Blä för magsjuka

Nu har nästan hela familjen ont i magen och är illamående, mitt har iallfall börjat släppa nu. Jag hoppas att jag slipper bli mera sjuk nu och att Wilma inte får det. Det skulle vara typiskt om hon blev sjuk nu innan dagis börjar. Lina har också drabbas och hon som ska till Örebro imorgon.

Idag har jag ingen aning om vad vi ska göra, lär gå ut ett tag för att få lite frisk luft. Andreas kommer hem imorgon och han har också varit sjuk i lumpen. Vi får hoppas att allt börjar gå över nu. Jag hatar verkligen magsjukan och jag är glad över att jag inte spytt, även fast det brukar bli bättre då.

Nu ska vi äta.
Wilma 1 år | |
#1 - - Anonym:

krya på dig!

#2 - - Jessica:

Men usch då! Hoppas ni alla blir bättre snart :)

#3 - - Fellan:

Hej tänkte ge lite tips för att slippa magsjuka.
Tvätta händerna ofta. Allt som mat äter med, tex bestick glas, muggar osv, tvätta det en gång extra för att verkligen få bort alla bakterier. Ät så många vitaminer som är rekomenderade per dag.

Det brukar hjälpa för mig iaf =)
ha det bra

föressten wilma är så söt!

#4 - - Sarah:

Krya på er! :)

#5 - - Cissi:

*
*
Ät 10 svartpepparkorn =) De lugnar ner magen och de sägs att då hör du större risk att slippa magsjukan.

#6 - - Miss Lyckad:

Leva Livet.

Kom så ska vi leva... Friska som sjuka, men ständigt positiva. Snart Helg=)!!!
Här får du min Pain to Power Chart;

http://miss-lyckad.blogspot.com/

/ Miss Lyckad - The Girl Who Changed The World -

#7 - - ERICA:

krya på dig!

#8 - - Anonym:

http://www.burkar.nu/sprak/japanska

#9 - - Anonym:

http://www.burkar.nu/sprak/japanska

#10 - - Anonym:

hejsan gå in på http://idealbild.blogg.se och klicka på google a$nnonserna högst högst upp på sidan Tack älsklingar

#11 - - mysan_gbg:

Hej hjärtat usch ja magsjuka är hemskt,har ett bra tips till dig. Svälj 5 hela vitpepparkorn 3 ggr per dag det hjälper. Man kan även ge barn det helt ofarligt. Ett gammalt husknep som användes förr, jag har inte haft magsjuka på 15 år så testa Kram på er och Krya på er

#12 - - linda:

Vad ska Lina göra i Örebro? Det som är så tråkigt här :P

#13 - - keffanna:

Stackare. Jag har som tur aldrig haft magsjuka, men jag hoppas att jag aldrig får det. Folk som har haft de och berättat om de får ju de inte allt låta som en mysig upplevelse.
Hoppas ni blir bra snart!

#14 - - Amanda:

Fy vad jobbigt att vara sjuk.
Krya på dej!

#15 - - S:

Det här har inte med saken att göra, och jag orkar inte leta igenom din blogg efter svar på frågan.

Men jag undrar hur du reagerade när du fick veta att du var med barn... Och hur reagerade din familj? Var många emot dig? Och hur förstod du att du var med barn?

Jag låter som en frågvis unge, jag vet, men jag... misstänker att jag KAN vara i den situationen.

Vore väldigt snällt om du kunde svara på de frågorna, tack på förhand

#16 - - mysan_gbg:

Hejigen tycker nog ni bör hoppa över svartpeppar, då det finns ett ämne i vitpeppar som dödar magbakterier. Har 3 barn lyckats skydda oss alla från vinterkräksjukan och magsjuka i allmänt. jobbat många år inom akutsjukvården, då åt vi alla i personalen vitpeppar Lycka Till

#17 - - I:

Åh avd skönt det är med kontroll av kommentarerna! Bloggen är ett trevligt ställe igen! :-)

#18 - - Rana:

Bara be en bön att det går över FORT!!!

#19 - - Micaela:

Stackare :( Tyvärr har jag inte något tips att ge dig eftersom jag blir så lätt sjuk själv.

#20 - - Anonym:

VAD SKA LINA GÖRA I ÖREBRO ? :O . JAG BOR JU HÄÄR ..
(A)

#21 - - sivan:

hoppas du/ni snart är frisk

#22 - - Anonym:

usch, det är så jobbigt att vara magsjuk :/

Upp