Wilma

Wilma ligger och sover ute i vagnen, hon älskar att sova ute. Igår så sov hon flera timmar ute i det fina vädret, synd att det är lite monligt idag. Andreas har påsklov den här veckan så vi hittar väl på något skojigt. På fredag ska vi kanske ner till öland iallafall, hans mormor och morfar har hus där nere.

Vi försöker få Wilma att ta nappen, men hon bara spottar ut den. Den första tiden så tog hon den och var nöjd. Nu totall vägrar hon, men hon får inte riktigt tag i den heller. Vi ska försöka med massa olika nappar, dom med böj uppåt gillar hon inte. Det skulle vara bra om hon tog den nån gång, hon har börjat suga på sina händer massor.
Men vill hon inte ha den så kan vi inte tvinga henne. Här är det Wilma som bestämmer.

Är det någon som vet om man kan lägga in videos på bloggen? Alltså så man ser den direkt istället för att bara länka. Vi försökte igår men fatta inte riktigt hur man gör, så om det är någon som vet så får den gärna skriva det.
Andreas har lagt ut en liten filmsnutt på Wilma, http://granis.blogg.se , men den är bara som en länk som man måste trycka på.

Nu ska jag gå och göra något annat medans Wilma sover.

image139
Wilma 2 månader | |
#1 - - victoria:

såhär gör man! ni tar koden från youtubesidan, som är tillhöger om filmrutan, där dte står embed:
...sen i inlägget klickar ni på html-ikonen och klistrar in koden där! förstår du?

#2 - - Johanna:

Istället för att förklara hur man gör, så länkar jag till Sarahs blogg. Hon har förklarat jättebra. Det är hur simpelt som helst=))
http://enobeskrivligpassion.blogg.se/230207103409_att_lgga_in_film_frn_youtube.html
Lycka till!

#3 - - Emelie:

Tack så mycket :D ska försöka hinna lägga upp en till ikväll.

#4 - - Anonym:

Hon måste ju inte ta nappen, jag hade ingen napp när jag var liten, och det hade inga av mina 3 syskon heller. Vi mår bra i alla fall :p

#5 - - Sarah:

Min syrras dotter (hon är 7 månader) suger bara på sina fingrar, hon har inte napp överhuvudtaget.. det tycker dom är bättre. Varför "måste" Wilma ha napp? :)

#6 - - klara:

wilma är sååå himla söt!! :D

#7 - - Göteborgare:

Måste säga att Wilma verkar hur go som helst och att ni tar hand om henne väldigt bra =)
En sak har jag funderat på en del (läser din blogg ofta)... Hur mår du nu efter graviditeten och födseln? har nämligen en kompis som födde en liten dotter nu i höstas och hennes kropp har fortfarande inte återhämtat sig ordentligt. Och varför finns inga bilder på dig och lilla Wilma tillsammans? Det är många med mig som är jättenyfikna på hur hela familjen ser ut =)
PS. låt inte Wilma suga på nappar som kan orsaka s.k. napphål (inte så farligt som det låter!). När jag växte upp på 80-talet var detta väldigt vanligt vilket ledde till att jag fick ha tandställning i två år. Så var försiktiga med det! Ni gör ett bra jobb =)

#8 - - Anna:

Kan du inte ta kort på Wilma när hon sover i vagnen? O kort på vagnen? :)

#9 - - Anonym:

Vad söt hon är :)

#10 - - 2007:

åh gud vad kul att du ska lägga upp film! och wilma är så otroligt söt !

#11 - - Anonym:

Herre gud! såg videon vilken pudding!
Ni har en väääldigt vacker dotter....

#12 - - Hej:

Hej hej emelie :)
Jag har följt dig i din blogg hela vägen, och den är lika rolig och intressant och läsa varje gång !
Wilma är ju underbart söt.. och verkar så himla mysig :)
angående nappen, varför måste hon ta nappen?
Verkar som ett måste men jag antar att det inte är !
jag fann mina fingrar, och det trivdes jag jätte bra med och raka och fina tänder har jag också =)
Som du säger "wilma bestämmer", låt nappen ligga vid henne och sen får du se vad hon bestämmer sig för att suga på... finns ju allt möjligt barn tar till sig som "favorit"!
Och sen som nån skrev, berätta lite om dig.. Hur du mår nu efter och hur d känns och blivit mamma?!

Hade det bra och fortsätta med bloggandet!
Lycka till, du är en sån stark och fin tjej verkar d som...

#13 - - Ehlin:

aaaw :D va gullig! Du Emelie, jag undrar om du skulle vilja ställa upp med en liten "intervju" antingen över mejl eller msn? Jag ska skriva ett reportage om unga mammor, skulle vara kul att ha med dig för jag känner ingen såppas ung mamma :) Du kan väl skriva svar i min blogg, eller adda mig på msn om du kan tänka dig att vara med, [email protected] kramisar

#14 - - Madeleine:

förstår att du vill att hon ska ta nappen har sj en dotetr som fyller tre till somamren hon tog nappen bra ibörjan sen tyckte hon inte om den mer men vi testade lite olika tills vi hittade en hon gillade men hon sög dock på tummen ibland ändå.. men det är lättare att ta bort nappen när hon blir äldre en tummen *ler* Ps. tycker de är jätte roligt att läsa din blogg känner igen mig var just fyllda 17 när min dotter föddes. kram på er // madde

#15 - - Josefin16år:

åååh wilma är så söt så de gör ont :)

#16 - - anna:

shit va söt wilma är ;D

#17 - - Jess:

lil-tjejen då! söt hon är.... (:

#18 - - Jess:

det där med videos.. jag vet tyvärr bara hur man lägger in videos från youtube :/ man behöver någon slags kod

#19 - - raira:

mins inte riktigt hur man gjorde med vidioklippen , jag hadde dena bloggtyp förut och gillade den inte riktigt så jag bytte till blogspace , gratis och mycket bättre . rekomenderar denna starkt :-)

#20 - - misia:

hej :)
jag tycker verkligen att du klarar av att vara en ung mamma väldigt bra.
ta inte åt dig av att folk säger att du inte är mogen och så.
klart att du ska bo hemma om du får hjälp, de som får barn när de är 30 får ju också hjälp av sina föräldrar :)

ett tips är att ni ska spara alla bilder på cd eftersom att de kan försvinna från datorn efter virus.
och detdär med nappen, det är nog bättre om man inte använder en napp eftersom att tänderna blir rakare då och då slipper ni avvänja henne när hon är 3.

lycka till! :D

#21 - - Isabelle:

Såg videon som andreas har på sin blogg, gud vad gullig hon är asså!

#22 - - Connie:

Hej! Har följt er på ersida i en veckas tid.Vilken u´nderbar tös ni har och så er ni så unga.Har själv en 2 töser på 15,men du verkar så mogen. Har ett barnbarn på 4 månader,är också lite svår att ta napp.Men fingrarna åker in i munnen.Har det bra,sköt om er.

#23 - - performance:

vilken gullig tjej, alla bilder du lägger ut är så söta och gulliga på lilla wilma.

Det skulle va superkul att kolla på en vidio snutt med wilma, lycka till med det, dock vet jag ej hur man gör. lycka till!

#24 - - Mirre:

Fan vad söt hon va på videon :)

Upp