Snabbis

Dagen började med att Wilma vaknade klockan fem på morgonen och somnade inte om förens sex, då var det meningen att jag skulle gå upp. Istället vaknade vi klockan fem över sju, tjugofem minuter innan vi skulle åka till dagis. Så imorse vart det att stressa, som tur var så åkte vi bil. Vi hann iallafall, det är vad jag kallar snabb! Haha. Brukar oftas få höra att jag är väldigt seg på att fixa saker, men idag slog jag nog rekord.

Har precis haft matte och har nu håltimme i över två timmar, så ska snart ta bussen till centrum och sola lite. Vädret börjar verkligen bli kanon nu och man märker att våren är här. Snart är det sommar! Tycker att det här året har gått sjukt snabbt, vi är redan inne i slutet av april.

Efter skolan jag åka hem till Lina en snabbis, har glömt lite saker där som jag måste ha. Sen måste jag nog hem och plugga lite matte. Har nationella prov imorgon, måste verkligen klara det. Kommer bli sjukt besviken om jag inte skulle klara det, men men.

Gjorde också mitt omval igår, valde Globen som första val men kom på att jag kommer bli andra andrahandsplacerad, eftersom att jag bor i en annan kommun. Så jag funderar på om jag ska byta till Haninges hotell och resturang istället, har nog större chans att komma in där då. Har ju som sagt inte så mycket poäng, 75 från nian och det kommer man inte så långt med. Får jag godkänt i alla ämmnen nu så får jag 40 poäng till, alltså 115. Jag hoppas att jag kan få något högre betyg i något av ämnena. Skulle helst vilja komma upp i 130, då jag såg att medianet (?) i Haninge var så.

Lägger ut resten av frågorna ikväll.

Wilma 7-12 månader | |
#1 - - Mirre:

Hur kommer det sig att du inte bor hos din mamma?

#2 - - Christoffer:

Ja jag har tid men ser ju ut som att du har fullt upp idag ändå så:/

#3 - - Amzie:

Hej, jag måste bara fråga ifall Andreas och Christoffer gör lumpen på Berga?
Det är nämligen så att jag och mina vänner går på Berga Naturbruksgymnasium och en dag så sprang massa "bösar" som vi kallar dem förbi. Då sa min kompis (som också läser din blogg) att hon tror att Andreas och Christoffer gör lumpen här.. Är det så?

Massa kramar Amanda!

#4 - - Kajsa:

Hoppas du kommer in på någon bra och rolig utbildning! :)

#5 - - vessli:

jag hade 110 när jag sökte gymnasium.. och här är jag idag univeristetsstudent :P

#6 - - emma:

haha wow du är snabb ! jag skulle aldrig hinna iväg på 25 minuter xD jag måste verkligen platta håret och sminka mig innan , men sminket kan man ju alltid skippa om man har bråttom , :)

#7 - - Emilia:

Hej!
Vilken tjej du verkar vara! Jag var själv 15 när jag fick mitt första barn, men jag fick inte veta det förräns i vecka 33. Men jag fortsatte gå i skolan. Hade bara börjat i gymnasiet till undersköterska. Men har fått väldigt mycket hjälp av mina föräldrar. Men nu börjar hon bli stor. Moa fyller 5 i Oktober. :) och jag är envis så jag satte på en utbildning till, till sjuksköterska. :) Men jag kämpar och sköter både mig och Moa. Se till att kämpa även att du är ung och det kommer bli kämpigt vissa stunder. Jag vet :) Ha det bra tjejen :) //Emilia

#8 - - Tessie:

Varför ber du inte skolan om en special lapp? Vet att när jag inte hade gått i skolan på ett tag fixade min skola en lapp som dom skickade till intagningsnämnen + mitt första hands val och andra hands val. Där det stog varför jag hade så pass lite poäng osv osv. Då kommer man oftast in, även om man inte bor i den kommunen.

#9 - - Anonym:

Du e duktíg :D

#10 - - Lisa:

Ett hett tips är att du kollar upp skillnaden på median och medeltal, för det kan med stor sannolikhet komma på ditt prov.

#11 - - carro och emilia:

hur har du fått till din blogg så här snygg i utseendet??

#12 - - Sofia:

Hej!

Tänkte bara skriva att jag tycker att du verkar vara en jätte bra mamma och att jag går hotell och restaurang och tycker att det är jätte roligt.

kram

#13 - - Anonym:

undrar vad du tänkte på när du skaffade ditt barn.. oftast behöver man minst 200 poäng för att komma in på ett bra gymnasium, alltså för att kunna få ett bra jobb och inte bli städerska. Hm , hoppas iaf för barnets skull att du sköter skolan och får ett bra jobb..

#14 - - sofia:

Vill bara säga att du har världens sötaste dotter, otroligt fina ögon. Själv har jag en som e snart 3år...Kämpa på, Du är den bästa mamman Din dotter kan ha...lycka till med allt, kramisar

Upp