Skolstart

Snart är det dags att komma tillbaka till verkligheten igen. Skola och förskola börjar och det är slut med den långa semestern. Barnen har fått vara hemma hela sommaren och det har blivit mycket sol och bad. Är glad över att vi inte bokade en utlandsresa iår, det hade inte gått att spendera en endaste dag i en temperatur på 45 grader. 
 
Jag längtar lite till hösten, det är en mysig årstid och det blir kul att fylla på med en ny höst garderob, speciellt till barnen. Jag behöver för den delen också köpa nytt eftersom jag blivit två storlekar större..
Det ska även inhandlas nya ryggsäckar, pennor och block. Minns när jag var liten och fick nytt skolmaterial och var helt redo för skolstart. Så gick det två veckor och man längtade till höstlovet, hehe.
 
Jag funderar mycket på att Gustaf ska börja i skolan, att han ska gå med en bricka i den stora matsalen. Klara av att sitta still i längre stunder och lyssna. Han kan ibland bli rastlös och ha svårt att koncentrera sig så länge det inte är något han tycker är roligt. Men han är så taggad på att börja i skolan och har längtat. Han kommer få massa nya kompisar då det endast är tre stycken från hans förskola som börjar i samma klass. Eftersom han är väldigt social av sig så blir det inga problem alls, även fast han kan vara lite avvaktande ibörjan. Minns när jag började 6års och tyckte det var jobbigt att prata med nya kompisar.
Men det gick ju bra tillslut iallafall, även fast det tog tid.
 
Idag ska Wilma och Gustaf sova i kojan som S byggt helt själv. Den är verkligen fin och det är som ett litet extra rum. Jag har lovat dom att köpa godis, även fast det inte är lördag. Sist dom sov där var dom uppe till strax efter tolv och Gustaf var helnöjd över att inte behöva lägga sig klockan 9. Det spelades spel på datorn och åt massa gottis. Men just nu öser det ner regn så vi får se om det går att sova där ute ens. Eller går gör det nog, tänkte mer på åskan och blixtarna.
 
 
Kojan.
 
Vårt uterum som är som ett växthus på sommaren.
 
 
2018 | Asperger, Autism, Förälder, Npf problematik, Skolstart | |
Upp