Vinterkräksjukan?

Här hemma ligger vi hemma i spyor, eller nej inte riktigt så illa. Än så länge är det bara Wilma som har drabbats av något. Vaknade imorse av att Wilma vaknade och skrek "MAMMA" och sen spydde ner sängen. Så det var bara att gå upp och byta sängkläder med mera. Wilma satt i soffan ett tag och sen kom det mer spya. Hon fick bada och tvätta av sig. Äta vill hon inte men dricka går bra så det är skönt. Hon är pigg och så, men vi har kollat på film hela dagen.
Det är bara när hon spyr som hon blir jätteledsen men direkt efter så går det över. Jag hoppas att det blir bättre snart och att vi andra slipper bli sjuka. Tror aldrig jag haft magsjuka, iallafall inte vad jag minns, men kanske är för att jag hatar att spy och hellre skippar det. Mår illa bara jag känner lukten av det, men man måste ju ta bort det.

Så tills Wilma blir frisk igen ska vi bara vara hemma och ta det lugnt, typiskt att hon ska bli sjuk just nu på sportlovet när jag ska ha henne lite längre, men men.

Ni får ha en bra helg iallafall :)
Wilma 3 år | |
#1 - - emelie:

men va tråkigt nu när du har sportlov och allt! :( hoppas i alla fall hon blir frisk så wilma får skoja och busa som vanlig :)

tror helt enkelt vissa bara är immuna mot magsjuka, familjen jag bor hos hade det för några veckor sen men jag blev aldrig sjuk.. tack och lov :)

krya på dig wilma och smitta inte ner allihop!



emelie

#2 - - Therese:

det blir kryssning ändå eller?

#3 - - Therese:

Jaha okej :) bra :)

#4 - - Michan:

Hej hittade precis hit gillade din presentation om att få bort fördomar mot unga mammor, jätte bra skrivet, jag e iof en gammal mamma (jag var 27 när jag fick barn);)

Kram michaela

Upp