Måndagssnack

 
Den här lilla tjejen är helt fantastisk, inte ens 2,5 år men pratar på som bara den. Hon har gjort sig förstodd enda sedan hon var 1år. Nya och roliga ord dyker upp varje dag. Hon snappar upp allt man säger och kan komma med riktigt roliga meningar. Nu är det bara blöjan som ska bort men hon är inte direkt intresserad av det än, för bekväm av sig, hehe. Men det kommer det också. Alla barn är så himla olika.
 
På onsdag börjar hon på förskola igen efter ett långt sommarlov. Hon verkar redo och har förstått att det är dags att byta avdelning. Ska bli så skönt att komma in i vardagen igen. Jag behöver det. Nu kommer det vara lite lättare för mig att bara behöva lämna ett barn på förskola och ett barn i skolan. Vi har varit ganska låsta innan då Gustaf endast har velat åka buss och jag hela tiden blivit uppjagad över att inte få plats på bussen. Så onödigt av mig att haka upp mig på sånna skitsaker då vi aldrig ens har haft en tid att passa. Men nu har vi skolan tvärs över gatan och jag hoppas att vi kommer slippa alla konflikter på morgonen.
 
2018 | |
Upp