Kallis

Jag och Sofie har gjort en jättegod bärmoussé idag, enkelt var det också. Skönt att slippa göra så mycket när man är trött också, så vi sluta lite mer än en halvtimme tidigare vad vi skulle. Imorgon ska jag göra salladsbordet så det blir inte heller så jobbigt.
Får hoppas att dagen går fort också, men har idrott på slutet och det är inte så kul. Efter skolan ska jag till Lina och sen ska vi gå på ännu en premiär,mycket bio på senaste.

Lägger upp receptet på bärmoussén.

Bärmoussé:
1 äggvita
1½ dl Socker
1 gelatinblad
200 g bär
1 msk pressad citron
1½ dl vispgrädde

Gör så här:
Mixa bären i en matberedare eller liknande. Sila bort eventuella kärnor.
Vispa äggvitan och sockret till maräng, tillsätt citronsaften
Vispa grädden så att den är lättvispad.
Lägg gelatinbladet i kalltvatten.
Ta 1 dl av bärsmeten och lägg i en kastrull, lägg i det blöta gelatinbladet i.
Smeten får inte koka, då är den förstörd, tar cirka 20 sekunder innan gelatinet smällt, ta bort kastrullen.
Häll i gelatinsmeten i resten av bärsmeten. Vänd sen i den i marängsmeten och tillslut så vispa ner grädden.
Låt stå kallt ett par timmar.
Garnera med olika bär.

Super god moussé!

Glöm inte att vara med och tävla om ett presentkort värt 300 kr hos cool children
http://www.alltforforaldrar.se/ungmamma15/2008/november/tavling-vinn-presentkort-hos-coolchildren.html#comment
Recept | |
#1 - - charlina:

låter super gott med bärmoussé !

#2 - - cecilia:

spana in min nya,







F O T O B L O G G ! ! !





http://ceciliastjernkvist.blogg.se

#3 - - Alma:

hej!

jag undrar bara om du skickat ansiktskitet som jag vann? :)

kram

#4 - - Anonym:

Det ska jag testa lät ju gott :P

#5 - - Anna:

Det där lätt smarrigt! Värt att testa :)

#6 - - diana:

Välkommen till min blogg där jag

skriver om mitt liv som ung, nygift

juridikstudent! Här kommer jag att

skriva om mitt liv, mode, många

resor, mina älsklingar, inredning,

vardagslyx och mycket mer! Har

jobbat extra som make up artist

på filminspelningar samt

manikyrist, så jag kommer med

många tips!

#7 - - Lisa:

Lyckas vår blogg muntra upp dig? Berätta för oss vad vi kan göra bättre! Ha en trevlig kväll. :)

#8 - - Gravid:

heej är du en ung mamma? men hur beslutade du att behålla det? jag har panik, jag är gravid och 18år går i tvåan på gymnasiet och vet inte hur ja ska göra med barnet, snälla hjälp!

Upp