svar

Hur mycket gick du upp i vikt under graviditeten? :)
Oj, typ 15 kg tror jag. Gick ner allt på en gång nästan eftersom jag ammade. Som minst vägde jag 46 kilo när jag forfarande ammade,  tyckte det var alldeles för lite, men när jag slutade gick jag upp igen.

bor du i egen lägenhet hur gammal av du när du och pappan till Wilma gjorde slut ?
Nej jag bor hemma hos min mamma. Jag var 16 när vi gjorde slut.

är wilma en typisk "tjejig" tjej? Hur ser du på könsroller? att uppfostra killar till killar och tjejer till tjejer?
Tycker att hon är rätt "neutral" hon leker både med bilar och dockor. Inte speciell tjejig men inte heller en "pojkflicka".
Jag klär tex inte bara Wilma i "tjejiga" färger utan har kläder i alla möjliga färger, sen så kan jag tycka det är fint när hon har lite mer rosa på sig. Ibland kan jag däremot tycka att hon är en riktigt tjej när hon piper och gnäller =)

hur är förhållandet mellan dig och granis just nu? kommer ni överrens?

Jag tycker det är bra, vi försöker alltid lösa allt för att Wilma ska få det bra.

Tänker du jobba på sidan om skolan något i höst eller? Var skulle du helst vilja jobba då du har gått klart skolan?

Jag hoppas att jag får ett extra jobb, är i stort behov av det. Har sökt på massa olika ställen och hoppas att jag får något, men det är inte speciellt lätt att få jobb just nu.
Efter skolan vill jag jobba på ett mysigt café eller på restaurang som servitris, kanske ska ta en bartenderkurs för skojs skull och jobba extra som bartender. Kan tänka mig att jobba som kock på en lunch restaurang.

när ska du flytta hemifrån?

När jag får lägenhet och har en stabil inkomst. Har stått i bostadskö i ett år nu, alltid något iallafall, haha.

var shoppar du helst dina kläder?:)

Helt olika. Men HM är en  favorit!

din favoritmat?
tränar du ngt eller hur håller du dig i form?

Jag har ingen direkt favoritmat. Men något med pasta eller kyckling.
Tränar inget just nu, men SKA börja. Är inte i form alls nu.

då du blev gravid, var det kondomen som sprack eller "glömde" ni att skydda er? hur länge ammade du wilma? har hon haft kolik?

Vi använde inget skydd.
Jag minns inte rikitgt, men tills hon var 1 år tror jag.
Aldrig haft kolik, Wilma har alltid varit ett väldigt lungt barn.

hur bor du? har du bra kontakt med wilmas papppa? kan du tänka dej fler barn inom detta år?
Med min mamma, hennes man och mina 2 syskon.
Vi har bra kontakt.
Vill inte ha några barn just nu, ska gå klart skolan först och skaffa mig ett jobb och egen lägenhet. Förr ville jag ha barn direkt efter att jag gått klart skolan, men nu vet jag inte riktigt. Tror jag vill vänta ett tag om jag nu ens vill ha mer barn, vill fokusera på Wilma så mycket som möjligt.

Känns det ibland som om folk dömmer dig av dig unga ålder och att ha barn?

Det har hänt flera gånger att folk ska försöka hitta "fel" som jag gör, just för att jag är ung. Men jag försöker att inte ta åt mig.

vrf vill du lägga ner bloggen?

Jag känner att jag inte får ut något av den och att jag inte riktigt lever upp till namnet "ungmamma15" längre. Mycket beror på att jag inte har Wilma lika ofta och kan inte skriva om så mycket.

hur lång tid tog förlossningen?

3 ½ timme, gick rätt så fort =)

Vad är ditt drömyrke?

Öppna ett eget café =)

Om du skulle få barn nu, vad skulle det då få för namn? Kille och tjej
Elsa, Saga, Stella, Joline, Inez,  Melodié, Elise
Charlie, Liam, Melvin, Theo.
Mycket svårare med killnamn tycker jag =)

är det sant att du var otrogen i magaluf?
Wish me well try to forget..

Vad tycker du om tjejen som Christoffer va otrogen mot dig med? Har du förlåtit honom men inte henne?
Jag tycker ingenting om henne, känner inte henne, vet att i stort sätt bara att dom jobbade på samma jobb. Däremot tycker jag personligen att hon verkar ha något problem och är allmänt omogen. Ljuger dåligt gör hon också och försökte förstöra vänskapen mellan en gemensam kompis till oss genom att hitta på saker som jag aldrig sagt, samt hittade på lögner till sina jobbarkompisar och sa att jag terrade henne med att ringa och smsa. Vilket gör henne ännu mer till en person jag aldrig skulle umgås med eller lita på. Jag föredrar ärliga människor.

Har du & Christoffer gjort slut?
Nej, men vi har en del problem att reda ut innan vi kan gå vidare igen.
Frågor | |
#1 - - TinA:

Det är kanske bara jag, men bloggen handlar ju mer eller mindre om Wilma. Vad du o Christoffer har gjort med/mot varandra har ingenting med Wilma att göra, iaf inte sålänge hon tar skada av det eller så. Men du är verkligen ärlig, tar det lugnt o det känns att du vet vad du ska säga (sanningen) men att du berättar det på ett bra sätt och trots allt inte tar illa vid dig. Iofs är det kanske nåt man får ta när ens blogg blir rätt stor o rykten o skit smyger in bland kommentarerna, men vad du visar här så tar du det bra till slut.



Lycka till med Wilma och allt vad det innebär. Synd om du lägger ner bloggen, men alla förstår nog. Ett tips är kanske att du o Granis har en blogg ihop, där ni skriver de dagar ni har ert barn o hennes äventyr. Då blir det nog mer liv :)

#2 - - Anonym:

Jaså du har varit otrogen :O

#3 - - Sofia - 19 & Gravid:

Jag vill inte att du slutar blogga. Du kan ju bara uppdatera mindre =) Så de som verkligen bryr sig kommer ju fortfarande att kika in och förstå att du inte kan uppdatera lika ofta =) Kram till dig



Ps. Läser du gravidbloggar?/mammabloggar? tipsa!

#4 - - Anonym:

SLUTA INTE BLOGGA:(

Upp