En riktig pissdag

Ibland känns det som att jag inte räcker till. Att allt jag gör blir fel, hela tiden. Idag är en sån dag. Jag vet inte om jag är glad eller ledsen, allt känns bara tomt. Igårkväll var ett helvete, jag vill inte ens skriva ner allt för jag skäms förjävligt. När jag såg en liten vändning i livet så drabbas jag ändå. Men det är såklart, jag ska väll inte få ha någon tur för en längre stund. Inte alls bitter. Det är just det jag ska vara, bitter över att allt går fel för mig hela tiden. Jag blir bara så himla ledsen och besviken på mig själv. Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till det här. Det är så läskigt hur fort det kan gå för en människa att tappa kontrollen helt. Ibland önskar jag att alla bara kunde lämna mig, så att jag slipper göra andra ledsna och besvikna. Men det är det minsta jag behöver, just nu behöver jag bara ha någon som har en gnutta förståelse för hur jag mår och fungerar. Varför ska allt detta kaos drabba vår familj jämt och ständigt. Får aldrig någon lugn och ro, går alltid på helspänd och är orolig över att bli sjuk. Vågar knappt åka iväg en längre bit, vill alltid ha nära hem för att känna mig säker. Detta gör att jag får ännu mera ångest och blir mer och mer isolerad i mitt egna hem. Fan ta all den här skiten. Är verkligen arg över hur situationen ser ut just nu. När jag hade en svag känsla av att allt faktiskt kommer bli bra nu så tas den ifrån mig genom att straffa mig. Det är svårt för andra som inte är här där jag är just nu att förstå. Dessutom så är det svårt att berätta för andra eftersom man tror att ingen ändå skulle förstå och bry sig. Jag vet att jag har helt fel tänk men ändå kan jag inte sluta göra något annorlunda, förändra situationen och få det hela att bli bättre. Som jag skrivit tidigare så är min största svaghet att prata med nära och kära. Jag drar mig för att göra det eftersom jag inte vill lasta på dom med mitt dåliga mående. Återigen, helt fel. 
 
Jag ville bara uppdatera lite snabbt, så att jag kan gå tillbaka för att sen se ett mönster över perioder som jag mått dåligt på. Idag är det okej, inte mer. 
Ett fakeat leende...
2019 | |
Upp