Ta vara på tiden som är bra

Veckan som gått har varit intensiv, jag har varit iväg varje dag på olika besök. Det som varit mest jobbigt är psykologbesöken. Det är såå många frågor och ju längre vi kommer desto mer inser jag hur mycket problem jag har och det känns så himla tungt. Men samtidigt är det skönt att äntligen få göra en ordentlig utredning, inte bara svara på ett frågepapper och sen få en diagnos efter det. Det kommer vara tungt, vi har kortat ner det från att sitta i två timmar och istället bara en. Jag pallar helt enkelt inte att sitta still och koncentrera mig så länge. Veckan som kommer är det bara fyra besök..Men det ska nog gå bra. Jag har varit väldigt trött i helgen, alltså extremtrött. Det är så jobbigt att känna så, finns så mycket jag vill göra men som tröttheten sätter stopp för, jag känner mig överkörd av en lastbil. Är rädd att jag ska gå ner mig i em depressiv period nu. Det skulle vara så typiskt när jag faktiskt inte blivit sjuk i mina dissociationer på hyfsat länge nu. Det är iallafall framsteg, det är dissociationerna som har varit mitt största problem på senare tid, inte mina bergodalbanor som jag kan få. Så jag håller verkligen tummarna för att jag ska få vara frisk lite längre än bara någon vecka.
 
I veckan börjar Alva på den nya förskola, cykelskogen. En helt ny förskola så vi har höga förväntningar :) Det kommer bli bra, alla barnen från hennes avdelning hänger på så det är mest bara lokalerna som blir annorlunda. När Gustaf gick på förskola så var han med och gjorde ritningar dom skulle använda och fick komma med förslag på vad alla avdelningarna skulle heta, så det är lite kul.
Snart är det även dags för Gustafs första utvecklingssamtal och det ska bli så kul att höra vad dom håller på med och hur han funkar i gruppen. Han kan vara ganska så sprallig och högljud ibland men det kanske bara är hemma, hehe.
 
Bloggen har något tekniskt fel som gör att det knappt går att skriva, skriver ju alltid via telefonen och allt försvinner hela tiden, sjukt irriterande. Får se om det här vill publiceras. Hoppas hoppas! Och hoppas att det löser problemet snart, har haft typ massor som jag har velat skriva om.
Men det kanske kommer tillbaka igen. Bland annat har jag känt mig som likgiltig till allt senaste tiden. Jag försöker och försöker att göra saker ändå men det blir inte helhjärtat. Kan tänka mig att tröttheten speglar in lite här också, därför är jag rädd att det kommer slå till hårdare någon dag här när som helst. Skulle bli så himla ledsen om så är fallet...
 
Idag har vi iallafall varit ute vid lövhagen och barnen har kastat sten i havet. Gustaf den tokern ville bad! Men det blev istället en fika på fiket där, innan det var dags att åka hem igen, Wilma behövde få mat i sig innan hennes gymnastik starta. Hon är så duktig nu, tränar tre gånger i veckan. Ibörjan tyckte jag det var lite mycket, man måste klara av skolan också men det har gått bra. Undrar vad Alva vill syssla med sen
 Gustaf går på friidrott och stormtrivs, han är så stor nu att han inte vill att man är med och väntar där utan istället ska gå hem och vänta.
 
Det får bli ett snabbt inlägg bara, orkar inte skriva längre när det bara strular.. Inte så roligt att skriva en hel text och så försvinner allt ändå.
 
 
 
 
 
2019 | |
Upp