Amelia och stan

Jag har inte kunnat skriva förens nu, våran dator funkar inte. Vi har beställt en extern hårdisk så att vi ska kunna lägga över alla bilder, vill verkligen inte att alla bilder ska försvinna. Sen ska vi lämna in den.

Idag pratade jag med fotografen som ska foto oss inför repotaget i Amelia. Hon skulle komma hem hit på lördag, det var jag inte riktigt beredd på. Trodde att vi skulle träffas ute eller något, men det här funkar också. Efter lunch tid skulle hon komma. Tidningen kommer ut i december/januari.

När vi var på mammagruppen igår fick Wilma feber och var jättehänging, så vi gick tidigare. Hon somnade in min famn utan att jag behövde göra något. När vi kom hem så fick hon alvedon och då vart hon hur pigg som helst. Idag märker man inte av något av det och hon är som hon brukar, äter till och med mycket bättre. Hoppas inte att det kommer tillbaka bara.

Snart ska vi in till stan, ska kanske träffa min bror Eddie som gör lumpen med Andreas. Vi har inte träffats på över tio år, så det ska bli kul. Men vi får se hur det blir, beror lite på när dom slutar. Jag tror att dom slutar olika tider idag också, för Andreas grupp slutar inte förens imorgon medans Eddies grupp redan slutar idag.

Nu ska jag fixa mig så att vi hinner med ett tåget.
Wilma 7-12 månader | |
#1 - - Anonym:

Emelie du verkar ledsen eller så.. Hoppas att allt är bra iallafall! Kraam

#2 - - Alvas Pappas Blogg - alvaplutten.blogspot.com:

OJ! Tio år sen du träffade en bror. Det måste bli otroligt spännande! Jag träffade två systrar för första gången någonsin när jag var 25 år (dom bodde på pappas sida o honom träffade jag aldrig), det var enormt nervöst.

Mycket klokt att
säkra bilderna. Vet inte om du läste om hur nära det var att vi tappade i stort sett allt. Jag hade verkligen verkligen gått sönder om det hade hänt. Nu finns allt som är äldre än en månad på extern hårddisk OCH på dvd;skivor.

Hoppas det går bra med brorsan!

#3 - - victoria:

Wilma är så himla söt, hoppas hostan går över snart.

#4 - - Anonym:

Hej! Jag är väldigt nyfiken och undrar varför du inte träffat din bror på över tio år och varför du inte träffar din pappa? Kan förstå om du tycker det är personligt, men det skulle vara väldigt kul att veta. Det har varit roligt när du berättat om dig själv och din familj, det känns då så att man känner dig fast man egentligen inte gör det alls. Ha det bra :)

#5 - - Micha:

Du informerar väl på bloggen då du vet att tidningen har kommit ut, så att man kan springa och köpa den ;)

#6 - - Anonym:

Hej Emelie!
Varför har du inte träffat din far?

#7 - - Browneyed:

Kommer du ihåg 52 weeks of romance som jag tipsade om i min blogg? Svaret på var den finns att köpa finns nu uppe på min blogg, under rubriken "Sorry för väntetiden" :)

#8 - - Elin:

Vad spännande att träffa en bror man inte träffat på 10 år!

#9 - - Anna:

Hur känns det egentligen? Att få så mkt uppmärksamhet för att man är en ung mamma?
Jag menar, hade jag vart 30 år,lyckad morsa och en framgångsrik bloggare, hade jag fått uppmärksamhet då? Nej tror inte det.
Men stryk 30 och lägg till ung, då är det intressant. Missförstå mig rätt det är absolut ingen kritik, men tycker du inte att det är trist att folk inte fattar att alla är förstagångsmorsor någongång, oavsett ålder när man får barn. Man är alla nybörjare. Sen förstår jag om Amelia vill ha med dig, för du ÄR en INTRESSANT MORSA även om du skulle vart äldre..=) Ha en fin kväll..

#10 - - Emma:

Hoppas att det går bra idag med Eddie.!
Måste ju vara sjukt närvöst, 10 år é en lång tid fan..!
Lycka till =D

#11 - - Marie:

Jag tänkte bara tillägga att just den febern som wilma fick går just nu runt på förskolorna men det är bara en dag så förmodligen insjuknar hon inte igen :) Ha en bra dag

#12 - - sofia:

Spännande, hoppas ni träffades sen och att det gick bra :)

#13 - - Fia:

Jag visste inte att du hade en bror:)

#14 - - KAJSA:

Jag ska lätt köpa Amelia =)

#15 - - Cassie:

Snart får Amelia tidningen komma ut med er! :D
Va kul o träffa din bror, men är det din riktiga bror. Eller är det "bara" halv?

Tjoo :)

#16 - - Isabellas pappa:

Lycka till med din bror, jag kan inte föreställa mig hur det känns. Hoppas Wilma mår bättre snart.

#17 - - Maria:

Hoppas dagen varit bra! Shit, har ni bara bilderna där? inte lagt dem på skivor eller något? Hoppas ni inte förlorar dem! Ha det bra!

#18 - - Tessan:

hoppas ni fixar datorn snart och att det går fort när den är på lagning, vill läsa fler inlägg. :/ och vill att du kommer in på msn och pratar med ensamma lilla mig. :/ vi måste ses snart igen.. *kramar om *

#19 - - Sanna:

Jag vet vem din bror är. Har träffat han också :p.

#20 - - jessie:

Hoppas mötet med brorsan gick bra! Längtar tills du skriver så man får höra hur det gick, själv träffade jag min mormor förra veckan efter tio år! Känns så konstig och än idag kan jag inte riktigt förstå det. Kram

#21 - - Malin:

Hoppas ni får en bra helg!

#22 - - Älg Malin:

Krya på er! Kraaaam

#23 - - Älg Malin:

Krya på er! Kraaaam

#24 - - Carolina:

Vilket litet charmtroll så sööt

#25 - - Anonym:

Har din kille gått i skola i tullinge?

#26 - - Miss America:

Synd jag är inte är i Sverige och kan kika på tidningarna ni är med i:) Hoppas att det gick bra att träffa din bror!

#27 - - GirlGoesMom:

Uff.. akta så lillan inte blir sjuk. Mio har varit krasslig i fem veckor nu! INTE ROLIGT! Kul med repotage i Amelia :D Det måste jag läsa.. köper Amelia då och då. Du vet inte vilket nummer det kommer att publiceras?

#28 - - Sofia:

Hej Emelie. Känner du att det är lite olustigt att de ska vara hemma hos er så ska du definitivt säga ifrån!
Stå på dig. Du är bäst.

#29 - - Bellan:

Skulle du inte kunna lägga in en bild på dig & Wilma? :)

Upp