Skola och jobb

Det är verkligen jättekul att sitta i skola helt själv, slutade för typ en timme sen. Känns så onödigt att åka hem och vara hemma typ en halvtimme för att sen åka tillbaka till globen igen. Börjar jobba vid fyra men ska dit tidigare så att jag hinner äta och sånt. Vet inte rikitgt vad det är för något idag, det ska iallafall serveras tolv-rättersmiddag. Herregud. På torsdag är det årets kock, det ska bli kul att jobba på. Sen jobbar jag på söndag igen och då är det ombudsgalan, vad nu det är för något.

Idag bytte vi schema, så nu är det kallkök som gäller. Jag tycker att det är roliga än varmkök och läraren var inte så tokig som man trodde. Idag gjorde jag bara cesarsallad och det var lätt. På torsdag hoppas jag att jag får göra någon dessert, haha. Kommer bli tjock under de här nio veckorna, höhö. När jag började här berättade lärarna att man i snitt går upp fem kg under de tre åren man går. Stämmer nog fan.

Sovmorgon imorgon, passar bra eftersom jag jobbar till cirka klockan ett idag. Ska gå så jag hinner med sista tunnelbanan, pallar inte nattbuss igen. Jag försöker hitta sommarjobb nu, men det bästa är väll att gå runt till olika ställen och dela ut CVn, då ser dom också hur man ser ut och så. Ams ger då fan inget!  Så nu kom jag på att jag kan skriva ut lite CVn när jag ändå har en skrivare här.

Föresten, det blev inga bilder från när vi åkte skridskor, hade med mig kameran men den hade inga batterier och det märkte jag när jag skulle ta kort. Smart? Men ska försöka hitta min mobil sladd och ladda upp en rolig film på Wilma när hon pratar i telefon.
Övrigt | |
#1 - - Zacha:

Tjaa. Jobbade också i globen idag, med den där asiatiska 12 rättersmiddan..?

Otippat att hitta din blogg precis efter jobbet haha Ha det!

#2 - - Therese-Mamma till Nellie:

Åh nu hittde jag dig igen! Har varit o läst i din blogg ett par ggr men lyckas alltid glömma adressen :) Ville bara skriva några rader så du vet att jag varit inne :) Kram!

Upp