte behöva göra det om du känner att det blir för mycket fakta utelämnat till samhället. Om du fattar vad jag menar ;)
Låter iaf som att du haft en bra dag! ta hand om dig :)

#29 - - Sandra:

Hej har nyss börjat läsa din blogg. Vill börja med att säga Grattis till er båda,Wilma verkar frisk som en nötkärna! Har ej läst några negativa komentarer men så du skriver förstår jag att de kommer några idoter då och då som ej ger konkreta tips utan bara kan tracka ned. Sjäv ska vi snart få vårt första barn vid den höga åldern av 27 ;)
Och jag vill bara säga att då vi ej lever ett konventionellt "Svensson" liv och får vår del av blickar och hmmande. Det jag känner är skillnad mot att när jag var din ålder är att nu vågar jag stå för mina åsikter och vet att endas vi kan avgöra vad som är bäst för vårat barn då ingen annan käner till vår hela livssituation med drömmar och framtidsplaner. Så jag öskar jag kan ge dig styrkan att inte bara ignorera de löjliga komentarerna utan även säga ifrån att "de har ni F-n inget med att göra!" Jag tror ju redan nu att ni båda är starka individer som och vet vikten av att få hjälp när ni vill, av släkt och vänner om ni behöver tex en lugn hemmakväll där ni kan prata om er och ej bara W som det nog oftas blir sådan ögonsten hon verkar vara :) :) :)
PS kolla in Anna Wahlgrens webforum (hon är mamma till 9 barn) där man kan få handfasta råd på olika frågor. http://www.annawahlgren.com/
Kram

#30 - - Elsa:

Hihi min blogg blev också ett år gammal den 16 :)

#31 - - Emma:

Vet inte egentligen vad som är medellängden idag, men alla verkar haka upp sig på att ju kortare man är destu yngre är man. Jag är 1,60 nu o är 21 år, men när jag var yngre sa de att jag skulle bli en viss längd, men de hade helt fel (har korta föräldrar men en lång syster, 1.80). Kul att din blogg blivit ett år förresten, har följt den sedan första inlägget och det är verkligen kul att läsa den=)

#32 - - Evelina:

jag gillar din blogg och tycker det är bra att du följde vad du ville när du blev gravid och står för att du är ung mamma.

Starkt och rätt gjort tycker jag! Ålder spelar ingen roll.

Hur kommer det sig att du inte hade träffat din pappa på 2år? :o

Upp