Slösar med pengar hit och dit..

Sitter på tåget in mot stan nu, precis kommit från optikern. Där blev jag 5500 kr fattigare och det suger i dessa tider. Men vad gör man? Jag måste ju se någonting. Fick även reda på att jag börjat skela och troligen kommer drabbas av gråstarr i 50 år ålder, kul. Han berättade att mina mediciner jag äter kan ha bidragit till att jag fått sämre syn, det är roligt med alla dessa biverkningar.
Jag hoppas att jag kommer hitta ett tyngdtäcke som passar mig idag och förhoppningsvis blir det inte allt för dyrt. Jag vet inte om man behöver betala fullt pris när man kommer på remiss från läkare eller hur det fungerar. Det skulle ju vara surt om man måste lägga ut 5000 spänn till på det, då får det vänta ett tag, hehe.
 
Igår träffade jag min kontaktperson och det kändes bra. Det var inte stelt eller så som jag var orolig över. Så vi kommer nog fortsätta att träffas ett tag till. Det kändes så bra att komma ut och ha någon att prata med så jag tror att det kommer komma något gott ur det här. Jag var rätt nervös innan men det gick över ganska så fort efter att vi börjat prata.
 
Det känns som att jag mått förvånansvärt bra de senaste dagarna. Sluppit kaos och tårar och allt har flytit på hyfsat bra. Visst så hänger det en del ångst med men inget som inte har gått att hantera någorlunda bra. Det skulle ju vara så skönt om det här fick fortsätta! 
Men jag tar varje dag som den kommer, har slutat med att hoppas på för mycket. Jag vet ju att det kommer komma bakslag flera gånger om. Och jag måste lära mig att leva i nuet, sluta förvänta mig att allt ska gå åt helvete och istället bara vara. Det skulle nog ge mig mycket om jag lyckades tänka någorlunda såhär.
 
Det går massa olika sjukdomar i skolan nu, vattkoppor, löss med mera. Jag är osäker på om mina barn haft vattkoppor, dom har haft något enstaka märke tidigare men inget som jag direkt kopplat till det. Så ja, vi får se om det blir sjukstuga här i hemmet. Vi har ju varit väldigt friska hitills så vi är mer än nöjda. Det är inte ofta någon utav barnen är sjuka, vi har nog ett väldigt bra immunförsvar. Läser om andra som är hemma var och varannan dag, så vi har tur. 
 
Nästa månad fyller Alva 3 år! Det är helt galet hur fort det har gått. Hon önskar sig en Greta gris tårta som smakar jordgubb och vanilj. Jag hade gärnat försökt fixa en själv, tycker ju egentligen att det är jättekul att hålla på och fixa men jag vet inte om orken kommer att finnas så det är bättre att beställa en. Hon ser upp till syrran och önskar sig likadana presenter som hon fick, även fast det mest är inredning, hehe. Det viktigaste är iallafall tårtan! 
 
Tiden sprang iväg nu, jag har varat skrivandet med att kolla på serie. Får skjuts sista biten till rehabiliteringen så jag slipper yra runt efter rätt adress. Tog ett tåg tidigare för att slippa stressa och bli orolig över att inte hinna fram i tid. Sån är jag, hellre en timme för tidig än fem minuter försen. 
 
 
2019 | |
#1 - - Isabella :

Kedjetäcke ska du inte behöva betala för, det ska gå att hyra via kommunen eller landstinget, kommer inte ihåg vilket. Men betala behöver du i alla fall inte.

Svar: Nej jag fick den informationen sen också :) betalar endast en egenvårdsavgift på 600 :)
Emelie Forsberg

#2 - - Petra:

Här i Uppsala får man låna till både täcke och om man behöver en tyngd väst, ingen egenvårdsavift

Svar: Det är ju jättebra, dock inte hörr något on kedjeväst, låter spännands:)
Emelie Forsberg

#3 - - Petra:

Finns kedjeväst,bollväst och så finns det nu även fiberväst vilket är bytt.. Jag hade förut en kedjeväst men har nu en fiberväst..fungerar jätte bra

#4 - - Petra:

Fiberväst är rätt nytt...

Upp