Busiga Wilma

Wilma har passerat fem kilo sträcket, hon väger nu 5055gram och är 53 centimeter lång. Hon har bara växt en halv centimeter på två veckor men gått upp ett halvt kilo. Fast jag tror nog att det blev lite fel på längden eftersom att hon inte låg riktigt rakt. Kort och tjock det är Wilma det. Sen så är Wilma lite röd i rumpan och hon på BVC trodde att det kunde vara svamp, så vi fick gå och handla en annan salva än den vi använder. Vi får hoppas att det går över, det är inte så kul om Wilma går runt och har ont. Föresten så var Wilma så busig så att hon kissa ner hela BVC-tantens tröja, haha. Fy skäms!

Imorgon ska jag på efterkontroll hos barnmorskan jag gick hos när jag var gravid, efter det så åker vi nog hem till nynäshamn igen. Fast jag hoppas att Andreas vill åka en snabbis till stan eller något, behöver handla lite saker. Det beror nog lite på hur vi känner oss också, igår hade jag feber och ont i huvudet och Andreas var lite trött idag. Wilma sov knappt något inatt, hon ville bara leka hela tiden. Nu så sover hon som en stock.

Jag och Andreas har inte kommit på några mer mellan namn till Wilma, eller jo ett, Emelie. Men vi vill ha två mellannamn till henne. Sen så vet vi inte vad hon ska få för efternamn, haha. Vi har lite mer än en månad kvar att bestämma oss. 

Nu ska jag passa på att sova lite, man vet aldrig hur natten blir.


101055-118
Wilma | |
#1 - - Emma:

Hon är ju bara sååå söt! Haha busigt att kissa ner tanten, men det var säkert rätt åt henne ;) Haha!

#2 - - nathalie:

alltsa om ni vill ha nagra pengar som barnbidrag sa ska hon ha ditt efternamn, eftersom du och andreas inte ar gifta sa ar det du som ar huvud vardnadshavaren.
wilma emelie och sa kanske din mammas namn, eller andreas mammas namn?

#3 - - Isabella:

Nathalie är du skön eller? det är inte som att de INTE får barnbidrag ifall de väljer Andres namn. Det var det dummaste jag hört.

#4 - - Victoria:

Nawh vilken sötnos :P men lite busig får man ju faktiskt vara när man är i sjukhusliknande miljöer :P

#5 - - E:

Hej Emelie!
Har du lust att svara på vad du heter i mellannamn? Och vad din mamma och Andreas mamma heter i för/mellannamn?
Stora kramar.

#6 - - Cecilia:

Ta bådas efternamn tycker jag:) Det är fint med dubbelnamn, i de fall de passar ihop altså=)

#7 - - Anonym:

åh, hon är så söt så man bara vill äta upp henne!

#8 - - Emelie:

Måste bara säga att emelie är ett jätte fint mellannamn om ni vill ha ett tips på fler tycker jag att ellinor är jätte fint!

#9 - - carolina:

Hon är så söööööööt! :D

#10 - - performance:

Va söt hon är :D
Lycka till med namnen, ett namn som skulle passa på lilla Wilma är Tindra.

All lycka
Åsa

#11 - - H:

I dina inlägg blir du bara mer och mer mogen sen Wilma kom, tycker jag att det verkar som.
roligt att se! Du ska vara stolt över att vara mamma åt en sådan liten sötnos.
Apropå namnfrågan tycker jag att Wilma borde få ditt efternamn då du och Andreas inte är gifta. Barnet brukar allra oftast få mammans efternamn, troligtvis då det rent teoretiskt kan vara någon annan som är pappan, medan det är 100% att du är mamman.
men självklart är det ni som bestämmer, välj det som känns bäst (och kanske låter bäst ;) )!!! :)

när det gäller mellannamn har ni ju redan tagit ett namn från din sida (emelie), och då kan det vara roligt för barnet att få något namn från andreas släkt, kanske någon mormor eller liknande?
(jag har två mellannamn: min mammas namn + min pappas gammelmormors namn. det är det senare som jag är gladast över att jag fick. det blir väldigt originellt.)

Ta hand om er!

#12 - - Mikaela:

Ni kan väl ta bådas efternamn? Det finns de som gör så när de gifter sig tar bådas efternamn... Det hade jag absolut gjort.

Ni måste verkligen vara lyckliga som har en sådan söt liten tjej :)

Kram Mikaéla

#13 - - Emma:

Nova är ett väldigt fint namn! ;D Och varför kan inte Wilma ha två efternamn? (:

#14 - - Therése:

för att lägga sig i namndebatten och vara lite vis. bådas efternamn går inte att ge. det är barnet själv som vuxen som avgör om den vill ha bägge namnen.annars är det som skrvits inan bara vid giftemål som mellannamn som det heter får tas. så ser det ut enligt namnlagen.

#15 - - ebba:

Hon är så otroligt göllig!

#16 - - Agnes:

Gullig! Jag tycker att ni ska känna vad som är bäst, vilket somkanske passar bäst ihop med Wilma. Hon är otroligt söt, grattis igen!

#17 - - kajsa:

så söt är hon!

#18 - - Rosi:

Å svamp är inte kul! Hoppas salvan hjälper. Min äldsta hade det + torsk i munnen också, blää...
Angående namn så får ni absolut barnbidrag även om Wilma får pappas efternamn! I alla fall om ni har gemensam vårdnad.

#19 - - sp1b:

kan ni inte lägga upp en familjebild någongång? :)
många kramar!

#20 - - Klara:

Klara kanske ;)

#21 - - Jove:

Gud, hon är verkligen otroligt söt!

#22 - - Karin:

Wilma Emelie Andrea (efter pappa, så klart)?? Med ena efternamnet som "mellannamn," fast alltid använt med bindestreck emellan. Otroligt tjusigt, tycker jag själv :-D

#23 - - Li:

Tycker Karin har väldens bästa förslag! Andrea är snyggt!

#24 - - Alvas Pappas Blogg - alvaplutten.blogspot.com:

M
E
N vilka fina bilder!! och OJ vad hon lägger på sig vikt!!

#25 - - Stina:

Men sicken lite sötnos. Kram Stina

#26 - - Stephanie:

Så søt och go att jag skulle kunna æta upp henne=) kollar din blogg varje dag. Vilken fruktansvært søt dotter ni har!

#27 - - Anonym:

Flora tycker jag att hon ska heta :)

#28 - - Sophia:

vad lustigt nathalieatt du säger att de inte får barnbidrag om de väljer pappans efternamn, om det skulle stämma är det säkert ganska många som aldrig har fått barnbidrag

#29 - - Anonym:

nathalie, emilia eller isabella tycker jag hon ska heta i mellannamn ;);)

#30 - - ebba:

het henne till carlbertil!!!!!!! det är sååå fint det passar verkligen på barn!!

#31 - - ebba:

het henne carlbertil!!!!!!! det är sååå fint det passar verkligen på barn!!

#32 - - ebba:

het henne till doris!! det låter roligt

#33 - - Anonym:

wilma emelie josefina eller nått liknande

#34 - - emma:

söt tjej. Varför inte heta: Wilma Emmelie Maria/Engla/Tindra och sen dit och Anders efter namn. Så hon har två stycken. Annars tycker jag hon ska ta ditt efternamn.

#35 - - JOhanna:

hé he gud vad söt, men 5 kilo=P min vägde nästan 5,2 när han kom ut 56 lång he he aj aj sa man=P

#36 - - mia:

hej
råkade hamna på din blogg.jag var själv ung när jag fick mitt första barn.och jag tycket du e en stark tjej.jag har nu blivit lite äldre och vänta mitt 4 barn.har i´nte fatta det riktigt än ...är bara i vecka 14.men det är spännande.lycka till i livet.hörs kanske senare ..ta väl hand on er.mia

#37 - - mia:

fy fan!
hur fan kan du ha ett barn när du är 15 år?! jävla hora! det är ju fan sjukt! tänker du inte på barnet? tror du att du kommer ha killen länge till? han kommer dumpa dig för första bästa. det är bara en tidsfråga innan han rymmer iväg och räddar sitt liv, och lämnar dig och den "glada" köttklumpen.

#38 - - Rebecca:

Har du Pa ?

#39 - - Hanne:

Va söt hon är.! Det är kul att va ung mamma jag va 15 år när jag fick min son. Han blir två år i ocktober. Det är världens underbaraset känsla att ha barn, det är så himla roligt. Hoppas att de går bra för er, och lycka till. :)

#40 - - Anonym:

gud så underbart. har nu denna natt läst igenom nästan hela din blogg... vet inte riktigt vad jag ska säga-- förutom.. LYCKA TILL MED ALLT! jag hejar på dej..

#41 - - frida:

ni är en fruktansvärt fin liten familj! stå på er :)

#42 - - Carro:

Hejsan Emelie.
Jag har läst hela din blogg nu hehe hittade den först i dag!
Gud jag beundrar dig verkligen för att du inte gjorde abort och för att du stog på dig när dina föräldrar inte höll med dig om bebisen.
Min mamma fick min syster när hon var 16. :).
Jag är snart 15 men ingen bebis på g eller ens påtänkt ahah på ett bra tag hehe,
GRATTIS GRATIIS o lycka till med Wilma
btw Jätte fint namn :)

#43 - - Anonym:

Mia Du Ska Ge fan i att skriva så där fattar du!

#44 - - Sophia:

Hej! Ja läste på ett av dina gamla inlägg om att du va rädd för att använda TENS. Jag har problem med min rygg, och det är jättebra mot iallfall ryggont! Även om du redan fött Wilma för länge sen, men du kan ju tänka på det till nästa gång:)
Ps. Wilma e såå otroligt sööt;D

#45 - - Anonym:

Var till en början skeptisk till så unga mammor som du, men jag har verkligen ändrat mig! du verkar super bra! En fråga.. Killen du är tillsammans med, är han också barnets pappa? :) you go girl!

#46 - - Anna:

Ojj Ojj...Är du bara 15 å mamma...
måste vara lite jobbigt
Får du typ privatlärare lr såå?

Hoppas Bebisen mår bra (vet inte riktit vad hon heter)

#47 - - knivlisa:

Hej, har läst halva din blogg nu i kväll och tycker att du är helt underbar och stark och fin. Ska läsa andra halvan imorgon ;)

#48 - - Isabella:

Läste om hela din graviditet i din blogg. Roligt att du dokumenterar det.
Underbart foto, vilken söt liten flicka!
Lyckönskningar till hela familjen
Isabella

#49 - - Birgit:

Vill bara säga att ni är väldigt gullig familj =)
Har läst hela bloggen.
Ta hand om er!

#50 - - Anonym:

någon dag ska jag läsa hela din blogg men idag läste jag bara lite. du är grym! hoppas ni får en fortsatt fin sommar :)

#51 - - a:

din dotter ärunderbar!

Upp