packa, packa och amelia

Passar på att skriva lite medans Wilma leker så snällt på golvet. Hon hade gått massor på dagis idag fick  jag höra, kul. På praktiken idag så fick jag vara lite bland frukten och sedan packa upp varor, hade inte lika ont i händerna idag. Fick lära mig en annan sak också (som jag inte kommer ihåg namnet på bara för det), men det var om hur man skulle packa upp varorna och ställa dom på rätt sätt. Man måste ju alltid dra fram varorna som redan ligger där innan man lägger in de nya, för att datumen ska bli rätt. Jaja! Fick även ett passeringskort så att jag kan registrera mig när jag går och kommer, samt komma in lite andra vägar än bara ingången. På kortet heter jag Emma, men dom hade inte hunnit fixa något med mitt namn än så jag fick en gammal.
En rolig sak som hände var att när jag packade upp varor så hör man några tjejer stå och viska "Där är hon som går i gymnasiet och är mamma", haha skrattade lite för mig själv då.

Idag så fick vi Amelia tidningen hem, för er som vill köpa så kommer den ut på fredag. Och om ni inte vill köpa men endå läsa repotaget så kan ni göra det på www.amelia.se , bara att i tidningen så står det lite mer. Eller det är bloggutdrag och bilder frå bloggen.

Nu är det mat.

Wilma 1 år | |
#1 - - melina:

fick nyss hem amelia och läste artikeln.. och begav mig direkt hit för att läsa din blogg, ännu en gång :)

jag beundrar dig!

#2 - - Kickan:

I vissa butiker finns den redan på Torsdag (jobbar på okq8) kram

#3 - - caroline:

Är det mögligtvis fronta du gör? ;)

#4 - - Lovisa:

Hej! En amelia låg i posten idag när jag kom hem ohc dök dirket ner i den och läste om er! Jag blir bara mer och mer imponerad över dig och wilma och andreas!

Keep on going girl!

#5 - - Marie:

ska köpa amelia på fredag :)

#6 - - Camilla:

Amelia låg i brevlådan idag. Man blir så imponerad när man läser, ni är så duktiga!

#7 - - Sissel:

Fronta tror jag att det heter :)

#8 - - Stina:

Fronta heter det.. Hälsning från en sann ica-nörd :P

#9 - - alex&bella:

jag blir så glad att du står på dig.
och du värkar vara en av de bästa mammor som finns!!!!

#10 - - malin:

fronta ;)

#11 - - Anonym:

roligt att läsa ^.^

#12 - - Emelie:

ja precis, fronta var det haha

#13 - - IB:

fronta heter de

#14 - - Johanna:

Läste artikeln om dig och din familj i senaste nummret av Amelia. You go girl! Starkt att vara mamma i vår ålder: ) Beundransvärt. Stå på dig! Haha:D

#15 - - jen:

Jag läste artikeln på nätet och jag vill mest bara säga att jag tycker du ska ha mycket beröm för att du stod på dig när du tog beslutet att du ville behålla Wilma. Att människor försöker klanka ner på dig kan jag bara inte förstå. Som du säger så känner inte vi läsare dig, men man får verkligen bilden av att du är en jätte bra mamma och Wilma är jätte söt :)

Keep up the good work ( som alla andra säger) och ha en riktigt bra dag

#16 - - maria:

Först in först ut...

#17 - - bella:

mamma köpt amelia. läste såklart repotaget :D mycket trevligt :) tycker om att du är öppen med det och ja är en bra förebild för både gamla och unga, du är en underbar mamma verkar det som! kram

#18 - - Mirakelbloggens Malin:

Läste nyss om er i min Amelia ;0) Riktigt kul får jag säga!! Ni ser ju ut att vara en urmysig familj. Stor Kram!!

#19 - - Annelie:

Här hade ungarna redan läst om er när jag kom hem, så jag fick minsann läsa gamla nyheter för jag hade 2 som glappade ikapp... BRA reportage

#20 - - louise:

Såg er i Amelia tidningen idag :)
mamma prenumenerar på den, när ja kom til leran sida så tyckte jag att jag kände igen det jag läste som var utdraget från bloggen! så kom ja på att jag hade läst din blogg på nätet förut, kul & läsa ;D hehe!
hoppas du har det bra? :)
kramkram

#21 - - Sofia:

härligt att praktiken gick bra =)

#22 - - Madde:

Fronta eller FiFu ( först in först ut ) är nog det du tänker på. Jobbar själv på Willys, fast i Halmstad :)

#23 - - Malin:

Såg dig i AMELIA idag! Synd att du fick så mycket negativ kritik, då du valde att behålla barnet, men skönt att du nu har överbevisat alla, eller hur!
Finns så många fördelar att vara en ung mamma också, och jag tycker att du/ni verkar båe mogna & kloka....

#24 - - Jazzness:

Läser din blogg ofta och tycker att den är jättebra. Wilma är supersöt! :) Är själv ung mamma, men kan verkligen inte förstå vad det är som är så märkvärdigt med att vara just UNG och mamma? Jag tror att jag till och med är lite yngre än dig, men jag har inte stött på någon kritik än direkt - tack och lov.. Det skulle vara min pappa då, men han är lite som han är, lite speciell. Nåja. Fortsätt med det du gör och tack för en bra blogg! Ska kolla upp med min svärmor om hon har den senaste Amelia, så kan jag läsa hela repotaget. :) /Jazz

#25 - - Emma:

Hej! Måste säga att din blogg är bland de bästa jag har läst!:D Keep going :)

hoppas allt är bra!

#26 - - Alvas pappas blogg - http://alvaplutten.blogspot.com/:

D
ET var ju en trevlig artikel! Fin bild!

#27 - - Sandra 18:

Ville bara säga att jag tycker att du verkar hade underbart med din dotter :) unga mammor kan dom också, det är du ett levande bevis på :) hälsa lilltösen att hon är supersöt med! Kram Kram

#28 - - Petra:

Hej. Läste artiklen om dig i Amelia och jag undrar över hur det kommer sig att det mestadels handlade enbart om dig? Vad jag menar är väl att du, tösen och pappan är en familj? I artiklen verkade det nästan som om det enbart var du och tösen.
Bara en fundering jag fick när jag läste.
// Huis

#29 - - Sara:

Emelie är ett ego.
Du är sååå falsk, när ska saningen komma fram om dig??
Jag har lust attttttttt ...... digggg

#30 - - Micaela:

Som sagt, fin artikel och fin bild på er.

Vem vet? :P Du kanske byter namn till Emma någon dag.. Hihi

#31 - - Tu Madre:

Åh, snart springer Wilma. Det går fort det där!
från det att de tar första steget, tills de klättrar som små apor överallt - det går fort!

Lycka till med praktiken!

/ung ensam mamma till två

#32 - - Mia:

Ska läsa om er ikväll, jag fick min Amelia igår, men var såå trött. :-)
Tycker er dotter är bland det sötaste jag sett!
Stor kram!

#33 - - Johanna:

Vilken söt bäbis Wilma är! På familjebilden till repotaget i Amelia är hon ju bara för söt!

Lycka till i framtiden!

#34 - - MyBaby:

Hej.

Har alltid tyckt att det är roligt att läsa din blogg, nu väntar jag min första själv och det är väldigt pirrigt! :)

Lycka till med allt du gör. ;)

#35 - - Isabellas pappa:

vad kul med Amelia. Roligt att det går så bra för dig;)

#36 - - mojsan:

Ja det är kul :) Speciellt att lära sig massa om kroppen :D

Okej, jobbigt!
Ni ska välja snart va? :O

#37 - - Cassandra:

Jag blir så sjukt imponerad av dig. Du får mig att känna kan hon så kan jag! Mot alla odds så har ni ett fantastiskt liv och jag beundrar dig verkligen för att du stod på dig när alla sa åt dig att göra abort. Starkt.

#38 - - Annelie:

Petra
artikeln handlade om unga mödrar .... det är inte andreas. han är ju dessutom inte "ung" som i ovanligt på samma sätt som gravid vid 14-15

#39 - - Elin:

Jag snokade lite i amelia tidningen igår, och hittade repotaget om er , och jag kan inte annat än säga att jag beundrar er starkt !Det är inte många som klarar av en graviditet sådär kanon som du verkar ha gjort , du har visat dig vara en mycket stark människa ! . lycka till i framtiden :)

Kram

#40 - - Maja:

När jag läser alla inläggen här märker jag verkligen att alla kommer med idiotiska kommentarer. Vad gör henne till en så bra mamma? Det undrar jag verkligen. Innan ni börjar motargumentera så kan ni svara på dessa frågor..Kan hon ta hand om sig själv och försörja sig på egen hand? Och hade hon klarat sig utan sin familjs hjälp o fostra sin egen dotter? Svaren blir antagligen nej..o detta är något som ni skall försvara. Vad är hon för mamma som inte ens kan sköta sitt eget liv?? O detta ska ni kalla för ansvar? Vem som helst kan ju ha barn o bo kvar hemma o vad har man o lära av det? Tacka vetja vettiga föräldrar som tänker på sitt barns bästa o väntar tills de har ett fast jobb och boende. Så kom inte med ert snack om att hon har massa kärlek att ge bla bla..ett barn kan inte leva av kärlek.
Ni som har en annan uppfattning har nog mycket att lära av livet.

#41 - - Anna:

Brukar läsa din blogg och tycker att ni vekar var toppen föräldrar =) Har nyss läst Amelia och det var ett bra artikel! kram kram

#42 - - Marie:

Fronta heter det :D

#43 - - Lina:

Håller med Maja till trehundra procent, hur kan två människor vara så egoistiska och låta föräldrarna (som tydligen redan har ett barn i huset) få ta del av ännu en, i deras hem? Helt ofrivilligt. De älskar såklart sitt barnbarn men snälla rara. Förstår inte hur någon orkar leva på någon annan och vara beroende av sina föräldrar när man har en unge att ta hand om. Jag personligen hade aldrig ens vågat tänka tanken på att bo hemma med mina föräldrar om jag vägrat abort. En bra kvinna reder sig själv! Lär få sextio kommentarer på detta inlägg, men alla borde få säga sitt om en öppen blogg. Tack för mig

#44 - - Cassandra:

Jag fick hem Amelia idag, och jag blev helt glad av att läsa reportaget, du är en sådan stor insperationskälla och "idol" för mig :) Jag har älskat din blogg sen jag började läsa den, precis kort efter att du startat den! Lycka till med Wilma, hon är söt som en sessa :)

#45 - - Felicia:

Läste om er i Amelia idag. Är imponerad att du stod på dig trots alla motgångar. Nu har du ju fått en underbar dotter och alla som inte trodde du skulle klara det fick en käftsmäll :) Kram

#46 - - Nhea:

Hej! Har läst din blogg då & då & läste även artikeln i amelia när den damp ner i lådan i tisdags! Ville bara säga att jag tycker du är en oerhört stark tjej, att bli gravid är ju som ett lyckorus (för de flesta) & att sedan behöva ustå kommentarer & andras åsikter om sina val måste kännas hårt. Måste kännas skönt att kunna visa upp er underbara dotter & vetskapen om att ni fixar det -precis lika bra som andra! Många pratar om "allt man missar" om man blir med barn i tidiga år men vafan vad är väl en fylla eller några fikan med kompisar mot att varje morgon vakna upp med den man älskar mest i hela världen! Det är oftas de där "fest & partaj" åren man gör som mest misstag & ångrar mest i livet, men din dotter kommer du ALDRIG att ångra!

Väntar själv spänt på första bebisen, är 27 år & det enda jag kan säga är "varför gjorde vi inte bebis tidigare" även om min graviditet inte varit den roligaste så ångrar jag inte en sekund utav den & älskar redan det lilla pyre som dansar runt i magen på mig så att mitt hjärta håller på att brista! 62 dagar till BF!

Kram på er!

Ps. Var det på rutin UL ni i v. 10-20 ni fick veta att Wilma var en tjej? Vi frågade på rutin UL men jag vågar inte lita på det svar jag fick därför undrar jag...Ds.

#47 - - Sofia:

vill bara säga att du är ortoligt stark som har klarat av allt det här! jag är 14 och om jag skulle få rda på att jag var gravid nu skulle jag få panik! man märker osckå att du har mognat asevärt sedan du födde Wilma. det spelar ingen roll hur gammal man är bara hur mkt man älskar sitt barn. Lycka till!

Upp