Tjat

Jobbet igår var jobbigt, stressigt och åter jobbigt! Dom sa att "klarar man idrottsgalan, klarar man alla galor", det borde vara "klarar man av att servera branch människor, klarar man allt". Även fast jag bara jobbade till runt ett så var det nästan värre än när jag jobbade till tre. Kanske för att det var lite annorlunda än dom andra gångerna, igår körde vi med fatservering, eller ja inte riktigt eftersom man bara sträckte fram brickan och dom fick ta själva. Vi har övat mycket på just fatservering i skolan så det var inga problem. Annars så var det allmänt stressigt bara, man fick typ fem minuter på sig att plocka undan sina bord innan nästa rätt skulle ut, var ju som sagt tolvrättersmiddag. Trots allt så tyckte jag ändå att det var kul, haha. Värst var nog när jag skulle hem, var redan irriterad när jag slutade av olika anledningar. Först så springer jag till tunnebanan för att jag ser att den kommer, missar den såklart precis, ser att det är två minuter på tvären och springer upp för alla trappor igen och dit, kommer ner och ser den åka precis. Jäklar vad sur jag vart, tänkte att om jag springer till gullmars så hinner jag nog, tog såklart en konstig väg och hitta knappt. Hann iallafall med tunnelbanan men när jag kommer fram ser jag att det är en halvtimme på bussen, tänkte att det var lika bra att vänta, men då kommer en busschafför fram och frågar vart jag ska och sa att jag kunde få åka med en bit (nästan hela vägen) för att han ändå skulle till garaget med den bussen, snällt. Vid porten så är jag utelåst och får vänta, tur att en var vaken så att jag kunde komma in. Väl inne händer det ytterligare saker som gjorde mig ännu mer irriterad, men det behövs inte tas upp här!

Imorgon är jag "ledig" från skolan, eller jag har inte bestämt mig för om jag ska gå eller inte, ska nämligen bara ha en lektion eftersom svenskan blir inställd. Börjar ändå vid halv två så kanske går på samhälle om jag har lust. Skulle vara skönt att vila en hel dag, på torsdag är det skola och jobb som gäller igen.

Övrigt | |
#1 - - sm:

vadå svenskan är inställd ? :S du tänker skolka din jävla unge!

#2 - - Emelie:

haha ja typ ju! han skulle ju ändå iväg efter att han satt på den där tråkiga filmen hahah

#3 - - andréa:

hej, jag hade sex för drygt 3 veckor sen, jag har blivit otroligt godissugen på sista tiden och mina bröst är ömma.. jag skriver det här för jag vill seriöst ja hjälp för jag är skit rädd om ajg är gravid, jag gråter nästan av tanken. snälla maila eller adda min msn [email protected] .. vore tacksam ifall du svara. jag vet inte om du är ungmamma,hittade precis din blogg. men oavsett om du är det eller inte, vore jag tacksamm ifall du svara ;/ tack i förhand.

#4 - - Zacha:

Jag jobbar för bemmaningsföretag, RA. Igår var första gången i globen för mig :)

#5 - - lisa:

Håller med dig där! klarar du branch folk klarar du allt!

vänta tills du själv har börjat jobba ett tag och sen ska ut och äta du kommer vara lika jobbig du också ; ) man blir väldigt inriktad på det man själv jobbar med man ser alla fel och vad de kan förbättra.

#6 - - Katinka på www.farmorsbloggen.se:

Hej, vilket proffs du har blivit! :-) Tycker inte det var längesedan du var jättenervös för en mycket mindre tillställning, och oroade dig för allt möjligt, att kjolen inte passade t ex. Nu verkar du ju helcool, att servera på idrottsgalan är väl inte precis en barnlek. Förutom att du stressade som en vansinnig efteråt förstås! Hade nog varit klokare att andas djupt och INTE språnga efter tåget. ;-) Kramar!

#7 - - frida:

Va söt flicka du har=)

Upp