Kexchokladpaj och tand nummer 2

Wilma har fått sin andra tand, precis brevid den första. Så gulligt, den första tanden börjar komma upp mer och mer.

Många ville ha recept på kexchokladpajen, så här får ni det.
  • 200 gram kexchoklad
  • 6 msk smält margarin
  • 150 g choklad (jag använde mörk choklad, men det går bra med nästan vad som helst)
  • 4 msk vispgrädde
  • 3 äggulor
  • 1 tsk vaniljsocker

1. Krossa kexchokladen i matberedare
2. Blanda ner det smälta margarinet och rör om
3. Häll smeten i en smord pajform
4. Grädda i 175° i 6 min
5. Låt svalna
6. Smält chokladen och blanda ned grädden (ej vispad)
8. Rör ner vaniljsockret och äggulorna
9. Låt svalna en stund
10. Bred över pajskalet
11. Låt stå kallt i kylen i 4 timmar
12. Servera med grädde eller vaniljglass
Wilma 7-12 månader | |
#1 - - carro:

måste bara fråga, hur lång är du? :)

#2 - - Anna:

Det receptet måste jag spara, låter helt fantastiskt gott!

#3 - - Anonym:

Gud vad gott det låter. Ska köpa kexchoklad imorgon och försöka :). Låter helt underbart!

#4 - - ebba:

Mums!

#5 - - Angelica:

Mums! måste prövas!

#6 - - Frida:

svag för sötsaker. måste testa denna! :D

#7 - - Heidi:

Hjälp så det där låter gott! Man får inte sprida så där goda recept =))) Jag blir huuuungrig pch snål!

#8 - - IVANO&M:

http://ivanomaltisimo.blogg.se/ Musik Och Kläder!

#9 - - carro:

nej jag bara undrade för kul :) jag e lika lång som dig då hehe :) kollade på dina graviditetsbilder i tidigare inlägg och du va så jäkla smal trots graviditet så fint :D men korta personer brukar inte lyckas behålla smalheten bara d'rför jag undrade

#10 - - Anonym:

Herregud vad gott det verkar! Och jag som inte ens får äta kakor eller något sött överhuvudtaget. Jag dööööör av avundsjuka! :) den/de som gör denna (verkar) goda kaka, ät för mig också!

#11 - - Anonym:

PALLA ATT DU OCH CAROLIN KÖPT SAMMA VAGNAR!!!!!!!!!

#12 - - ERICA:

lät verkligen skitgott :D

#13 - - Jess^^:

Låter jäkla gott. Måste nog prova det =)
Btw, du har en sjukt söt liten dotter ^^,

#14 - - keffanna:

Oj, låter gott får man allt testa.
Och när kommer de nya bilder på Wilma i eran bilddagbok? ^^
Kramar till er alla.

#15 - - angelica:

åh gud vad gott det låter! :)

#16 - - Amanda:

Åh vad gott det låter!
Och vad gulligt med två små tänder!

#17 - - Myh:

det låter jättegott ju :)! jag o min kompis ska köpa kexchoklad imorron :P! hehe! keep it on<3

#18 - - Myh:

förresten, va sött att hon fått en till tand :D!

#19 - - Angelica:

Gud
vad gott det låter, måste prova det någon gång :D

#20 - - Cassandra:

Mums! Och föresten, hur lång är söta Wilma nu?
Kram

#21 - - Camillas lockar:

Haha, mycket har jag hört, men kexchokladpaj! Låter så galet att jag måste prova :-) Peo lär ju vråldigga den!

#22 - - Isabelle:

åhw! ^^ Massa tack för det roliga receptet, låter urhärligt, måste provas på min klass nästa vecka! :D Kramar i massor!

#23 - - Anonym:

om ni inte vill köpa en gå stol så finns det billiga på blocket. Hittade en till min lilla tös för 100 kr. Och det är det värt hon springer fram och tillbaka i den hela dagarna hehe
kram på er

#24 - - Anonym:

om ni inte vill köpa en gå stol så finns det billiga på blocket. Hittade en till min lilla tös för 100 kr. Och det är det värt hon springer fram och tillbaka i den hela dagarna hehe
kram på er

#25 - - des:

Detta måste ju testas, eftersom jag är en galning på att äta kexchoklad, tror du man kan ha twix ist också ? haha ;)

#26 - - Lisa:

Vad gott det låter:)

#27 - - Alvas pappas blogg - http://alvaplutten.blogspot.com/:

T
Ä
Nder är coolt, nu har Alva inte fått några nya på länge men de fyra som finns växer hela tiden. Lite bäver-likt dock... (:

#28 - - elli:

oh! jag lånar receptet. får bli att baka på lördag som en "godiskaka" *L*

#29 - - Isabell:

jag var nyss inne och kollade in din bild i HD. fint! jag har ett exemplar jag gärna skickar till dig om du vill ha. hör av dig! kram isabell

#30 - - Jonna, Malmö:

Det där lät ju gudomligt gott :D Grattis Wilma till andra tanden!

#31 - - Att ha det gott:

mmm Den måste jag testa

#32 - - sandra:

Lät inte helt fel :-)

#33 - - matilda:

Den m¨ste jag testa att göra någon gång!!! Är den god? :P Det låter i alla fall väldigt gott :)

#34 - - Therese:

Jag har nu bakat din kexchokladpaj. Hela tillverkningsprocessen finns på min blogg. Gjorde den tillsammans med mina barn och tog lite bilder. Den var MYCKET god!!

Upp