duktiga Wilma

Våran Wilma är så snäll, skriker knappt något alls och vaknar max två gånger per natt. Det kan ju ändras senare men hon är verkligen jätte snäll, helt underbar. Vi bara myser med henne hela dagarna och hon gör framsteg för varje dag. Ibland ser det til och med ut som att hon ler, fast hon är inte medveten om det själv.


Igår var vi på återbesök på BB, Wilma skulle ta PKU-spruta. Hon var jätte duktig och skrek inte alls, kanske berode på att hon fick sockervatten samtidigt.  Men usch det såg ut att göra så ont, jag hatar att se andra  ta sprutor. Sen så tycker  jag så synd om Wilma som måste göra det, tur att hon är så duktig.

Just nu ligger Wilma och sover så sött, våran lilla prinsessa! Jag älskar henne mest av allt, ska gå och mysa med henne och Andreas nu.

Tack för alla fina kommentarer vi får.

http://granis.blogg.se

Bebis | |
#1 - - Tilde:

nej men gud söt! Du verkar vara en riktigt mogen 15åring, du & pojkvännen kommer klara det här galant! :) Lycka till i framtiden!

#2 - - Aimée:

Vad fin hon är! :) Du måste verkligen vara stolt! :)

#3 - - C:

BAAH, gud så söt lilla Wilma är! Och jätte stort grattis till er och jag önskar er all lycka nu, men jag tror det kommer gå jätte bra för er! :)

#4 - - J:

Guuud så söt hon är! :D
Ett stort grattis till er :)
är sååå avundsjuk ^^
Lycka till me allt ! =)

#5 - - josefin:

ooh vad söt hon var :)
Stort grattis , är verkligen avundsjuk på er :D
Lycka till med allt nu :)

#6 - - performance:

Gud, hon är otroligt söt emelie!
Äe hon lik dig eller andreas eller båda ?:)

Man blir så avensjuk när man ser hur mysig och söt hon är! du är lyckligt lottad! :D

#7 - - Sandra:

Jättefin liten dotter du har! GRATTIS! :)

#8 - - Camilla:

Hittade hit via Alvapluttens blogg och vill säga ett stort grattis! Hon är ju adorable -henne gjorde ni bra :) Ta hand om varandra nu!

/Camilla

#9 - - malin:

Ser precis ut som en liten docka :)
Hur ser magen ut efter förlosningen ?
Borde väl kännas konstigt :P

#10 - - Nadja:

Den tredje bilden är så klockren! Det ser ut som att hon tänker på något =)))

Hur känner du dig i kroppen nu efter att gått ett bra tag med så mkt extra vikt? Måste kännas konstigt att bli "lätt" bara sådär (om du förstår vad jag menar)

#11 - - Carin:

Vilken råsötunge, såhär underbart mullig som bebisar ska vara, diggar bild nr 3 från vänster haha.

#12 - - Marika:

.. så sööt! :D

#13 - - Emilia:

Men gud va söt hon är :) Ni måste vara världens lyckligaste nu :)

#14 - - Mikaéla:

Så söt :)

#15 - - Emma:

Så söööt!

#16 - - Anonym:

hon är verkligen jättesöt! kan du inte lägga in en stor bild på henne, en till alltså. har aldrig sett en sötare bebis.

#17 - - mirelle:

Hon är verkligen en av dom sötaste bebisarna jag stött på!

#18 - - Emma:

Jättesöt bebis! Hur mår du efter förlossningen då? Gått upp några kilon? ;) Hoppas ni alla mår bra!

#19 - - Emma:

En sak till: Ser man redan nu vem hon är lik? Utav dig och granis? Skulle vara kul att få läsa lite sådana saker :)

#20 - - sanne:

håller med emmmis ;)

#21 - - ung mamma oxå!!:

helt underbart söt e hon åhh..när ja ser henne får ja tillbaka blickar från den tid då min treåring va så ny!!=)
LYCKA TILL MED ALLT!!!
GER ER EN STOR KRAM FRÅN HELA MIN FAMILJ!!!

#22 - - Alice:

Tänk vad nyfiken jag varit i flera dagar och nu vet jag hur det gick! Grattis till dig, din pojkvän och lilla Wilma och vad skönt att allt gick så smidigt och bra. Fortsätter med spänning att följa din blogg. Kram,Alice

#23 - - Ehlin:

aaaw gud va söt :)

#24 - - Frida:

Jag säger det igen, ni har verkligen fått er en underbart söt liten sessa. Förstår verkligen att ni är stolta

#25 - - mimmi:

vad gulligt! kan vi inte få se en bild på hela familjen, så man får veta vem hon är mest lik!
ögon, näsa, mun. ja du vet
lycka till med allt :)

#26 - - Jessica:

Grattis!! Vilken fin dotter ni fått!! Rund å go!! Lycka till!! många kramar

#27 - - Hejdii:

Ni har verkligen en jätte söt dotter :) Jag önskar er lycka till i framtiden :)

#28 - - Malin:

Vilken guldklimp, helt underbart vacker!

#29 - - mandy:

aaaaw. sån gosig liten plutt!

#30 - - Lottie:

Hon är bedårande söt! Vem är hon mest lik?

#31 - - Sarz:

Vad söt hon är! Och grattis :) Och oj, vad mycket kommentarer du fick på förlossningsinläggen! Det är verkligen trevligt att läsa hur det går för er, kul att du skriver så detaljerat och personligt. Jag har lärt mig så himla mycket nytt om graviditerer via din blogg. Jättebra skrivet! Hoppas du fortsätter att skriva. Ta hand om er!

#32 - - Anna:

Grattis till er båda. Hon är jättesöt.

#33 - - Nina:

guud så söt hon e :D

#34 - - marie:

gud vilken liten sötnos! ^^ verkligen jätte sööt :P
hoppas att allt går bra med wilma och allting!! :)

#35 - - Joy Andersson:

Grattis hundra miljoner gånger. Hon är verkligen superdupersöt. Det här kommer ni klara galant! Kramar från lilla mig!

#36 - - Jonna:

åh gud vad söt hon är!!:)
Lycka till med allt :)

#37 - - helena:

vilken gullunge!
hoppas du/ni har det bra:)
lycka till.

#38 - - Sara:

gud så söt hon är :) grattis och lycka till i framtiden!

#39 - - Anonym:

Grattis, hon e såå söt

#40 - - alvas pappa:

(=

Det är så kul o läsa o se bilder så man R Y S E R !!!!!!!

Och L E R !! Inombords i hela kroppen!!

#41 - - Emelie:

Ooootroligt söt! :D

#42 - - Johanna:

Hon är helt underbart söt!!!=))
Man blir verkligen sugen på att skaffa barn redan nu=P
Hoppas ni har det bra!

#43 - - Emma:

Underbaaaar!

#44 - - Alexandra:

Vilken oerhört söt liten flicka!

#45 - - louise:

åh, hon är så himla söt! :)

#46 - - Virran:

Så skönt att höra att allt går bra :)
Hon är ju så bedårande!

#47 - - alexandra:

Så söt hon är :) fortsätt skriv varje dag, vi vill läsa mer :) lycka till!

#48 - - sofia:

haha nöjd bebis på bild tre och fyra :) beundrar er båda och lycka till med bebin!

#49 - - AManda:

jätte söt wilma är...hoppas allt är bra med er, önskar er stort lycka til i framtiden :) //Amanda

#50 - - Maja:

En sån fin liten skrutta... Jättesöt verkligen!

#51 - - sus:

så otroligt söt!
STORT GRATTIS till er båda! :)

#52 - - Lisa:

Tack för dagens fina bilder och jag måste få tillägga att detta lilla söta underverk ser ovanligt förståndig ut, tänker då på Wilmas blick i ögonen på en av bilderna.
Fortsätt att mysa så mycket ni kan alla 3, tiden går så fort.
Mängder av Lyckönskningar!

#53 - - Sofia:

nej vad söt hon är. Hoppas att allt går bra med sovandet i fortsättningen. :)

#54 - - Karin:

Hej och grattis till en supervacker baby! Ni verkar vara jättelyckliga, roligt att få vara en liten familj :) All lycka till er i framtiden!

#55 - - Amanda:

Sicken bedårande liten tös ni fick! :)

#56 - - Anonym:

skulle du inte kunna lägga upp bilder på när du och andreas håller i henne? :)

#57 - - Moa:

gud va söt eran unge är!

#58 - - Anonym:

va underbar hon verkar vara! Ni har fått mig att tänka annorlunda om barn och jag förstår verkligen nu hur fantastiskt det måste kännas att sätta ett liv till världen du är toppen emelie! :)

#59 - - jessica:

VA SÖÖÖÖTTT

#60 - - Malin:

Åååh, gud vilken sööt :) Jag vill också ha en bäbis, även om jag bara är 13, dom är så underbara!

#61 - - Angel:

hjälp så söt

#62 - - Anonym:

Fy fan vilken söt unge, har aldrig sätt nån sötare :D Ni ska vara stolta över det! :)

#63 - - Anonym:

Fy fan vilken söt unge!! har aldrig sätt nån sötare :D Lycka till med allt nu:)

#64 - - Madlen:

Sååå söt hon var :D:D Och vill passa på att gratta er med. Grattis ;) :D

#65 - - Anonym:

GUD VAD SÖT HON ÄR!!!!!!!
lycka till med allt!

#66 - - My:

Man kan inte mer än le när man läser om er och Wilma. Verkligen roligt att ni delar med er av er lycka =)
Beundrar dig och Andreas för de ansvarstagande människor ni verkar vara!

#67 - - Adina:

så underbart söt :D lycka till med allting!

#68 - - Elsa:

Vilken liten snuttis! Wilma är bland de gulligaste bebisarna jag någonsin har sett! Så liten, fin och gosig ser hon ut! Kram till alla tre!

#69 - - hon från finland:

hon är så söt :) nu får ni vara stolta över att ha fått en så fin dotter, on är verkligen söt :) jag önskar er all lycka och hoppas på flera fotografier när er lilla prinsessa växer :) Vinter hälsningar till er tre från lilla finland :)

#70 - - josefine:

GUD VAD SÖT HON ÄR:O en riktig ängel ni har fått. grattis

#71 - - josefine:

gud så söt! jättestort grattis och lycka till i framtiden med allt! ni kommer klara allt kalasbra :)
ni måste vara stolta som tuppar båda två!

#72 - - madde:

hon är verkligen en av dom sötaste bebisar jag sett! och jag har sett rätt många kan jag lova:) säger än en gång lycka till med allt!

#73 - - Anonym:

Hon är jättesöt =) lycka till med allt

#74 - - Emelie:

Hon är så otroligt fin er dotter! Jag måste bara få fråga, ska hon döpas eller ej? Ett stort grattis till er och var riktigt stolta nu över ert fina barn!

#75 - - Linnea:

helt underbart! jag är så imponerad av dig emelie, det kan inte varit lätt att ensam kämpa för att lilla wilma skulle få komma till världen! nu måste ni vara världens stoltaste föräldrar! vill oxå ha en liten bebis!! kommer fortsätta följa er här, kan ni inte lägga upp en bild på hela familjen? kramar

#76 - - Alvas pappas blogg - http://alvaplutten.blogspot.com/:

Har ju redan sagt men måste säga igen:

O
Ä
N
D
L
I
G
T SÖT!

Och det är så kul att på nåt litet sätt få vara med här via bloggen!

Hoppas allt bara fortsätter att funka bra och att ni njuter!

Alva hälsar igen!

#77 - - Maisie:

Hon är så himla söööt :')

#78 - - Anonym:

sötare unge får man nog leta efter! GRATTIS, verkligen!:)

#79 - - Alexandra:

Jag beundrar dig verkligen!
Tror inte jag skulle klara av att ha barn nu.
Och ändå så är jag 18 år, och du bara 15.
När du är 25 så kommer hon att vara 10 år. Och hon kommer säkert att tycka att det är jätte roligt att ha en ung mamma :)

#80 - - Kajsa-Lisa:

Jättegrattis till er!! Wilma är verkligen jättesöt och hon kan skatta sig lycklig som har fått komma till så gulliga föräldrar. Lycka till med allt.

#81 - - H:

berätta lite hur din kropp mår sådär efter graviditeten, blev det inte ett stort hål i magen nu? =)

#82 - - tina:

gaaah vilken liten sötnos :D

#83 - - Jessica:

GOT DAMN vilken söt bebis! Du måste vara stolt! :)

#84 - - Mimmi:

Grattis =) Hoppas allt går bra nu också!

#85 - - evans:

Grattis så mycket till er underbara lilla bäbis! Visst är de små mirakel!

#86 - - Maria:

Åh vad söt hon är! En liten ängel :)

#87 - - Sofia Style:

så fin hon är, jag är imponerad av att en sån ung tjej tar ett så stort ansvar. Jag är 25 år och känner mig ännu inte redo. Men du bevisar att åldern inte har så stor betydelse. Lycka till med allt!

#88 - - eleonor:

Åh, grattis! Har följt den här bloggen nästan sen den var nystartad, och oj, tänk att Wilma redan är här! :) Men gud vad söt hon var , och vad glada ni ska va! Vilken tur att hon är frisk! :)

Jag önskar er ALL lycka! Kramar

#89 - - E:

Gash vad söt hon e :)!

#90 - - Emilia:

Gash vad söt hon e :)!

#91 - - Zupermamman:

Vilken goding!
Njut njut njut!

#92 - - asa:

oh sa sooot!
Vem liknar hon mest?
Grattis grattis grattis!
Stor kram,
Asa

#93 - - Ellinor:

Men vilken liten prinsessa!
Grattis! =)

Tänk vad härligt när hon blir äldre, att ha en sån ung mamma som du!

#94 - - Linda:

sötnos!

#95 - - emelie:

jösses vad fashinerad man blir när du bara är 15år och redan mamma, min bror är lika gammal och klarar knappt av att ta hand om sig själv. verkligen cred till dig tjejen...lycka till och vilken oerhört söt tjej du har. /emelie

#96 - - *S:

Ojoj, det var det sötaste jag sett på väldigt länge!

#97 - - Mia:

Riktig lite prinsessa!! Blir lite sugen på att skaffa fler när jag ser dina fina bebisbilder!
Men nej två är lagom, jag har en bebis jag kan låna lite då och då för att stilla mitt begär haha.

Kramar till hela familjen!

#98 - - Johanna:

Hej,

Först måste jag säga att jag bli otroligt imponerad av att du är så mogen för din ålder.
Och inte bara det, du är mamma vid 15 år. Själv är jag snart 22 och skulle aldrig klara av att ta hand om ett barn.
Därför ska man verkligen inte tro att åldern betyder allt. Även om säkert väldigt få klarar av det du gör.
Så all cred till dig, din kille och lilla Wilma. Hon är otroligt söt.
Lycka till!

// Johanna

#99 - - Veronia:

nejmen så söt :D:D:D:D:D:D:D:D

#100 - - Wiki:

Sööööööööt!

#101 - - Elsie:

SÅÅÅ AVUNDSJUK! :)

#102 - - angelica:

Så söt! Lycka till med flickan! :) kram

#103 - - T:

grattis, läs min blogg om shopping till dem små kramis

#104 - - barajagjohanna:

Så fin hon är. Grattis och lycka till!

#105 - - helena:

ååh va söt....super grattis båda två och jätte lycka till!

#106 - - Julia:

Har följt din blogg rätt länge nu, men så har jag inte kikat in på någon vecka och nu när jag läste de senaste inläggen så kände jag bara hur tårarna kom!
Hoppas verkligen att allt går bra för er (vilket det kommer att göra), hela lilla familjen :)

Puss på lilla Wilma, sötingen! ;)

#107 - - Bella:

Gud vad söt hon är!! Jag tror att du och andreas kommer att vara dom bästa föräldrar hon kan få! Önskar er all lycka!:)

#108 - - ......:

Vilken söt Wilma du har fått Emelie. GRATTIS !

#109 - - Anonym:

HERREGUD VA SÖT! grattis

#110 - - Anna:

Oj vilken liten sötis! Jag var först skeptisk när jag läste din blogg och såg hur unga ni var, men ärligt talat så har jag ändrat uppfattning och tror att ni kommer klara av föräldraskapet galant! Ett litet tips från en som måste lära sig att inte alltid vara duktig och stark och klara sig själv jämt... Ta emot all hjälp som n kan få av de som bryr er om er! Då mår man bättre i slutändan... =) Ta hand om er och er lilla flicka nu! Det var verkligen den sötaste färsking jag någonsin sett! Många värmande kramar i vinterkylan

#111 - - Sanna:

Supersöt hon är :) Önskar er lycka till med föräldrarskapet! Emelie, bara en lite fråga, använde du p-piller innan du blev gravid?

#112 - - Ammie:

AAHHH !! Helt underbart SÖT :D

#113 - - Anonym:

Grattis Till lilla Wilma! Det kommer nog gå hur bra som helst :D

#114 - - Minna:

Va söt hon är. Grattis

#115 - - Anonym:

Måste bara fråga, ammar du henne?

#116 - - Susanne:

Grattis:-)

#117 - - Raja:

Hej emelie!
Det här är första gången som jag läser din blogg och jag har lyckats läsa det mesta (mina ögon gör lite ont efter så lång tid framför datorn =)) Men hjälp vilken rolig och händelserik blogg. Du är stark ska du veta och Wilma var otrooligt vacker. Lycka till emelie!!

#118 - - bluemoon:

Åh..vilken söt liten sessa...=).. så ljuvlig... Själv har jag en 11-årig tös...saknar en liten bebis.....Lycka till...=)

#119 - - Ellen:

Wilma ser helt underbar ut! Och ni verkar vara så lyckliga :) GRATTIS!

#120 - - traes:

Jag måste bara börja med att säga att jag beundrar dig. Först trodde jag det var ett "skämt" att du endast var 15. För du värkade så otroligt mogen och faktiskt skulle bli mamma. Nu har jag hajjat att du är 15 och har en bebis. Tycker du är otroligt stark och modig, jag är själv lika gammal som du och ofta fantiserar om hur mysigt det skulle vara å ha en sån där liten att gosa med hur mycket man vill. Men jag skulle aldrig någonsin våga,inte nu. Men du är otroligt tuff och jag tror du kommer klara det här med att vara mamma super bra! Lycka till med allt! /Therese

#121 - - Frida & Fabulous:

naww, så söt! Grattis igen!

#122 - - rebecca:

åå, gud va gullig hon är :)

#123 - - Anonym:

Välkommen till världen Wilma, Många lyckoönskningar / Josefine (:

#124 - - Titti:

goosh, hon är riktigt riktigt söt :) förstår att ni är lyckliga föräldrar nu. bor du helt hos andreas nu elr? :D

#125 - - Emmy:

aww så underbart söt !

#126 - - cattis!:

Måste bara säga att hon är jättegullig. Älskar barn, de är så härliga. :)

#127 - - Matilda:

Sååå söt

#128 - - caroline:

hon är bara såå söt

#129 - - Lina:

Hej, hittade din blogg först nu och har läst igenom allt, och jag måste säga att jag beundrar dig något fruktansvärt! Att du stog på dig och behöll barnet trots att du är så ung som du är. Wilma är jättesöt, och lycka till med allt! :) kram!

#130 - - Julia:

Grattis så jätte mycket till Wilma, söt är hon verkligen!

#131 - - miss cimic:

Hej! jag skulle precis börja göra mina läxor,när jag fick idén att kolla lite på blogg.se Där hittade jag denna blogg och nu sitter jag här och har tårar i ögonen.

ÄLSKA

Jag önskar er all lycka i välden..

#132 - - maddies:

åhh vilka underbara bilder på bebben :) hur söööt som helst :)

alla lycka i framtiden!

#133 - - Nathalie (natalia):

Asså shit, hon är verkligen jättesöt ! :]

Lycka till med pojkvännen och "lillan" :) :*

#134 - - josefin:

ååååå! Vad sööt!underbar.vem är hon lik? Skulle ni inte kunna lägga in en bild på er alla tre?Det vore kul att se hur lik hon är er! lycka till och GRATTIS!

#135 - - em:

du måste vara stolt över wilma. Men framför allt wilma måste vara stolt över dig! Du är nog den modigaste tonåringen jag hört talas om. Du ger mig hopp! Lycka till i framtiden. Du kommer klara av mamam rollen galant, det är jag säker på!

#136 - - miia:

hej!
gud vad söt hon är! Grattis till er.
jag är själv gravid och fyller 19 snart.
hur klarar ni ekonomiskt jag är lite nervös inför det för att jag ska behålla barnet. det har inte gått så långt än men jag undrar hur ni klara av allt?
mvh miia

#137 - - Rebecca:

Grattis till en underbart söt liten tös! Hittade din blogg idag och har sträckläst=) Blir helt glad i kropp o själv och önskar er alla tre all lycka!!! Det kommer gå galant!! Stora Kramar från Rebecca

#138 - - Josephine:

GRATTIS! :)

#139 - - Lovisa:

Ser fram emot att följa er blogg och ser hur lilla Wilma blir större =) Kramar!

#140 - - Louise:

Haha åhnej gu vad söt hon är :D!
Grattis och lycka till!
Hon är verkligen jättefin!

#141 - - Jennie:

så söt :)

#142 - - mikaela:

ni ar sa modiga! jattesot ar hon! lycka till!

#143 - - Jen:

Du verkar väldigt mogen för att vara 15 år, iallafall när du skriver. :) Lycka till med Wilma!

#144 - - Anonym:

HERREGUD VA GULLIGT! LYCKA TILL MED ALLT, VERKLIGEN !

#145 - - Nina:

Oh, hon är så fin! Lycka till med allt! Står verkligen på din sida:) Be strong!

#146 - - Johanna:

jag blir bara rädd...

#147 - - Lina:

Hej!
Det var inte lite kommentarer som du fått på din blogg! Kan inte hjälpa att skriva en rad jag med. Har hoppat runt på några av dina inlägg och jag beundrar dig verkligen. Jag skulle gjorde samma sak i din sits, och jag förstår verkligen hur tufft det måste ha varit. Din dotter Wilma är verkligen en liten ögonsten, hur söt som helst! Hoppas verkligen att allt går vägen för dig. Önskar dig all lycka i världen.
Bless you!

//Lina

#148 - - Anonym:

gud vad söt hon är :) när kom hon+ ( hari nte hunnit läsa så lågnt än) :D man blir sugen själv :)

#149 - - elin:

oj vilket sött barn! man blir sugen själv på att skaffa en

#150 - - e,:

den tredje bilden är klockren! så söt :) lycka till i framtiden :)

#151 - - Julia:

åh vad söt hon är ! :)

#152 - - Anonym:

naaaw, va söt wilma är :)

#153 - - Anna:

Hej!
Jag har följt din blogg ett tag som jag råkade snubbla in på för några veckor sen.
Jag tycker att du har fått en så underbart söt liten flicka och hoppas att allt kommer gå jättebra! :D

Kramar / A

#154 - - Anonym:

euw

#155 - - elin:

hon är jätte söt :) och lycka till med allt :)

#156 - - Therese:

Men guuud va söt o fin hon är, du måste vara såå himla stolt. jag tycker dte är strongt av er att klara detta trots att ni är så unga. Lycka till med er lilla prinsessa!

#157 - - Cecilia:

Åååååguuud hon är ju bara för sööt :)
Lycka till med allt :) !
Kramar :)

#158 - - Olivia:

Jätte vacker bebis!! hoppas allt går bra!

#159 - - Julia:

Heeej :) jag har följt den här bloggen sen den startade ungefär.. de har varit så kul att läsa bloggen dag efter dag.. :P Wilma var verkligen jätte söt, :) vem är Wilma mest lik? dej eller andreas? ( hans blogg läser jag med ) :) lycka till med allt! ser fram emot att se Wilma växs och bli större:) kram

Upp