skolan

Idag har vi varit och hälsat på dem i min skola och Wilma var jätte lugn. Hon skrek inget alls, gjorde bara lite ljud ifrån sig ibland. Så nu har alla fått sätt lilla Wilma. Jag och Andreas tog tåget hit hem idag, det gick också jätte bra. Wilma är så duktig så. Hon tycker om att vara ute och åka vagn och bil.

Imorgon ska vi få hembesök utav BVC, hoppas verkligen inte att det är en surkärring som kommer. Jag har glömt alla papper hemma hos Andreas så hoppas hon inte blir allt för sur. Men det är ju sånt som händer, haha. Vi får väl skriva på ett papper vad hon väger, om dem ens väger henne imorgon. Jag hoppas det iallafall, vill ju se om hon gått upp något. Själv så tycker jag att hon blivit mycket större sedan hon föddes. Andreas ska iväg och göra något extra jobb på hovet imorgon, gramis galan. Så han kan inte vara med här hemma när hon från BVC kommer, men det är lugnt för mig.

Det är många som frågat varför vi ger Wilma napp och vi gör det eftersom att hon är så snuttig av sig.
Hon äter jätte bra men tycker om att ha nappen ibland. Men det är inte så ofta hon har den, utan bara ibland.

101055-92
Trötta Wilma.
Bebis | |
#1 - - Anonym:

vad söt hon är =)

#2 - - Sarah:

jag är ledsen, det var från mig det förra :p

#3 - - Sandra:

jag vill också ha en bebis :) jag är så avundsjuk på er :) Kramar

#4 - - Sandra:

jag vill också ha en bebis :) jag är så avundsjuk på er :) Kramar

#5 - - Sandra:

jag vill också ha en bebis :) jag är så avundsjuk på er :) Kramar

#6 - - Anonym:

så snuttig av sig?

förstör inte barnets tänder för en så ehh obefogad anledning

#7 - - Johanna:

Wilma är jätte söt. Jag tycker att du verkar sköta henne jätte bra. Försök att inte lyssna på alla "goda råd" utan gör det som känns bäst för Er. Jag vet att du fixar det. jag vet hir det känns att vara nybliven mamma och alla vill hjälpa till och ha åsikter om massa.

Kram.

#8 - - Frida:

Jösses vilka söta kinder :) En riktig prinsessa som ni har fått. Lycka till med hembesöket! Kramar

#9 - - Cassandra:

Åh, jag vill med ha en liten nu! Hon är så tjusig så.
Och du, anonym, vilka tänder pratar du om?
Jag hoppas verkligen att ni får ett toppen liv med Wilma, vilket jag tror!
Kramar

#10 - - Anonym:

åh man blir jättesugen på att ha en bebis! men får nöja mig med min lillebror som är 2½ ;)

#11 - - Renée:

det är jättekul att du fortsätter blogga :D

#12 - - Anonym:

Klart hon ska få ha napp när hon fortfarande är bebis!!
Va bara bestämd att ta den bort från henne sen när hon börjar få tänder och så hon inte sen e typ 3år med napp :o det kan se lite dumt ut :p

Ha det bäst
Puss å kram!

#13 - - dumpad:

Vad söt hon är! Och låt henne ha napp så länge hon vill, tre år är helt okej. Fast bara hemma i dagisåldern, såklart, och helstopp innan lekis. Tycker jag iaf...

#14 - - Kenza:

En fråga bara: Bor ni inte hos Andreas:S?

#15 - - Anonym:

Åhnej har Andreas skaffat lösenord på sin blogg? Eller har han bara slutat skriva? Förresten vill jag bara säga att eran lillflicka är det sötaste jag någonsin sett.

#16 - - Sandra:

åh wilma är så söööt!

#17 - - Isabell:

Hejsan är lite nyfiken på hur du och Andreas ser ut.
Kan du inte lägga upp en rätt så klar bild på er två? Tack på förhand och lycka till.

P.S Wilma är verkligen jätte söt.

#18 - - Nadia:

hon är ju så söt :)

#19 - - Angel:

va söt hon är

#20 - - Vicky:

Vad söt hon är, du måste vara en stolt mamma :)

#21 - - Isabella:

Anledningen till att man inte ska använda napp på nyfödda barn är för att de kan bli "tuttförvirrade" som min barmorska sade. De kan sluta ta bröstet när man ska amma för att de heldre vill ha nappen eller bli "beroende" av att alltid ha någonting i munnen, även när de inte blir ammade.

Jag förstår inte varför ni använder napp på henne när det står i alla informationsblad jag fått ialllafall att man strikt inte ska använda napp på bebisar eftersom det kan hända. Så det har ingenting med tänder att göra som någon sa, för tänder har knappast en veckas gammal bebis.

#22 - - M:

Barn har ett sugbehov tills dom är ungefär 1 år, och klart man ska tillfredställe behov? Ge ungen nappen ;D

#23 - - Anonym:

Låt henne ha napen, det ät du och Andreas som bestämmer! SKit i alla små gammla mammor som tro de vet allt! Gör som du och Andreas tycker, det kmr gå kanonis då!

Ha det bäst puss!

#24 - - Lezzlie:

Vadå tänder? Hur kan man förstöra tänderna på ett barn som inte ens har tänder? Om ni tänker på överbett kan överbettet gå tillbaka till det normala ända tills man är ungefär 9 år.

#25 - - Anonym:

vill se en bild på båda dig,wilma och andreas :)

#26 - - malin:

jag slutade att använda napp när jag var hela 8 år gammal! Jag fick skador av napparna. jag fick gluggen och snedtänder vilket som ledde till tandställningarna.
det var jobbigt. Men ge din prinsessa nappen innan hon slutar att amma och sluta nappen samtidigt. Det är ett bra tips från alla i min släkt.
sötnos förresten! :)

#27 - - Steph:

gud va mysigt med en liten bebis :D
åå ja skulle oxå vilja se ett foto på er 3 :)

#28 - - Anna:

Napp är inte illa när dom är så små! det är till och med bra med napp, det reglerar andningen på små barn och kan därför vara en räddning! Min barnmorska föreslog napp eftersom min dotter slutade andas då och då till dess att hon var 4 månader, hon slutade med napp vid tre men hade aldrig nappflaska så hennes tänder är det inget fel på! "så snuttig av sig?förstör inte barnets tänder för en så ehh obefogad anledning" och Isabellas post helt fel enligt vad jag fick veta

#29 - - performance:

sötnöt! urgullig bild, hon verkar så duktig, de skulle va kul å se ett litet familje fotto på alla er :)

Åsa

#30 - - Jove:

Barn har ett enormt sugbehov så det är bara bra att låta henne suga på en napp. Och vad söt hon är!

#31 - - Henny:

Vilken sötnos! :)

#32 - - joss:

haha, kul med alla som vill hjälpa emelie att "uppfostra". eller så har ni bara inget bättre för er :)

dags att skaffa ett liv?

#33 - - julia:

Så sött hon är!

#34 - - Isabelle:

akta bara det där med nappen för guds skull!! jag hade det när jag var liten och kunde inte sluta förrän jag var 5,5 år gammal! då sa tandläkarna att jag höll på att få problem med gommen, täderna osv.. nu har jag som tur är inga men alls efter det, men se upp. det kan vara svårt att vägra ett barn napp senare när hon blir äldre! lycka till med allt!

#35 - - Beatrice:

Hon är bara för söt! Keep up the good work med din blogg, den är jättehärlig att läsa!

#36 - - Isabella:

Anna: Jag vet inte när du fick barn men när jag var på informationsträff senast förra tisdagen(!) så hade vi en lång diskussion det där med napp. Min BM sade att det är bra att använda napp men dock inte när barnet är nyfött just pga det jag skrev. Det går knappast att motargumentera det.

Andningsproblem är en annan femma

#37 - - Anonym:

åå hon är så söt!
hur länge har andreas och du varit tillsammans?

#38 - - Anonym:

Om amningen kommit igång så är det inga problem att börja med napp. Små bebisar har ett enormt sugbehov o nyblivna mammor har ofta ömma bröstvårtor, så det kan vara skönt att få spara dom o kunna ge napp istället. Avvänjningen kanske inte är så rolig, men det är nog ännu värre om barnet suger på tummen (som också förstör tänderna) eftersom den finns ju alltid där. Napp är en väldigt bra tröst för lite äldre barn också så jag tycker det är helt okej att fortsätta med den i ett par år iallafall.
Lycka till med sötnosen!

#39 - - turbotrollet:

Jag hade inte napp när jag var liten, inte tumme heller. men min storebror hade, och han var otroligt beroende. Men en dag sade mamma "jag kastade ut nappen till skatan som var här imorse, och den flög iväg med din napp.." min bror slutade med napp den dagen. x)

Wilma är så underbar! Jag vill pussa på henne, och känna bebisdoften. Det måste vara den underbaraste doften som finns. Och kattungedoft. ;D

#40 - - Christina:

Fan vilken grej det blev med nappen, har inte typ alla ungar napp? Jag hade det iaf och det blev ju ffs inget fel på mej...

#41 - - josefine:

NU FUNKAR inte andreas blogg. man måste ha lösen och så:/

#42 - - Ebba:

Herregud vad söt hon är, ser lite solbränd ut :)

#43 - - malin:

Så klart hon ska få ha sin napp om hon så vill de. Det är väl bättre att hon använder napp, för annars kanske hon tar till tummen och tummen går inte ta bort som man kan göra med nappen. H det bra!

#44 - - Alvas pappas blogg - http://alvaplutten.blogspot.com/:

Det är säker ingen tjurig tant o papprena klara hon sig utan. Troligen har hon en våg med sig.

Som vanligt; vad fin hon är er lilla tös!

#45 - - Alvas pappas blogg - http://alvaplutten.blogspot.com/:

funkar amningen så kör med napp om ni tycker det känns rätt! här finns inte rätt o fel, bara en massa förståsigpåare...

#46 - - malin:

å andra sidan förstår jag er om ni inte vill offentliggöra era bilder på er föräldrar, vilka elaka människor finns det här på jorden.
Beundrar er, att ni får tjatiga kommentarer om hur "dumma" ni är och "snälla bilder på er". Vilket tålamod ni har!
beundravärt!

#47 - - Cina:

Åh, så roligt att se bilder på er Wilma! Så fin! Hoppas du hämtat dig efter förlossningen! Det rycker allt i "bebis-nerven"..... kommer ihåg hur gosigt, mysigt och stort det var i början. Ja, det är det nu också förstås men det är en speciell tid, den allra första! Njut!!!!! Kram till er lilla familj!

#48 - - Malin Liljesaga:

Heej!! Gudars vilken söt dotter du har å vilken JÄTTE fin blogg!! Den ska du va SÅÅ stolt över, tänk va skoj att ha allt så väl dokumenterat... Min syster Stinalee tipsade om din blogg å sa att jag bara va tvungen å titta in!! De ångrar jag INTE ska du veta:-) Ha de gott å hälsa lilltjejen. Kramar från Malin.

#49 - - Alice:

men vad händer med din skolgång?
har du hoppat av 9an eller? :S

Lycka till med Andreas & Wilma! :)

#50 - - sara selin:

SÅ UNDERBART SÖT!

#51 - - Mikaela:

Bättre hon får snutta på napp än att hon börjar suga på tummen.

Förstår inte hur man orkar engagera sig i om hon låter sin lilla bebis ha napp eller inte?!

#52 - - Mallan78:

Vad trött jag blir på alla som lägger sig i!
Ni gör helt rätt som ger henne nappen!
Vissa barn är med snuttiga än andra och man kan inte hålla på att amma hela tiden för att barnet bara är snuttigt.
Jag har själv 2 barn och min yngste fick napp tidigt. Han var bara 2 dagar.
Det funkade hur bra som helst med amningen och han blev inte tuttförvirrad han åt och åt och gick upp i vikt med rasande fart.
Min äldste son tog inte nappen någongång, han hade inget stort sugbehov utan var nöjd mellan amningen.
Gör det du tycker är bäst för Wilma och bry dig inte om vad andra tycker. De kan inte köra över dig bara för att du är ung!
(PS Att det skulle skada tänderna är ju bara löjligt - Vilka tänder? Det skadar inte några tänder som inte finns framme)

#53 - - AnnaCecilia:

Hon blir ju bara sötare och sötare den lilla tjejen=)
Hoppas det går bra med BVC besöket! Men det är säkert inga problem!

#54 - - julia:

ååh, hon är så otroligt fin, var alla nyfikna i skolan? :)

#55 - - Susanne:

Grattis till er fina tjej!!!
Apropå napp så går det visst att argumentera FÖR napp!!!
När jag fick min äldsta 1994 så var napp bannlyst på BB. Resultatet blev att han använde mig som napp i några veckor innan en BVC sköterska sa åt mig att börja med napp. Nöjd pojke och nöjd mamma!!! Kan faktiskt säga att det var först då han lärde sig suga ordentligt så han blev mätt. Innan hade han mest bara snuttat och i och med det inte fått i sig rätt mängd bröstmjölk/mål...

2001 när jag fick nr 2 en månad för tidigt så låg vi på prematuren. För tidigt födda barn suger ofta dåligt och det kan ta veckor innan amningen fungerar som den ska.
Där gav sköterskorna alla barnen genast napp från första dagen.
De hävdade att det stimulerar sugreflexen och får barnen att fortare komma igång med amningen.
Även andningen funkar bättre sa de.

Alla rön om nappförvirring avfärdade både barnmorskor, barnsköterskor och barnläkarna som "skitsnack". Ungar har sugit på napp i årtionden och ändå ammats fullt, ofta över året!!
När vi kom ner till BB hade även de tagit bort "nappförbudet" då det visat sig att de flesta föräldrar gav napp ändå och ammade jättebra trots det!!
Jag ammade den äldste fullt i 6 månader och delvis i 11 månader
Den yngre fullt i 6 månader och delvis i 10 månader.
Båda valde själv att rata bröstet. Jag hade gärna kunnat amma längre med båda.

Om man slutar med napp innan 4-5 års ålder brukar tänderna rätta till sig. Fortsätter man kan det bli aktuellt med tandställning.
Men det kan de ju behöva ändå av andra anledningar som sneda tänder, underbett, överbett osv...

Mina har slutat med napp vid 3 år. Det går att vara konsekvent där som förälder. Mina har saknat napp första natten sen har det gått bra. Och då ska tilläggas att jag har haft ungar som haft fri tillgång till napp dygnet runt!!
Den äldste behöver inte tandställning heller. Den yngste har inte tappat mjölktänderna än, så det återstår att se hur det blir för honom. Men enligt tandis är det ingen fara som det ser ut nu.

#56 - - Mia:

Min dotter var oxå väldigt snuttig när hon var liten men hon ville inte ha nån napp hon hittade tummen istället!
Och enligt tandläkaren så är det värre än napp.
Jag önskar att jag hade trugat mer med nappen för den hade varit lättare att ta bort, nu har jag ett helsike att få henne att låta bli att suga på tummen och hon är 4 år.

Så vill Wilma ha nappen så ska hon ha nappen!!
Blir så trött på människor som ska lägga sig i saker dom inte har med att göra.
Ni vet vad som är bäst för eran dotter!
Kramiz

#57 - - Johanna:

Värst va folk klagar om nappen... herregud. Att folk inte har annat att göra än att klaga!

#58 - - Lina:

Grattis till den lilla prinsessan!

#59 - - Matilda:

Om ett barn är "snuttigt" utav sig så är det bättre att ge dom napp än ingenting för annars så kan dom börja suga på sin tumme och det är svårare att hålla koll på tummen och avvänja dom med den.
Jag måste skriva som alla andra, er dotter är verkligen vacker!
MVH Matilda ; Unga Mammor
PS: När du skrivit din förlossningsberättelse (när du får tid) så kan du skicka den till [email protected]

#60 - - asa:

Oh vad sot hon ar er Wilma!
Gor det som kanns bast for er - vare sig det galler nappar, surtanter eller bortglomda papper;)
Kram kram

#61 - - Anette:

Vilken goding ni har fått!! Underbar liten tjej! Jag tycker ni verkar var väldigt fina föräldrar! Strunta i alla "goda råd", klart hon ska ha napp. Jag hade önskat att mina tagit napp istället för att snutta på mig dygnet runt i ett år;-) Napp är bra! Enligt min väninna som är tandhygienist så är det ingen fara med napp upp till fyra år. (för tänderna). Och amningen brukar inte ta skada om de lärt sig suga på bröstet först. Kram!

#62 - - Stephanie:

Nu har jag suttit och läst hela din blogg. GRATTIS måste jag säga! =D Det måste verkligen vara jätteroligt! Haha, båda bloggarna jag har sparade handlar om unga mammor...

#63 - - Elsa:

Jag har sagt det så många gånger men ändå, Wilma är otroligt söt!!! Och det kommer gå jättebra! Ni är en jättefin familj...
Kram!

#64 - - Elsa:

Har Andreas stängt sin blogg??

#65 - - pernilla:

Otroligt söt liten tjej!

Grattis, grattis!

Ang nappen har ju ca 98% av alla barn det så nog kommer Wilma klara det också!

Tråkigt att folk ska leka rådgivare bara för att mamman i detta fallet är ung. Tror nog BVC funkar lika bra för henne som för er.

#66 - - Anonym:

Härliga kinder:) Jätte söt!!! Grattis

#67 - - Johanni:

sötare bebis får man leta efter ju :)

#68 - - Lena:

Underbar söt liten tjej!
Grattis och lycka till!

#69 - - Viola:

Herregud vad söt hon är! Grattis :)

#70 - - Lovisa:

Sååå himla söt liten flicka =)

#71 - - Malin:

så gullig hon är :D

#72 - - Josephine:

har precis suttit och läst igeonom din blogg och måste bara säga en sak, (även om jag aldrig skulle behållt ett barn om jag blev gravid när jag var så pass ung som du är)så beundrar jag dig verkligen, för att du gjorde det och gjorde vad du själv ville och inte lyssande på andras åsikter för det hade du säkert ångrat för alltid. Tycker du är jätte duktig och Wilma är hur söt som helst! :)

Lycka till nu och ta hand om dig!

#73 - - Linda:

söt liten flicka ni har fått. man börjar bli smått sugen själv. fast skulle jag nämna de för killen skulle han nog sluta andas. haha.

ang användadet av napp eller inte är helt upp till föräldrarna. jag hade napp tills jag var sex år (bara på natten då) och jag har idag perfekta tänder. så de är lite bull shit att man skulle förstöra tänderna av att använda napp. hellre att päronen får lite lugn och ro och barnet mår fint!

#74 - - MICAELA&EBBA:

vi beundrar dig sjukt för att du är som du är :)
vilken underbar unge

#75 - - maria:

jag har ett önskemål på att du ska ladda upp en bild på dig och din pojkvän så man får se hur föräldrarna ser ut också :)

#76 - - man ju läsa.:

varför har Andreas" granis" lösenord till sin blogg? inte kul.

#77 - - Klara:

Så söt Wilma är!

#78 - - Klara:

Så söt Wilma är!

#79 - - Anonym:

måste vara den sötaste bebisen jag har sett :)

#80 - - Malin:

Varför är adreas blogg lösenordsskyddad?

#81 - - Titti:

återigen, Wilma är otroligt sööt! Gå på din egen magkänsla vad gäller alla beslut om Wilma! Och så ska du ju såklart lyssna på vad dom på BVC säger. Men lyssna framför allt till vad ditt eget hjärta säger, för i slutändan är det ju faktiskt du som är mamma till Wilma. Och ingen annan! :D

#82 - - johanna:

ååh gud va duktigt av er :) är så imponerad! lycka till!

#83 - - hanna b:

hittade precis till din blogg! grattis till lilla wilma! jag tror det kommer gå fint! :)

#84 - - Paulina:

Hej! Å Grattis till Wilma, helt underbart söt ju! Jag tror vissa gillar att säga vad som är rätt och fel bara för att ni är yngre. Men gör som ni känner är bäst med nappen :) Jättemånga ger ju napp åt små nyfödda bebisar! Lycka till med allt nu och det skulle vara jätteroligt att få se ett familjefoto. Kram till er alla :)

#85 - - Ebba:

Wilma är ju otroligt sööt! En liten gullegris ;P

#86 - - Maria.:

såå söt :) Tycker det är så roligt att ni har en bebis! Jag hade en kompis förut som fick barn när hon var 15, och det går precis lika bra som att skaffa barn när man är 40 :P man mognar med tiden liksom...Fast du verkar redan ganska mogen. LYCKA TILL!

#87 - - Anonym:

varför måste man vara medlem eller nåt för att komma in på andreas blogg?

#88 - - Anonym:

emelie,gjorde det ont att föda?

#89 - - Alvas Pappas Blogg - alvaplutten.blogspot.com:

Andreas BLOGG:

Verkar inte funka igen men det har ni väl säkert koll på?!

Lite roligt är att folk kommer in på vår blogg ( alvaplutten.blogspot.com ) o på mail och frågar om jag har lösenordet - DET HAR JAG INTE!!!

#90 - - Gladness:

Hej, vill bara säga att jag tycker att du är en jättestark ung kvinna och mamma. Jag tycker att du ska fotsätta blogga och stå på dej och skita i alla elaka komentarer som folk skriver.

Du har fått världens finaste lill tjej (Wilma)....:) Jag vill bara önska dig och din pojkvän all lycka i världen!!

Kramar

// Glady

#91 - - hannah:

Kan man inte få lösenordet till Andreas blogg?
Eller har han gjort den lösenordsskyddat just för att undvika folk han inte känner?
Lycka till med allt!

#92 - - emma:

har wilma fått några andranamn än? :)

#93 - - Sofia:

Jättesöt bebis och en jättekul blogg att läsa.

#94 - - jag:

Dagens händelse är när du och Andreas har skrivit ett nytt inlägg, koller era bloggar flera gånger per dag! Synd att Andreas blogg inte går att läsa nu, men har något att se fram emot då. Lycka till med Wilma

#95 - - Nathalie:

Alltsa snalla manniskor bara for att dom ger barnet napp betyder inte det automatiskt att barnet kommer fa sneda tander. Jag anvande napp(ar) tills jag var nastan sex ar, tror jag, och 1) jag har aldrig har tandstallning och 2) jag har raka normala tander och inga problem med dem! och jag anvande napp hela tiden. Om nappar skulle vara farliga skulle inte dom produceras. ibland ar det ju sa att spadbarn gnaller och eftersom man inte kan mata dem hela tiden kan man ju ge barnet napp sa att det ska ha nagot att suga pa.

#96 - - lila jag:

jag har alltid velat ha barn ungt jag är bra 15 , så... mamma har sagt att hon stöttar mig. hur berättade du det för dina föräldrar? bamse kram

#97 - - Estelle:

Hon är otroligt söt!

#98 - - caroline:

så söt och att hon brukar ha napp är nog bara bra jag har hört att det är bra iallafall

#99 - - Raira:

kom in hit av een slump via Lunarstorm . Söt liten tös grattis .
ger mej in i napp kriget . Napp är toppen ,här har jag två napp älskare hemma

#100 - - Julia:

Hon är så söt. Jättesöt!! :D jag har sagt det förut men jag måste säga det igen :P

#101 - - Malin:

Klart hon ska använda tutte om ni själv vill det. Ingen annan här kan väll komma och säga åt er hur ni ska göra med ert barn och dessutom så tror jag dom bara är avundsjuka på en sån söt liten tjej ni har fått. Det är iaf jag;) hihi

#102 - - Emmma:

Heeej :D Hoppas att allt är bra med dig och din familj ...Underbart söt är Wilma ...Massa kramar Emmma

#103 - - Wiki:

det är bättre att ge dem napp för då kan man ta bort den när den ska bort. annars börjar dem suga på tummen och det blir svårare att avvänja, den finns ju liksom alltid kvar:)

#104 - - micaela:

Guuud vad sööööt hon är!:)

#105 - - Pillan:

Naaaw va söt hon är! har läst din blogg sen du började, typ, och det har varit jätte spännande :)
Skoj att Wilma äntligen har kommit :)

Lycka till med allt :)

#106 - - Carro:

hahah vilken charmig dubbelhaka,jättesöt!! =D

#107 - - miggs:

Hej!
Jag brukar läsa din blogg då och då, tycker du verkar vara en himla fin tjej och mogen för din ålder =)
Jag har själv två pojkar på 4½ och 5½ år.. Och bra mamma blir man inte på två veckor, bara så du vet ;-) VAD folk än skulle säga till dig, och du och pappan verkar ju stabila och kära, och det är bara så gott att se!
Jag är 25 idag, och jobbar fortfarande varje dag med att göra mitt bästa för mina pojkar.
Hon är himla fin och jag önskar er all lycka! Och jag förstår redan att du ignorrer folk som skriver fullkomligt idiotiska saker, bottnar förmodligen i avundjuka ;-)
Kram från //miggs

#108 - - Joy Andersson:

Ni är verkligen jättecoola. Jag beundrar er styrka och mod. Det är tufft att behålla ett barn så tidigt. Wilma är verkligen jättesöt! Och ni verkar göra ett kanon jobb!!

#109 - - Jessica:

Gud va söt hon är :)

#110 - - johanna:

ååh, hihi så sööt ;).
haha :D.

#111 - - Malena:

Vilken liten princessa.
Läs om alla hjärtans dag på min blogg:http://malenasplace.blogg.se/020207101637_alla__hjrtans__dag.html
Vad gör du på alla Hjärtans Dag??
Kram M

#112 - - Johan:

hellre napp en en skrikik bebis hela tiden eller hur, sen får hon nya tänder när hon är 7

#113 - - Sussi:

Vilken liten sötnos!

#114 - - sanna:

SÖTSÖTSÖT!

#115 - - Ida:

Herregud vad söt hon är :))

#116 - - Ida:

Herregud vad söt hon är :))

#117 - - Hejdii:

jag verkligen ÄLSKAR eran dotter.. Hon är så himla gullig :) Jag är hur avundsjuk som helst. Lycka till och hälsa Andreas. Ha de underbart :)

#118 - - Emelie:

Söt bebis

#119 - - Frida:

Din wilma är en av det sötaste jag har sett!!
//Frida 12 år

#120 - - Anonym:

Gud vilken söt bebis :)

#121 - - Julia:

Jag tycker att Föräldrarna ska få välja själva om barnen/barnet ska ha napp eller inte . Det är ju föräldrarna som bestämmer inte ni !!

#122 - - Helena:

Ett stort grattis till er lilla Wilma .Åh vad söt hon är .Självklart gör ni som ni tycker med nappen det är ju ni som är föräldrar.Jag själv har 4 barn och dem har alla haft napp.Min yngsta är drygt 3 månader och även hon har napp ibland.Starkt gjort att skaffa barn när ni är så unga .Lycka till med allt .

#123 - - Mye:

varför har du inga bilder på dig själv ?

#124 - - Lollo:

jättefin dotter ni har fått! hoppas att allting går bra och ett stort lycka till med allt. starkt av dig att få barn i så tidigt ålder, beundrar det verkligen.

#125 - - Lollo:

jättefin dotter ni har fått! hoppas att allting går bra och ett stort lycka till med allt. starkt av dig att få barn i så tidigt ålder, beundrar det verkligen.

#126 - - elin:

va söt hon är! :)

#127 - - timlan:

MEN!!! Helt serriöst!? Andra människor ska väl ge blanka fan i om ni valt att ge henne napp eller inte? Vad lack jag blir....
Att människor orkar lägga sig i så mycket. Tycker du är strong!!! Stå på dig för katten!!! Kram

#128 - - Sara:

Hej, jag har läst igenom nästan hela din blogg.
Jag fick reda på din blogg genom radion, lyssnade på något mamma pogram. Och jag ville bara säga hur mycket jag beundrar dig och Andreas. Både att ni tog det stora steget att behålla barnet och att ni klarar det hela så bra. Ni är säkert underbara föräldrar och jag önskar er verkligen lycka till med allt! kram från Sara :)

#129 - - Amanda:

Jag måste bara säga en sak:



Du måste nog ha världens underbaraste, sötaste dotter! Önskar dig lycka till i framtiden!

#130 - - kicki:

Åh, du har verkligen världen sötaste bebis.



Ja känner inte dig, men tror verkligen att du kommer bli en väldigt bra mamma.

Wilma är helt underbar, så söt !

jag önskar dej, Wilma och Andreas lycka till med framtiden.



xoxo

kicki

Upp