göteborg

Wilma sover och Andreas är och duschar, så jag passar på att skriva lite blogg samtidigt som jag bakar.
Andreas fyller ju år på måndag, hela nitton år. Jag har ingen aning om vad jag ska köpa till han, men jag kommer säkert på något snart. Måste iallafall in till stan nu i helgen och se om jag kan hitta något.

Det ser inte ut som att det ska bli så jätte bra väder idag heller, så man kan väl inte göra så mycket mer än att sitta inne och mysa. När Wilma blir äldre så kommer hon säkert älska att hoppa i vattenpölar, och då är det bara att gå ut och vara glad. Min kusin som är ett och ett halvt år älskar iallafall att vara ute i regnet, och hon är så gullig mot Wilma. Hon vill att Wilma ska svara henne när hon pratar, men Wilma bara skrattar.

Den trettonde juli ska vi ner till Göteborg och vara där i tre dagar, det blir Wilmas andra resa. Först var det Öland och nu Göteborg. Någon Andreas familj känner fyller jämnt så vi ska ner dit på kalas, vi ska även passa på att hälsa på Andreas farmor och farfar. Om vi får tid över så kanske vi går en stund inne i göteborg också.

Nu har Wilma vaknat och sitter i mitt knä, hon försöker trycka på alla tangenter. Hon har blivit så duktig nu, sitter helt själv och leker med sina leksaker. Jag menar inte att hon sitter i ett eget rum och leker, utan vi är alltid med och kollar. Hennes favorit leksak är iallafall allt som låter, helst tidningar. TV tidningen är alltid rolig att ta sönder när någon läser den, min lilla sockertopp.

Vi får se om vi hittar på något roligt idag, vädret är iallafall inte på topp.

http://granis.blogg.se
Wilma 5 månader | |
#1 - - sissel:

du verkar baka ofta.. synd att man inte har dig i huset, haha :) verkar asgott :)

#2 - - erica:

gud ni verkar ha det så sjukt mysigt jämnt! Hoppas du hittar en bra födelsedagspresent, det jag ska köpa till min bror som fyllde 18 är ett armband eller halsband. En sådan där tjock kedja eller vad man ska säga .. vet inte vad andreas gillar men annars kan det nog vara bra! Skriv ner sedan vad du hittade :) Och kan man inte få sen en bild på hans studentpresent? ^^
Ha en bra dag, trots regnet! kramar

#3 - - Agnes:

Åh, Wilma verkar vara en riktig gullig tjej! Jag tror säkert att hon kommer att gilla att vara ute i regnet när hon blir lite större, jag älskade (fortfarande) det! Ha det bra i Götet:)

#4 - - Charlotte:

Göteborg är ju supermysigt! Var där förra helgen:) Finns mycket att titta på!

#5 - - sandra:

Kul att åka på en liten semester :) du borde lägga ut några recept på det du bakar :)

#6 - - christina:

ta med honom till contry festivalen på lida om du vet vart det ligger alltid kul.. massa olika saker att titta på samr artister som uppträder... det är på fredag från kl 18,00 och på lördag från kl 12,00 på lördag är det massa saker för barnen oxå...

#7 - - Bella:

En romantiski middag ;D

#8 - - Kajsa:

åh göteborg är ju nära mig!
får spana efter er då :P
Söt Wilma är och vad tiden går fort!

#9 - - johanna:

hon är så duktig! och så stor har hon blivit! ha så kul :)

#10 - - Granisg:

Jag vet ju iaf var ´country festivalen är den som skrev något om det, jag har ju boytt 16 år i tullinge och har hört musiken ända hem till mig haha så det vet jag va det är...

#11 - - BabyCool:

Skönt när de kan vara lite själva. Vår son är 11månader snart och när han tycker mamma och pappa är tråkiga, kryper han in i sitt rum och leker med sina leksaker (UTAN att viser honom *ler*) Så länge rummet är barnskyddat å de är lite större är det där upp till varje barn om de kan klara sig lite själva. Men jag fårstår varför du skrev ut det, kan tänka mig att många hoppar på dig pga din unga ålder... fånigt!

#12 - - performance:

va gulligt, Wilma kommer bli ett riktigt busfrö som barn tror jag :)
lycka till
Åsa

#13 - - Emma:

Hejsan, vill bara säga att du verkar va så jävla stark, brukar ofta glotta in på din blogg och läsa det är verkligen jätte intressant :). Och ni verkar göra ett underbart jobb med eran supperdupper söta beeebis :). Många kramar Emma

#14 - - Mikael:

Hej,
jag skulle vilja komma i kontakt med dig - kan du skicka ett mail till mig?

#15 - - Nadde:

Jag har följt din blogg sen september och jag måste säga att du varit en riktig inspirationskälla. Tycker att du verkar vara en underbar mamma. Wilma har verkligen tur!
När får Wilma ett syskon då?
Haha, nej bara skämta!
Jag önskar båda er och Andreas all lycka!

#16 - - Erika ,:

Haha , jag fyller också år på måndag :D:D

#17 - - Evelina:

Ja, som en skrev tidigare, det vore kul om du la ut recept på vad du bakar, jag tycker också om att baka så man kanske kan få lite inspiration ;D Ni får ha de så kul i GBG, där är verkligen jättemysigt! Jag var där för inet så längesen :)

#18 - - Isola:

Ja berätta om lumpen :) Jag undrar också...
Ska du bo hos dig eller hos Andreas? För du måste väl vara välkommen till honom även fast han inte är där?
Hur ofta kommer han hem och träffar Wilma?
Det måste vara jobbigt att vara ifrån varandra. Kanske får man åka hem oftare när man har barn?
Mvh Nyfikna Isola. :)

Upp