Smarrig citronfromage

Jättegod och enkel citronfromage.

Du behöver:
5 st Gelatinblad
3 st Ägg
1,25 dl Socker
2 dl grädde
1 dl Pressad citronsaft
Rivet skal av en citron

Gör så här:
Lägg gelatinbladen i vatten.
Blanda ägg och socker och vispa till skum. Smaksätt med citron och skal.
Smält gelatinbladen med lite av äggsmeten (går fort, får inte koka, då blir den förstörd och går inte att använda).
Vänd ner i resten av smeten.
Vispa grädden och vänd ner i smeten.
Häll i fromagen i formar och ställ i kylen, ett par timmar eller gärna tills nästa dag.
Garnera med citron och lime. (eller annat gott)


bild lånad från svensksmak.

Recept | |
#1 - - Evelin:

Det såg gott ut :)

#2 - - Johanna:

Hej på dig, vilken underbart god bild hoppas den blir lika god när man själv gör den =) Tack för tipset! Ha det underbart!!

#3 - - linn:

Alanya dreams hette hotellet, det såg nästan precis lika dant ut:) hehe!

#4 - - johanna:

Åååh det är så himla gott fast hallon är godare ;)

#5 - - Carro:

http://www.gratisgen.se/ref/87413



Bli gratis medlem och vinn presentkort eller prylar :)

#6 - - Carro:

Dags för en tävling i min blogg, kika in om du vill vara med ;)

#7 - - Hege!:

Synd att jag inte vet vad "Gelatinblad" heter på Norska=P Annars hadde jag gjort de hæra før det ser jættegodt ut! NAM NAM! Å jag e gravid å då får man æta sånna saker utan att det ska vara en fin anledning=P (Ps. Jag bor i Norge de e dærfør jag undrar va de heter på Norska! Ska fråga min moster, hon kanske vet!Ds)=)

Upp