Förlossningsberättelse

Den 16 januari vid 20.00 tiden kände jag av den första värken, men inte hade jag en aning om att en förlossnig skulle vara på g. Värkarna kom till en början med 5-10 minuters mellanrum så jag tänkte inte mer på det. Trodde bara att det var lite mer förvärkar än vanligt, men så fel man kan ha. Vid halva 11 tiden så började värkarna komma med 3-4 minuters mellanrum, men jag trodde endå inte att det var på g. Till en börja med så gjorde inte värkarna så speciellt ont. Jag satt vid datan och pratade med massor av olika männsikor, alla sa att nu är det dags men jag bara förnekade det. Andreas som var hemma hos sig i nynäshamn sa att han skulle packa sin väska, men jag sa att det är ingen ide för det kommer inte komma någon bebis idag iallafall. Vid tolv tiden så blir värkarna lite starkare, men forfarande vågade jag inte tro att något var på g. Jag loggade ut ifrån datan och bestämde mig för att försöka sova lite, det kunde ju vara bra att få lite sömn i sig ifall det skulle bli att åka in till förlossningen. Lättare sagt en gjort, att sova gick inte alls. Jag gick runt i mitt rum i 1½, timme bara gick och gick. Värkarna kom tätare och blev allt starkare. Vid halv 5 tiden orkade jag inte mer, jag ringde Andreas och sa att vi måste åka in nu, JAG HAR SKIT ONT. Efter att ha pratat med Andreas gick jag och väckte mamma och sa, jag tror jag har värkar och lite sömnigt svarar hon va? VA oh herregud. Jag ringde till förlossningen på huddinge sjukhus, där det var fullt på hela deras förlossnings avdelning så jag blev kopplad till SÖS, där det också var fullt. Panik, jag tänkte att nu kommer inget jävla sjukhus att ta emot mig och jag kommer få föda hemma. Vid kvart över 5 tiden på morgonen blev det en plats ledig på södertälje sjukhus,så det vart att åka in dit. Vi kom in till södertälje 05,53 och det visade sig att jag var öppen hela 5centimeter redan och att huvudet fixerat sig i bäckeningången, halva vägen kvar. Jag fick beröm utav barnmorskan för att jag varit så duktig och orkat vara hemma så länge. Runt 6 tiden kom Andreas och då fick vi även ett rum med badkar i, jag hade sagt att jag ville bada. Andreas fyllde upp badkaret med kokhett vattten, jag gick ner en stund men tyckte inte att det hjälpte något. Nu kom värkarna med 2 minuters mellanrum. Jag gick runt i deras gåstol ett tag, men vid halv 8 tiden ville jag pröva på lustgas. Paradiset, så beskrev jag lustgasen. Nu var jag öppen 7 centimeter. Under tiden då jag använde lustgasen blev jag helt snurrig, det var som att jag levde i en dröm. Den hjälpte inte så mycket i slutet, värkarna var allt för starka. Jag skrek och bad om att få göra ett kejsarsnitt, det här är för jobbigt. Barnmorskan försökte lugna ner mig och föreslog att jag skulle ta EDA. Såklart att jag ville ha det, vad som helst bara det slutar att göra så jäkla ont. Dom kallade på narkosläkaren som sa att det var andra före mig och att jag skulle få vänta i 15 minuter. När dom minuter gått så tänker jag inte vänta mer och skriker, var fan är den där jävla läkaren? det skulle fan ta 15 minuter och nu har det gått 7011. Nu var värkarna väldigt starka  och kommer utan pauser och jag skriker rakt ut att jag vill dö flera gånger. Vid 9 tiden bestämmer dom sig för att ta hål på hinnorna så att vattnet ska gå. Nu började även krystningsvärkarna, och vilken känsla, nu kunde jag hjälpa till. Klockan 09,19 föds Wilma och läggs upp på mitt bröst. Helt chockad säger jag, men hon skriker ju inte. Barnmorskan säger att det har  hon redan gjort utan att jag ens märkt det. Jag kunde inte förstå Wilma kommit till världen, det var som att allt var en dröm och att jag snart skulle vakna upp med min stora mage igen.

Jag tycker att min förlossning gick jätte bra och det var skönt att den blev avklarad så snabbt, 3/½ timme ifrån att vi kom in. Det här är något jag absolut kommer att göra om, den 17 januari är den bästa dagen i mitt liv och jag kommer alltid att minnas den som en speciell dag. Wilma jag älskar dig.

Idag har vi varit och ätit glass med Carolin och Leo, mysigt.

Så här liten har Wilma varit. Storlek 50 som till och med varit för stort, nu är hon en stor tjej.
Så här blir man utav lustgas, haha
Förlossningsberättelse | |
#1 - - Emelie:

LITE SENT MEN BÄTTRE SENT ÄN ALDRIG =)

#2 - - Victoria:

Härligt att allt gick så fort å smidigt :)

#3 - - Jen:

Det där var riktigt intressant att läsa.. Kul att du delar med dig av det :)

#4 - - Sara:

Kul att du delar med dig, somsagt bättre sent än aldrig :D pussa Wilma från mig!

#5 - - Nicki:

helt underbart att du gått igenom det här, är helt ärligt ganska avundsjuk, vill också ha barn!
men iallafall, kan du inte sätta in en bild på dig och Anders? är lite nyfiken på hur ni ser ut :)
lycka till med allt!

#6 - - performance:

roligt å läsa en längre berättelse, du har verkligen haft tur, de gick väldigt fort och de har med åldern och göra, de tar längre tid destå äldre man är. Lycka till med lilla Wilma nu!

Skönt om er!
Åsa

#7 - - maja:

aaaaj, gör det såååå ont? hjäälp :P

#8 - - Mimmi:

Skönt att höra om en förlossning som gick bra och relativt snabbt (jämfört med alla andra skräckhistorier jag hört!). Det gör en lite mindre orolig inför framtiden. För det är faktiskt det jag är allra mest rädd för, förlossningen. En fråga bara: Tog du ryggmärgbedövning? I såfall hur påverkade det dig? Tack för en jättebra blogg! Du är beundransvärd!

#9 - - Linnéa:

Intressant att läsa, dock lite jobbigt. Vore lite bättre om det vore någon radbrytning då och då. (:

#10 - - Lisa:

Det är så j-la häftigt att föda barn. Jag tror inte något slår det i upplevelser faktiskt. Synd om alla killar som aldrig får uppleva det...

Skönt att det gick så pass snabbt och smidigt för dig också.

#11 - - Isabelle:

Det var värkligen en spännande förlossningsberättelse, du skriver jätte bra , men du har ju hållt på ett tag! ;) kul att allt gick bra till slut. Wilma är verkligen söt asså! ni är jätte duktiga som tar hand om henne så bra :) kramar till er alla !

#12 - - ME:

åh så roligta att få ta del av ditt liv på detta viset! Jag måste erkänna att första gången jag hörde talas om din blogg... 15 årig ficka gravid så gick många tankar igenom mitt huvud.... men jag gav dig chansen och jag började läsa din blogg och blev fast! Du är en otroligt fin tjej som verkligen lyckats bra, jag blir nästan stolt över dig varje gång jag läser din blogg och ändå känner jag dig inte. Men jag tror alla i din närhet förundras över hur vuxen du verklige är och hur duktigt du tagit ditt liv i egna händer och nu äve lilla wilma! Lycka och Välgång!

#13 - - Alvas Pappas Blogg - alvaplutten.blogspot.com:

O
J! den får man skriva ut o läsa i myshörnan en kväll!

#14 - - Anna:

Hej.
När börjar man må illa på morgonen i en graviditet?
Vad finns det för andra symptomer?

Tacksam för svar.

#15 - - malin:

Kan du inte lägga in en bild nu och en på henne som ny född så man får se skilnaden ;P

#16 - - Jove:

Kul att du delade med dig. :D

#17 - - H:

Hur många kilon gick du upp under graviditeten? :P

#18 - - Elsa:

Det låter verkligen som att Wilma betyder allt för dig och att du ändå har en sund syn på hela livet! Jag tycker du är både cool och modig som klarar av folks fördomar! Go girl (eller ska jag säga girls om man räknar in wilma kanske??)
Kram!

#19 - - frida:

det är bra! man ska bita sig i tungan osv.

#20 - - frida:

det är bra! man ska bita sig i tungan osv.

#21 - - Anonym:

Jag var öppen TIO cm när jag kom in ;) å de va bara nån timme efter vattnet gått..

#22 - - Z:

Har läst din blogg ett tag och måste säga att du och Andreas är otroligt starka som står upp för er och tar ert ansvar som föräldrar i så pass ung ålder.
Skit i vad folk säger, att ni e unga o bla bla.. Nu känner inte jag er o ska inte säga för mycket, men ja tycker ni e grymma! =D

Stå på er o all lycka till er :)

#23 - - Josefin16år:

Hej, jag är en trogen läsare av din blogg, tycker du är så mogen för din ålder :)

#24 - - Anonym:

hej emelie. jag läser alltid din blogg menj ag undrar, kan du inte lägga upp nån bild på dig också så man får se hur du ser ut? :) skulle vara så kul!
måste bara säga att wilma är en jättesöt liten krabat!

#25 - - sara:

tack för en så bra blogg, läser alla inlägg och du skriver så bra! lycka till med allt (:

#26 - - Steph:

wow jag kan inte ens föreställa mej de där sj, samma ålder å allt :P verkligen imponerande ! :)

#27 - - Anonym:

Blir det kejsarsnitt nästa gång?

#28 - - Erica:

Jag ville bara tipsa om en hemsida som kanske skulle vara intressant för både dig och Granis:www.minbebis.com. Där finns det information, forum, länkar, etc., kanon tycker jag! Titta gärna in och fortsatt lycka till med underverket!

#29 - - Linnea:

Kul att du berättar :)

#30 - - Camilla:

Vad härligt att du delar med dig av dina erfarenheter :)

#31 - - Fashionofnc:

Jättesöt wilma är.

#32 - - Lovisa:

Du har så söt dotter. Du får mig nu att längta till min förlossning på något sätt. Fast jag vet att det kommer göra skit ont. Men den dagen dröjer några år. Jag har alltid beundrat unga mammor. Yo still going strong ^^ Jag älskar din blogg. du skriver så bra tjejen! Kramar

#33 - - Ylva:

Mkt söt dotter :) kul att allt gick bra.
en liten fråga, jag har hört att de klipper upp ens "kissimurra" när man ska föda, eller så spricker man hela vägen upp till rumphålet, är det sant?
jag vet det låter läskigt. förlåt, men vill gärna veta. är så himla rädd för detta med att föda barn.

#34 - - Dessi:

Hejsan! Vart lurade till din blogg av min tonårs dotter;) måste säga att ni har världens sötaste dotter och att ni verkar fixa de mer än bra:)....hoppas ni inte bryr er om alla elaka å avundsjuka människor som skriver och säger elaka saker, kör ert eget race och strunta i alla idioter...Ha ett underbart liv:)

#35 - - Neeeta:

underbar berättelse. Blev tårögd! Va söt wilma var och är! Du blir en underbar mamma.. Lycka till kramar

#36 - - Tsilod:

Underbar berättelse. Blev tårögd! Va söt wilma var och är! Du blir en underbar mamma.. Lycka till kramar

#37 - - Jojo:

skönt att förlossningen gick bra :) jag och min pojkvän funderar själva på att skaffa barn snart. har varit skitskajj för att föda men när jag läst detta fick det mig att bli lugnare. Har gjort abort en gång men aldrig mer, det gjorde fruktansvärt ont och jag kan tänka mej en förlossning då haha. men fan lite smärta gör ju bara att man känner sig lite mer levade ;D

#38 - - krusee:

gullig, vad bra att det gick bra!

#39 - - Micki T:

åhh, gud vad kul att du delar med dig. vad lyckliga ni verkar! =) Kram från Mikaela i Halmstad

#40 - - Nathalie:

var du nöjd med personalen på södertälje sjukhus? jag födde också där och tycker att de är jättebra...

#41 - - Linda:

Spännande att läsa :)

#42 - - Linda:

Spännande att läsa :)

#43 - - Sandra:

hej! oj vilken tur du hade. jag är 16 år och födde en liten dotter den 27 mars, men för mig tog det 50 timmar. lycka till med allt. :)

#44 - - Felicia:

låter som om det gick väldigt bra!
hoppas du och wilma har det bra, jag tycker att du verkar modig och att du ska skita i vad folk säger txe shiit va ni e unga , ok ni e unga men du och anders verkar göra ett underbart jobb med din liilla wilma

#45 - - Sofie:

Va kul, Lycka till nu med allt. Hon är verkligen jättesöt. Va bra att allt gick bra. Många kramar Sofie

#46 - - becka:

Jag och min mamma (som är 6 barns mor :D) tycker att du är jätteduktig som tar ditt ansvar och att du verkar påläst inför förlossningen! Grattis till din söta lilla dotter.

#47 - - Linda:

Shit jag är livrädd över förlossning då jag väntar barn nu. Men jag skratta lite åt din berättelse för du var lite rolig, men på slutet grät jag ist haha. Jag gråter jämt när jag ser ett barn födas på tv och nu tydligen av att läsa din berättelse.

#48 - - Anna:

Guud vad skönt att allt gick bra då. Jag är också född den 17 januari :) Men min mamma fick kämpa lite mer med mig, du hade tur. Min förlossning höll på från 10 på förmiddagen och jag föddes 23:42. På kuppen bröt jag bäckenbenet på mamma.

#49 - - Michelle:

Vilken berättelse , diggar dig som ung mamma . du värkar väldigt Mogen :) Ha det så bra nu , Du & Wilma

#50 - - agnes:

väldigt väldigt intressant!, jag slutar inte att faschineras av dig! Så otroligt stark och modig!

#51 - - Linnéa:

åh, vilken sötnos! det var roligt att läsa, särskilt eftersom jag också är född 17 januari :)

#52 - - Mickan:

Spännande att läsa. Skönt att det gick så fort som det gjorde. :) Jag är imponerad av dig. Jag lägger till din blogg i mina favoriter. Kommer tillbaka och tittar hur lilla söta WIlma utvecklas. :)
Kram på er!

#53 - - Hanna:

åh, man blir helt rörd! Jag tror på dig.
Och det är ju inte för inte att man blir sugen på barn själv :)

#54 - - Anonym:

hehe, jag har hört att baranfödsel gör så ont att kvinnorna förtränger smärtan efteråt. alltså, man kommer ihåg smärtan men man kan inte beskriva den på något sätt. det är bara något jag hört. :)
so, WAY TO GO! :D

#55 - - Lis:

Din berättelse e helt fångande. Går ej att slita sig. Måste va en härlig upplevelse. De e ju så man längtar själv... =) Grattis till flickan!

#56 - - beccis:

häärligt, (?)
för min mamma tog det bara 20 minuter från att hon kom till sjukhuset :S

#57 - - Daniella:

Hej Emelie! Jag är lite nyfiken på EDA? Epidralen? Gjorde det ont med ryggbedövning. Jag har hört att folk tyckt det var värre än att föda själva barnet?

#58 - - Daniella:

Jaha! :P Men vad är EDA då?

#59 - - Cissi:

Hahaha! Jadå, visst blev man knäpp av lustgasen? Jag sa till Emil att jag kände mig som en sjöjungfru! Han tittade väääldigt konstigt på mig =)
/Cissi

#60 - - T:

FYFAN vilken hemsk känsla urs..

#61 - - t':

gud vad fint! började nästan gråta faktiskt!
låter väldigt jobbigt och det lär ha gjort så ont men ja! jag är helt tom !

#62 - - Lizz:

Oh vad fint skrivet, spec i slutet med att du absolut kommer göra om det. Jag är bara 22 o livrädd för ett bli med barn o föda. men jag kommer nog till min punkt i livet också. lycka till med allt:)

#63 - - ellinore:

är det inte rätt läskigt att föda barn? Jag skulle dö, det måste jue göra skitjätte ont. Jag skulle aldrig klara av det. Jag säger till mamma att jag ska ta kjesarnsnitt, jag skulle aldsrig klara av att föda vanliga vägen, Men du verkade va jätte duktig,!

#64 - - Anna:

Åh, grattis!

#65 - - Jennie:

Emelie, vilken underbar dag! Jag sitter här och gråter i soffan och minns min egen förlossning för två år sedan nu. Leon var 16 dagar efter beräknad dag och jag var helt övertygad om att han aldrig skulle komma ut. Men när det small till så small det verkligen. Jag försökte hota mig till ett kejsarsnitt där i förlossningssalen och jag blir full i skratt när jag läser att du också ville ha det. Leon vägde 4735 gram och var 55 lång när han kom och hans storlek pressade ut mina höfter så jag trodde en bandvagn körde över dem. Känslan av het och fuktig bebis på magen slår dock alla smärtor man haft under förlossningen. När den lilla hjälplösa ligger där och man inser att nu är det mitt och pappas ansvar så fullständigt väller kärleken upp i en som en orkan. Det är som en förälskelse som bara blir starkare och starkare med åren.

Jag har läst delar av din blogg och din vardag och du är verkligen en bra mamma. Du är lugn, sätter Wilma främst (kan man annat som mamma?) och du har en bra relation med hennes pappa. Du har ordnat med er hemsituation och med din framtid och därmed också Wilmas framtid och jag måste säga att jag tycker du är oerhört ansvarstagande och förutseende. Jag tycker det är underbart att ni har fått Wilma så tidigt i era liv för barn är en källa till glädje och kärlek och det är få förunnat att ha denna källa under så lång tid i sina liv som ni kommer att ha.

Sköt om dig och din familj och kom ihåg att inte låta någon annan göra dig ledsen. Hälsa Andreas och ge mina komplimanger till honom också.

Hälsning Jennie

#66 - - Henrik Bartholomeus:

Vackert! Vackert! :D

#67 - - ikks,:

Precis så var det för min mamma när min syster skulle komma til världen, alla sjukhus var fulla och de fick åka till Södertälje.
Tycker ni två är sjukt grymma och duktiga
som klarar det här.
ännu ett bevis på att vi " minstingar" i samhället klarar av det tuffa i livet :) ,
puss på sötnosen wilma, hon är lyckligt lottad hon må jag säga:) puss

#68 - - ikks,:

Precis så var det för min mamma när min syster skulle komma til världen, alla sjukhus var fulla och de fick åka till Södertälje.
Tycker ni två är sjukt grymma och duktiga
som klarar det här.
ännu ett bevis på att vi " minstingar" i samhället klarar av det tuffa i livet :) ,
puss på sötnosen wilma, hon är lyckligt lottad hon må jag säga:) puss

#69 - - Rebecca:

Fy fan va du e cool!har aldrig varit med om nått bättre!din lilla Wilma verkar ju helt underbar, å gud så söt!jag vill också ha en liten bebbe =)
Kramar Rebecca

#70 - - Karin:

Jag vill bara läsa mer och mer. Blir verkligen fashinerad av det du skriver. Läser en bok just nu om en tjej som är 15år och blir gravid, allt om graviditet lockar just nu. Vad bara tvungen att säga att du skriver jättebra !!

#71 - - Linda:

Starkt gjort att klara av en graviditet så ung, jag märkte av mycket trångsynt folk när jag fick barn, trots att jag var 21 när jag fick första (2001). Grattis i alla fall, låter som en rätt härlig förslossning, men visst, det känns... Hur liten var hon när hon föddes?? Lycka till med allt!!!

#72 - - Emelie:

Idag fyller Wilma 1 år, Grattis !

#73 - - Mallan:

Oj, starkt gjort av dig och vilken söt liten tös=)

#74 - - Helle:

Guud vad helt underbart! Jag skulle aldrig palla att bli mamma redan, och jag blir ändå 20 i år! Jag är helt facsinerad över hur mogen du verkar.. Lycka till med allt! :)

#75 - - Alexandra:

Spännande berättelse! Och guu va liten och söt hon var på bilden :))

#76 - - Mikaela:

Får man säga grattis i efterskot? :D
GRATTIS!
Haha, usch jag kommer ju aldrig våga föda barn, rädlsan för att det ska göra så ont alltså.. hihi

#77 - - magdalena:

eda lägger dem inte om du e öppen 5 cm de ska vara 3 cm eller 4 så lägger dem den jag fick den inte eftersom jag var öppen 5 cm

#78 - - Johanna:

Jag grät en skvätt då jag läste dethär. Vilken stor händelse! Du är tuff och klarar allt :)

#79 - - fel:

till magdalena. jo, man kan visst få eda när man är öppen mer än 4 cm. Vet många som fått den allt från 3 till 10 cm! Jag själv fick den vid 9 cm!!!

#80 - - Lydia:

oj! gör det så ont? är själv kanske gravid så man blir ju lite skrajsen, haha! men alla är ju olika =)

#81 - - frida:

oj, vilken häftig förlossningsberättelse. jag hade självt egentligen också velat uppleva en sådan förlossning (vaginal) men det blev kejsarsnitt för min del, som jag läste att du hade velat göra där mitt uppi allt :p galet så mäktigt de låter att föda barn alltså. jag skulle också vilja ha en sådan historia att dela med mig av. men icket! själv blev jag "förlamad" från under bröstet till tårna, kändes det som. äckligaste känslan i mitt liv måste jag säga! jag läser din blogg i stort sett dagligen, tycker att duär grym! :) ta hand om dig. / frida

#82 - - Anonym:

Shit, de gick faktiskt mycke snabbt för dej att föda för att vara första barnet :)
min mamma komme in klockan 9 på kvällen
och var klar 6 på morgonen :/
Men grattis ;d

#83 - - Anonym:

jag kan tänka mig att många har pratat om dig och sagt att du har tagit fel beslut som om att du är så ung(?) men vad sa dina föräldrar när du velade ha kvar det? och din kille.. hur bor ni nu med den lille?

jag är jätte intresserad utav att höra sånt här, så jag hoppas att jag får ett svar på min blogg snart. pusspådig!

#84 - - Peggy,:

Så himla bra berättelse!! Intressant!
Fast jag vet inte vad EDA och alla gaser är. Men ändå :)

#85 - - ullis:

aoch:6 förstår inte hur man kan vilja föda en unge normalt, det måste ju bli helt slappt och äckligt "där nere"? nä kejsarsnitt låter mkt bättre, då kan man ju iaf ta bort ärren

#86 - - Anonym:

Åh så fin Wilma är, jag får tårar i ögonen.

själv har jag barnlängtan så det skriker om det, men alla tycker jag är för ung ( snart 19år ).

hm. Hur länge hade du och pappan varit tsm innan du blev gravid?



Varma kramar

Maria

#87 - - Superquinnan:

Jag födde med planerat snitt på Södertälje och var så nöjd med personalen. Skönt att du hade en bra förlossning. Tror vi bor på samma sida av stan :-)

#88 - - Jennifer:

Hej! Jag är ny på blogg.se, så jag tittade runt lite och hittade dig. Du och jag är lika gamla, och jag är född 17 januari (jag lovar!), samma dag som Wilma? Och som om det inte vore tufft nog, så heter min pojkvän Christoffer. men nej, jag är inte ung mamma, men jag vill så hemskt mycket vara. Tyvärr är min Christoffer ett år yngre än mig och vill vänta tills han blir 18, så jag hinner bli framåt 19-20 innan jag "får" bli gravid, om jag är tillsammans med honom då :] Jag är så otroligt glad över att jag hittade din blogg, för jag blir så glad av att läsa om hur det är att vara ung mamma, och att ha en dotter. Jag vill så hemskt mycket, och jag har faktiskt försökt i flera år (med andra pojkvänner) men det har aldrig hänt nåt. Jag har minst 50% chans att få tvillingar, så jag skulle aldrig riskera att göra abort. Du behöver inte svara, jag ville bara berätta dom tuffa sakerna, att jag blir glad av din blogg och att den får mig att längta ännu mer efter barn. Tack (:

#89 - - [Body Candy´s Organic Shop]:

Min syster födde också över ett par timmars tid. Det är väldigt kort tid... :) Skönt att det var över. Det kanske inte är den skönaste känslan man kan uppleva, men det är ändå fantastiskt att man kan ge liv. Jag blir helt rörd av din berättelse.... jag längtar oerhört mycket till det blir min tur....



Din berättelse är jätteinspirerande... nä nu är klockan sent. Måste gå. Kram på dig!



Säg hej till sötnosarna....! :D

#90 - - Minette:

Braaaaaaa bbat! Jag tycker att det är jobigt att läsa för jg hade en så jobbig förlossning! Du är skitduktig! Ingen sm inte har fött barn kan ngonsin förstå!! M

#91 - - linnea:

oh, coolt. jag fyller med år den 17 februari =)

#92 - - mickis:

Starkt av dig! tur att det gick så fort! Min kompis födde på julafton i år och det tog 1,5 dygn! sen en annan tog det inte alls så lång tid.!

#93 - - kausar:

Tur att det gick så fort!jag födde på sommar i år och det tog 2 dygn!och jag bad om att få göra kejsärsnitt presis som dig.Men du är duktig stej lycka till era framtid och kram till Wilma!

Upp