Bad

Idag har vi badat Wilma för första gången, hon verkligen njöt. Så hon kommer nog vilja bada ännu mera, skönt att hon inte skrek. Inatt så ville hon inte sova, utan hon bara skrek och skrek. Varken jag eller Andreas visste vad hon ville, kanske hade hon magknip eller något. Men på dagen har hon sovit massor, hoppas inte att hon vänt på dygnen bara. På dopet igår så var hon jätte snäll, hon skrek ingenting alls, även fast alla ville bära henne. Jag tror nog att hon är lite sällskapssjuk våra lilla flicka för att oftas vill hon inte ligga själv utan man måste bära på henne. Men hon är verkligen jätte snäll, jag trodde att det skulle vara  mycket jobbigare. Allt kommer väl sen istället, haha.

Hinner inte skriva mera, Wilma ropar ;)
Bebis | |
#1 - - adina:

så sööööt! :D

#2 - - Josephine:

Gud så sött! Vad kul att det fungerar så bra för er.

#3 - - Amanda:

Jättesöt, men vad badar hon i? Ser ut som en skål man har när man lagar mat :/

#4 - - Sarah:

Hon är sjukt söt!

#5 - - Johanna:

Gud så söt hon är=D Det är alltid lika kul att gå in på din blogg och se att du har uppdaterat=)) Ha det bra!

#6 - - Virran:

Va roligt att höra att det går så otroligt bra för er! :) Hoppas hon fortsätter att vara lika snäll och söt :)

#7 - - Madeleine:

Jag spanar in din blogg varje gång och får en lycklig känsla i mig. Det är modigt av er/dig att våga skaffa barn i den här åldern! Hoppas att allt går bra, ger er alla mina lyckoönskningar!

KRAM

#8 - - Madeleine:

dag * på föregående.

#9 - - Danielle:

Vad fin hon är! Jag dör!

#10 - - katta:

asså jag fattar inte riktigt....har du en bebis eller fejkar du bara? skulle vara så jävla töntigt om du gjorde de, asså om de va en docka eller nått hahaha

men om de är så att de är en riktig bebi så tycker jag fan synd om dej för nu kan du ju inte gå ut och supa järnet längre :(
men du kanske kan tvinga din gran att ta hand om henne lite mer så att du kan gå ut med tjejerna någon gång :D

ett litet tipps bara ;D
hälsa granen och wilma

ps
har ni döpt henne efter skärgårdsdoctorn?? :D:D:D

#11 - - Danielle:

Vad ful hon är! Jag dör!

#12 - - Emma:

Men snälla nån, varför skulle det vara en docka för det första? Det ser väl vem som helst att det är en jättesöt bäbis?!? Och för det andra, så handlar inte hela livet om att supa, och dessutom så är jag säker på att Emelie kan göra det om hon skulle vilja det..inte för att jag skulle ha så stor lust om jag just blivit mamma.
Och för det tredje så har hon svarat hundra gånger på den frågan..och svaret var NEJ, de döpte inte Wilma efter Wilma i skärgårdsdoktorn..

#13 - - Micaela:

Vad taskig du är, Danielle! Wilma är verkligen jättesöt! Alla bebisar är lika söta! Jag är besviken på dig som ger ut elaka kommenter! :O

#14 - - Cassandra:

Puckon! Det är klart att Wilma är en bebis och varken docka eller skärgårdsdoktor!
Alla kanske inte vill supa hela helgen som vissa andra här verkar.
Wilma är ju den sötaste bebisen. Och Emelie och Andreas verkar super mogna och bra.

#15 - - Kenza:

va stor hon har blivit:D

#16 - - Erik:

Seriöst, fattar inte var ni ser det söta? Tycker hon är asful.

#17 - - Beth:

Jisses vad söt hon är (:

#18 - - xara:

Ja måste säga samma som Madeleine, kroppen fylls med en varm känsla varenda gång ja läser din blogg! Du e en väldigt stark tjej verkar det som, för att inte tala om klok! Du har fått en väldit vacker dotter och ja e säker på att du å din pojkvän kommer att ha det bra i fortsättningen:) (p.s. Ja hoppas du inte bryr dej i alla dessa elaka kommentarer som folk ger!)
//16-åring med bebisfeber

#19 - - therese:

folk som skriver töntiga och elaka inlägg,har ni verkligen inget annat för er.. jag personligen känner inte dem två och wilma men det märks att dem verkligen tar hand om sitt barn och skulle inte vilja göra någonting annat,som tex att supa som en del verkar tycka är en nödvändighet när man ung. jag själv är gravid och tycker det skall bli underbart spännande och kul att få barn. kan inte tänka mig något underbarare i livet att få barn,men man skall vara redo för det och lägga all sin tid och energi på att göra så att sitt barn får bästa möjliga uppväxt. som tex wilma verkar få :) en liten fråga bara till dig emelie,var du inte rädd för allt blod och jag har läst man kan (ursäkta uttrycket) bajsa ner sig och det är lätt att spricka. allt sådant gör mig ärligt talat väldigt äcklad,högst upp på mitt personliga brev står det iaf att jag vill ha ett stort skynke för så jag slipper se allt sådant,jag kanske är löjlig. föda barn e ju helt naturligt men jag har väldigt svårt för blod och liknande. kanske är jag onormalt känslig. men tyckte du inte det var jobbigt att se allt sådant om man får fråga? ps.jag vill oxå få en liten flicka,men blir självklart lika glad om det blir en söt liten pojke,får se den 17 april,då bf är beräknad. tihi. lycka till! kram tres

#20 - - Alexandra:

Hon är verkligen jättesöt :)

#21 - - madde:

gud hon är vekligen sjukt söt!

#22 - - elin:

Jag är så grymt imponerad! Det är så roligt att läsa dina tankar första tiden. Jag kan ju tala om att de inte skiljer sig särskilt mycket från hur jag tänkte och då var jag ändå 11 år äldre än vad du är! Sen lär man sig ju med åren men det handlar om åren med barnet! När jag idag tittar på video från när vår dotter var nyfödd så ser jag på en gång att hon är hungrig med det tog säkert två minuter innan jag fattade det på videon, dvs när dottern var en vecka gammal. Det du inte vet idag kommer du att lära dig bara du fortsätter ha samma öppna och positiva inställning som du verkar ha idag. All heder till dig och Andreas!

#23 - - Ida:

Hej Emelie och grattis till lilla Wilma!

ville bara berätta att du har varit en stor inspiration för mig. tack för allt! att du har bloggat om din upplevelse kommer säkert hjälpa mig igenom min.

Läs min blogg!

Kram,
Ida

#24 - - Sophie:

Katta: Jag tycker mer synd om dig som för att du verkar tycka att det är viktigare att supa.

Och för att du inte ser skillnad på en docka och ett barn.

#25 - - ung mamma oxå!!!:

en liten fråga bara varför går de inte o se andreas blogg längre utan lösenord??

#26 - - elina:

seriöst, orka skriva att ett nyfött BARN är fult?
herregud.
skulle va kul att se hur ni som skrev så, såg ut när ni nyss hade klämts ut.
puckon..

ursöt bebis i alla fall tycker jag!
:)

#27 - - Lina:

alltså du katta, jag kan säga att jag är 17 år och har inga barn och har inte planerat det heller. Men jag kan säga så mycket som att jag tycker inte att det är speciellt kul att gå ut och "supa järnet" som du sa. Jag sitter ärligt talat hellre hemma med mina kompisar/pojkvän och ser på film och sånna saker. Och jag tror att emelie kan ta med lilla wilma om hon och hennes kompisar ska umgås. Livet handlar om mycket mer än att vara ute och "supa".

#28 - - Carin:

Ibland funderar man ju över om de som skriver negativa kommentarer är en och samma människa eller något, jag menar eftersom de liknande idiotiska kommentarerna har en förmåga att komma alla på samma gång...

Ur gulllig unge. Jag är imponerad över att det finns 15 åringar som är så jäkla jordnära.

#29 - - Amanda:

åh vad gulligt!!!! =D kan du inte berätta lite mer om förlossningen? jag har världens fobi för sånt och jag skulle vilja veta exakt hur du kände det och hur det gick till, var du inte rädd? modigt i alla fall och nu har du din lilla prinsessa =D wiiii

#30 - - Jonna:

Jag har läst din blogg sen november något tror jag, och visst, det är ungt men man är inte sämre föräldrar för att man är ung. Ni har skött detta jättebra och jag önskar er en lyckad framtid! :)

#31 - - Amanda:

Till er som skriver att Wilma är ful: Har ni inte ett uns av moral i kroppen? Sätt er själva i sitsen som förälder, och få höra att ens barn är fult? Hur skulle ni själva reagera? Hur reagerar ni överhuvudtaget om någon säger nånting elakt om någon familjemedlem?

#32 - - Julia:

Är det inte bättre att alla som har något negativit att säga kan hålla det för sig själva?! Fyfan vad töntigt att säga att hon är ful och så vidare. Om ni är så jävla negativa varför läser ni ens hennes blogg, varför bry sig? Och supa är inte allt. Herregud.

Wilma är skit söt (L)

#33 - - Isabelle:

men gud en sån liten sötsos!

#34 - - katta:

katta is back in business

okej förlåt så mycket då för att dom gör så trovärdiga dockor nu förtiden så man fan inte ser skilnad på en riktig och en fejk. och föresten så hade jag en kompis som hade en blogg dä hon fejkade att de var ett barn men de va en docka, man vet ju aldrig nu för tiden...

men nu ser jag att dee är ett barn och förlåt om de jag skrev uppfattades kränkade, det var inte de som var meningen. vet bara att att jag själv alldrig skulle vilja ha barn så här tidigt (är ockå 15år)


lycka till allafall

#35 - - Cornelia:

hon är så sjukt söt

#36 - - katta:

ja jätte söt verkligen :)

#37 - - Nathalie:

Till alla er som klagar på Emelie och Andreas ; Är ni avundsjuka eller ? Visst emelie är ung , men måste hon vara en dålig mamma för det ? Jag känner varken emelie andreas eller wilma , men jag tycker dom verkar vara super duktiga föräldrar ! Och att wilma skulle vara ful , har ni fel på era ögon eller ? Hon är ju super söt . Vem har sagt att emelie vill supa hela helgerna då ? Livet går inte ut på att supa varenda eviga helg om ni tror det , så sluta klaga på Emelie ! Ta och håll era idiotiska kommentarer för er själva istället !

#38 - - madde:

håller helt med nathalie!

#39 - - Carro:

Så gullig :-) Stå på dig Emelie, ta inte emot skiten de omogna femåringarna kastar på er! Du är stark!

#40 - - Carro:

ps har granis skaffat lösenordskyddad blogg :/ isåfall tråkigt. Följde flitigt med i hans likaväl som jag följer med i din blogg men jag förstår om så är läget för det finns dem som inte är änglar här på jorden också. Kram och lycka till med allt!

#41 - - AnnaCecilia:

Wilma är verkligen hur söt som helst!
Grattis! Verkligen!

#42 - - Nadia:

til katta

aa jag tror säkert att det är en docka och att hon fejkat födsel och graviditeten..

snälla, vad tänker du med? :S

#43 - - Erika:

Gud vad hon är söt, du måste vara jätte lycklig!
Wimla vilket jätte söt namn!

#44 - - Anna:

Herregud, att folk bara kan med. Orka lägga energi på att ifråga sätt en födsel av en skitsöt liten bäbis! Dessutom.. Wilma finns det väl fler än SkärgårdsdoktorWilma som heter.

Man kan tycka vad man vill om unga föräldrar, jag är arton och skulle aldrig vilja ha barn nu, men vill dem ha de är det väl ändå upp till dem. Jag tycker det verkar gå kanonbra!

Good luck Emelie!
Stor kram!

#45 - - Kenza:

Det är väl inte du som badar wilma på bilden?

#46 - - Alice:

gud vad roligt!!!!!!
WOW!
jag kommer faktiskt ihåg dig Emelie!
För typ nåra månader sen, ett halvår sen eller mer kanske tom så hittade ja dig på playahead. jag tror du hette "hanky-panky" och jag berömde dig för ditt häftiga namn hehe :P å så hittade ja dig här sen. vad roligt att se att de gått vägen för er!!!!
du verkar VERKLIGEN ha mognat ordentligt sen du fick din dotter, eloge! gud vad skoj!

LYCKA TILL /alice

#47 - - Alice:

JUST det! en grej till.
när jag försöker gå in på granis blogg som du länkade till så funkar det inte! :S
det kommer bara fram någon form av lösenordsgrejs typ :S

#48 - - performance:

Vilken liten sötis!
hon ser ut å ha roligt och må så bra på alla bilderna, de verkar underbart att ha en liten bebis! längtar :)

Åsa

#49 - - Emelie:

Åh så söt hon är! Varje gång du uppdaterat blir som en lite höjdpunkt. Så kul att läsa om er. Måste få säga att det verkligen är jätte kul att allt funkar så bra för er!

Kram

#50 - - Rebecka:

Eran dotter måste vara bland det sötaste som finns!
Så mysigt att ha ett litet barn, sitta och mysa hela tiden! :D
Skit i alla dumma kommentarer du får emelie! Du är världens bästa mamma! Och don dotter är världens sötaste! :D

#51 - - Jessica:

Er bebis är så enormt söt. Vilken liten skönhet. Hur kom ni på namnet Wilma? Är det ifrån Skärgårdsdoktorn? Ska hon få några mellannamn?

#52 - - Towe:

Hon är verkligen en lungn bebis! Jag såg er i skolan, å då verkade de som om hon inte skrek en ända gång ! Ååh, guuud så sät hon va!

#53 - - Jessica:

Måste skriva ett till inlägg. Såg inte att massa innan mig skrivit om Skärgårdsdoktorn. Men snälla ni vad gör det om de tagit namnet eller inspirerats från Skärgårdsdoktorn? Ebba Hultqvist är ju jättesöt! Jag kommer säkerligen döpa mina barn efter nån jag känner och det handlar inte om brist på fantasi. Jag tycker Wilma är ett jättefint namn men jag tänkte knappt på det innan Skärgårdsdoktorn. Hjälp vad alla är aggresiva här! Hon är supersöt!

#54 - - Ehlin:

Åh vad mysigt, stor hon blivit :) och kul att höra att det går bra för er :) hälsa wilma :D

#55 - - Anonym:

varför är granis blogg lösenordsskyddad? :(

#56 - - Stina:

Oj vad vacker hon är! :) Helt perfekt liten tjej...

#57 - - Hanna:

Ni är dom bästa föräldrarna som wilma någonsin kan önska sig :)

#58 - - Sofia:

nej vad söt hon är. Finns inget finare än små bebisar. Längtar själv tills jag får en liten. Är väldigt imponerad av både dig och Andreas. Kommer att fortsätta att läsa din och Andreas blogg.

#59 - - Sara:

Till katta

Håller med Nadia,

Vad fan tänker du med? Hjärnan har du knappast kvar.
Fejka en födsel? blogga om en "fejk graviditet" i många månader. Jösses, sup mer!

#60 - - daniella:

Er Wilma är verkligen helt sjukligt söt :) Glad för er skull.

#61 - - Anonym:

SÅ UNDERBART SÖT!
och till er som skriver elaka kommentarer : Hur kan ni gå på en liten bäbis?! Snacka om att inte ha något liv!

#62 - - Alvas pappas blogg - http://alvaplutten.blogspot.com/:

Ha ha, vad otroligt rolig hon ser ut i den där lilla diskbaljan!! Känner igen det, även om Alva gillar det så ser hon alltid först chockad ut när hon hamnar i vattnet!

Första gången med allt är - SKITKUL!

NJUT AV DET!

#63 - - linnea:

åh vad underbart söt liten tjej! jag fattar inte heller hur någon kan vara så dum att man går på en liten bebis. de som gör det har tydliga problem!

lycka till med allt!

#64 - - Emma:

Jätteintressant blogg. Kollar ofta in för att se om du skrivit någonting nytt. Hon är så jättefin eran Wilma.

Men nyfiken som jag är, så undrar jag om det är normalt att man inte badar bebisar förrän så här lång tid efter födelsen? Det låter som en lång tid utan bad. men men. Ni föräldrar vet nog det där bäst.

Mvh Emma

#65 - - cattis!:

Underbart söt unge! Ni är jätteduktiga. Hoppas det går fortsatt bra. :)

#66 - - Br4tAlice:

SÖTSÖTSÖTSÖTJAGDÖR

#67 - - Emma:

fin flicka du har :)

#68 - - Linda:

Du e grym...tro inget annat! Jag e 22 snart o skulle nog aldrig klara av att ta hand om ett annat liv just nu =). Trodde aldrig att en 15:årig mamma skulle kunna imponera så här mycke...men d gör du. Jag ler mej genom dina inlägg!...Va jag läser e du väldigt lycklig..hoppas du förblir det me din familj...tillsammans =)! Kram o hej!

#69 - - RFSU:

Nån borde köpa kondomer till "Granis"

#70 - - daria:

Gud va kul för er, lycka till verkligen

#71 - - diana:

Gud, vilken underbart vacker bäbis! Hon ser verkligen ut som en liten docka, grattis!

#72 - - bella:

shit vilken söting! lycka till med allting, du verkar stark! :) go girl! orka tjejen som vill supa skallen av sig.. hon har inget liv.
grattis!

#73 - - Maria:

Söt flicka du har :)

#74 - - Anna:

Otroligt starkt av dig, lycka till!
Wilma är så himla söt och du verkar vara en jättebra mamma.

Kram Anna

Upp