Långa dagar

Dagarna går så förbannat segt just nu. Igår blev jag sjuk och blev sängliggandes hela dagen, pga yrsel och illamående. Det har hållt i sig idag också men inte alls lika mycket som igår så idag har jag fått nada gjort, alltså verkligen ingenting. Jag hoppas morgondagen blir bättre. Skulle ha gått på yoga idag men det får bli nästa vecka istället. 
 
Nu känner man att hösten är påväg, inatt var det till och med minus grader ute. Det är ändå rätt mysigt, man kan tända massa ljus inne och bara mysa. Nackdelen är väll alla dessa kläder som ska tas på. 
 
Jag känner verkligen att jag måste ta tag i min kropp, både för hälsans skull och min egna. Jag trivs inte alls i den kropp jag lever i idag och mår bara dåligt. Min läkare sa att det är det minsta problemet jag ska tänka på nu men för mig är det ett av dom viktigaste. På onsdag ska jag till läkaren och jag ska be om att få ta bort dom medicinerna som har viktuppgång som biverkning, kanske inte alla men någon iallafall. Jag kan inte gå och vara hungrig jämt och små äta. Trots att jag blivit mycket bättre på att inte göra det. Men jag vill inte leva ett liv där man aldrig kan äta något onyttigt heller. Hur kul är det lixom? Det måste ju finnas något mellan ting. Har ni några bra tips att komma med?
Just nu är jag inte i direkt skick att börja träna riktigt heller, förutom att gå promenader då och så ska jag som sagt testa på yoga. Men har ni tips på enkla övningar så är det mer än välkommet att tipsa om.
 
Jag känner mig som sagt seg just nu, hoppas det inte är en dipp på väg bara. Men det skulle inte förvåna mig. Varför kan man inte bara få ha lite mera energi, åtminstone i några dagar så man får lite gjort åt. Får så dåligt samvete över att behöva be om hjälp hela tiden. Men imorgon ska vi ringa och se om det går att fixa någon slags kontaktperson till mig eller inte. 
 
 
Bild på finaste kusinerna från i lördags när vi var på 25 års kalas hos min bror. Så skönt att jag faktiskt orkade ta mig dit, kändes bra efteråt att ha gjort något jag undvikit alldeles för länge nu. Dom flesta vet om mitt tillstånd och vet att jag ibland behöver gå undan eller åka hem tidigare. 
2018 | #psykiskohälsa, 2018, Bipolär, Förälder, Kalas, Träning | |
Upp