Söndag

Willma har åkt tillbaka till Nynäshamn igen, lämnade henne i farsta. Istället för att ta med henne till skolan blir det att jag åker dit i veckan och hämtar henne på dagis, eftersom hon ska byta avdelning på dagis. Blir antagligen på onsdag, då ska jag få se hennes rum där hon har fått nya saker. Hon blir så stolt när hon berättar om hennes egna rum, om hur hon städar och fixar själv. Det är pga sånna här saker jag aldrig berättar och lovar Wilma något innan jag vet helt säkert att hon kan komma i veckorna, det kommer alltid något i vägen. Det är tråkigt, spelar ingen roll hur långt innan man planerar, men nu fanns det en annan lösning att jag kunde komma dit i veckan istället och det funkar också. Skolan får hon komma till en annan gång, har ju trots allt mer än ett år kvar där.

Imorgon ska jag möta en som ska kolla på min mobil och abonnemang för kanske ett övertagande. Tycker sånt där är lite läskigt, men ska iallafall inte åka dit själv, haha. Ska skriva ut papper ifall att vi byter, personen måste ju bli godkänd av Tele2 eftersom det är abonnemang. Men har inte riktigt fattat det där, ska man ge allt på en gång innan man vet om den blir godkänd? Kan man anmäla personen ifall att den lurar en? Det borde ju gå eftersom man tar personnummer, namn och allt. Skulle bli rasande om jag blev lurad men det är ju en risk med allt sånt där när man säljer. Jag hoppas iallafall att jag blir av med abonnemanget eftersom det var ett grovt fel köp av mig, det var meningen att jag skulle köpa en dator när jag fått mitt jobb (som det inte vart något av) och då få användning av det mobila (har aldrig använt det). Nästa gång ska jag tänka igenom riktigt ordentligt innan jag skaffar något sånt där.
Jag är en sån där person som är livrädd att få kronofogden och skit efter mig, är även väldigt anti när man tar lån och sånt, så länge det inte gäller typ hus eller bil, haha. Men blir jag inte av med den så är det bara att paya in pengarna varje månad till Tele2.
Säljer jag det här så är jag ju även i behov av en ny mobil, den här gången skippar jag dock det mobila bredbandet, haha.
Övrigt | |
#1 - - Marih:

Vem bor Wilma hos? Pappan?

#2 - - Linda:

Vilken stor tjej Wilma blivit! Vad dom växer fort!

Ge absolut inte dina grejer till någon förrän personen tagit över abonnemanget hos tele2 och allt e 100 % klart. För sålänge du står på abonnemanget så spelar din och köparens överenskommelser ingen roll och skulle det bli problem så är det du som måste betala oavsett om du har kvar grejerna eller ej. Klokt av dig att inte åka ensam. Mest troligt är ju att det är en vanlig snäll typ, men man ska aldrig chansa.

#3 - - Erica ung fru och tvåbarnsmamma:

Jag kan tänka mig att det måste vara väldigt jobbigt att vara ifrån Wilma så mycket. Usch, jag som tycker det är hemskt bara när barnen är på dagis- men du är superduktig som tänker på din framtid och din utbildning..



Hoppas du får en toppenvecka!

Kram Erica

#4 - - Tele2:

Hej,



Som en person redan har påpekat rekommenderar vi inte att du ger bort ditt simkort eller din mobil till en okänd person förrän överlåtelsen är färdig behandlad och godkänd. Vi skickar alltid en bekräftelse på att överlåtelsen är godkänd och genomförd eller att den inte är godkänd och att du kvarstår som abonnemangsinnehavare och förblir därmed betalningsskyldig. För mer information om villkoren vid en överlåtelse läs här http://www.tele2.se/files/Villkor-allmanna-mobilt-res.pdf under punkt 13.



Med vänlig hälsning,



Alan Kocevic, Tele2.

#5 - - Jossan:

Det är alltid ungar som kläcker de mest galna kommentarerna. Även om mina egna är en klass för sig. Nu släpper jag lös just deras deras kraftiga mundiarré i en blogg endast för detta ändamål, med planen att endera dagen göra en bok över alla inlägg och använda till alla möjliga elakheter när de blir gamla(!).



Ta en kik för fan. Det är du värd.

http://ungarsomsnackar.blogg.se

Upp