Tankar

Denna värme tar kål på mig rättare sagt. Det är rena medelhavsvärmen ute. Jag vill inte klaga egentligen men jag triggas något enormt av den. Vågar knappt berätta för någon att kroppen inte fungerar som den ska i denna hetta, att lägga till ännu en skev sak på den redan långa listan. Men så är det iallafall och jag måste tänka på att dricka mycket då jag äter vätskedrivande mediciner.
Barnen trivs iallafall och det badas för fullt både i havet och hemma i poolen. Alva är den som är mest skeptisk till att bada, det går bra en stund men inte längre än midjehöjd och absolut inte huvudet. Även hon tycker det är varmt och det är svårt att somna på kvällarna, vi köpte någon billig AC grej som inte direkt fungerar. Wilma och Gustaf är som fiskar i vattnet iallafall. 
Gustaf har blivit riktigt modig och hoppar från bryggor och håller på att lära sig att simma. Vi tänkte sätta han på simskola till nästa sommar men det kanske blir att öva i simhallen till hösten.
 
Igår hade jag svårt att somna, låg och grubblade över alla mina misslyckande jag har gjort. Funderade på vad jag kunde ha gjort annorlunda eller vad jag borde ha gjort. Det är tungt, speciellt dom misstag jag gjort under mina skov. Alla människor jag sårat och alla vänner som försvunnit under mina sjukdomstillstånd. Som jag aldrig får tillbaka igen. Men jag försöker banka in i mitt huvud att allt faktiskt inte bara hängt på mig, för det har det inte. Även fast det är svårt att inse när man ligger där och ångesten är skyhög.
 
Dagen idag har iallafall varit fri från ångest men jag känner av redan nu att grubblandet kommer smygande. 
Jag måste hitta något sätt att få allt i balans. Förr i tiden självmedicinerade jag men är glad att jag tog tag i det eftersom det bara ökar ångesten efteråt. 
Jag kanske borde hitta en hobby, hehe.
För ett tag sen gick jag på ett aktiveringshus här som är till för dom som lever med psykisk ohälsa. Men så blev jag inlagd i sluten vården och sen dess har jag inte vågat mig dit igen. Kanske att jag kan finna mod till hösten.
 
Nu har jag fått hjälp med att fixa mitt nya domän, tack!
Det går numera att besöka sidan på http://emelieforsberg.nu ..
Tryck gärna på hjärtat här nere om ni gillar mina inlägg.
 
 
 
2018 | |
Upp