Jag drömmer drömmar om att alla försvinner, min äldsta bror och min bästa vän och alla dom som jag inte har än.

DET GÅR INTE ATT DELA UPP INLÄGGET FÖR MIG JUST NU, DÄRFÖR BLIR ALLT EN ENDA TEXT. HOPPAS DET LÖSER SIG SNART. I helgen har vi haft sjukstuga deluxe. Vi var som sagt hemma hos min mamma hela helgen och där åkte nog alla på någon slags förkylning. Jag börjar känna av smärta i halsen nu så jag förbereder mig på att ligga sjuk i veckan. Vi som hade klarat oss så bra, men det är som vanligt när man skriver något så blir man drabbad, hehe. Alva blir hemma imorgon men Gustaf har varit hos sin pappa så han har klarat sig, än iallafall. Så imorgon ska han hem till en skolkompis och leka. Kan fortfarande inte förstå att han blivit så stor att han börjat gå hem till vänner. Och om kanske två år så kommer han klara av att gå själv. Vi har ju bara typ femtio meter till skolan så det är super smidigt. Vi hann inte göra något idag pga att det blev missförstånd med kommunikationen. Som tur var kunde morfar köra till nynäs för att lämna Wilma på gymnastiken. Hon har verkligen blivit så duktig och det skulle inte förvåna mig om hon börjar tävla snart, jag tror hon vill det för hon vet om hur duktig hon är. Vi kom hem rätt sent och det fick bli gröt till middag och barnen var glada. Så roligt att laga lyxmiddagar, så äter dom pyttelite men när det är gröt eller makaronen, då slinker det minsann ner mycket mat. Jag har ett viktigt samtal att ringa imorgon och jag är redan orolig över det.. Så typiskt mig. Men jag måste ta tag i det, det är inte något jag vill och helst hade sluppit men när det gäller mina barn så är jag redo att göra vad som helst. Det enda jag vill är att dom ska ha det bra, inget annat. Och när saker och ting försökts vändas mot mig blir jag uppriktigt sagt ledsen, för jag gör ALLT för att alla ska ha det så bra som möjligt. Fixar med tider hit och dit. Sen att jag mått dåligt i perioder och behövt hjälp, så har jag faktiskt tagit den hjälpen. Hellre att jag är borta några dagar än att mina barn får se mig må som sämst. Jag har aldrig lämnat dom eller blivit sjuk när jag har dom hemma själv utan det kommer EFTER, när jag slappnar av och vet att det finns någon annan hemma. Jag kämpar verkligen var eviga jävla dag och att få skit kastat över mig tänker jag aldrig mer ta. Jag kommer från och med nu sätta gränser för vad som är okej och inte. Framför allt när det finns barn inblandade. Men nog om det, det tar jag tag i imorgon, nu ska jag bara försöka vara i nuet. Jag påmindes inatt om hur obekvämt det är att sova med barn. Alva tog mer än halva sängen och vaknade flera gånger pga feber så det är förståeligt. Men jag är ändå glad över att vi lärt barnen sova i egna sängar. När jag ammade så samsov vi ju alltid men då var hon mindre. Men samtidigt är det ju sååå mysigt! Alva somnade i min famn idag, helt utslagen och jag bara mös för att det var så gosigt. Mamma tjejen! Nu blir det lite TV för att sen sova och ta sig igenom en ny härlig dag.
Kusinmys hann vi med i helgen också.
2019 | |
Upp