En timme, en minut

Den här veckan har verkligen varit seg och tagit på krafterna. Jag har fått mycket gjort men det känns som att jag lever i en stor bubbla, allt känns så overkligt. Vill göra så mycket saker men kroppen säger nej och huvudet pushar på och säger ja. Ingen bra kombo. Jag försöker iallafall så gott det går. Jag hoppas att resten av veckan kommer bli bra. Fick lite hemuppgifter av terapeuten igår, bland annat att kolla på några klipp på youtube om emotionellt instabilt personlighetsyndrom, så det har jag gjort idag. Har så svårt med koncentrationen just nu, känns som att ingenting går in i huvudet. Men ja, kollat har jag iallafall gjort. Sen fick jag några tips om vad man kan göra när det krisar som mest. Ett tips var att man skulle skrika stopp? Känns skitfånigt men det kanske hjälper, jag tror jag håller mig till att tvätta sig med iskallt vatten för att få hjärnan att tänka på annat.
 
Imorgon ska jag träffa sjuksköterskan igen och jag ska be om att få lämna nya prover för att kolla upp mina litiumvärden. Det känns inte som att jag gör annat än att hänga på sjukhuset, minst två dagar i veckan. Personalen där och i cafeet känner igen mig och jag slipper att berätta vad jag ska göra/köpa. Tur det finns högkostnadsskydd, hehe.
 
Vi håller på att potträna Alva, det går segt. Hon är inte direkt intresserad av att sluta med blöja. Nu för tiden är ju blöjorna alldeles för bekväma om man jämför med förr. Hon har gått utan sen vi kom hem från förskolan idag och nu börjar hon tjata om att få sätta på sig blöjan. Men jag tänker ändå att om man låter henne vara utan ett tag kanske hon lär sig. Olyckor kommer säkert ske men det får man ta.
 
Det kommer bli en tidig kväll idag med känner jag. Ska strax lägga Alva för natten och sen bara ta det lugnt. Känner att jag måste få vila ännu mer trots att det typ är det enda jag gjort idag. Men ibland får jag bara acceptera att läget är så här just nu, hur trist det än känns. Jag kommer komma ur det här också, precis som alla andra gånger även om det inte känns så just nu så vet jag innerst inne. 
 
2018 | |
Upp