Tatuering

Jag ska tatuera mig, men jag är inte säker på vad. Har velat det länge och nu när jag såg att Sofie ska göra en vart jag ännu mer sugen. Antingen vill jag tatuera in Wilmas personnummer eller någon text som betyder något. Vart vet jag inte heller, för om det är personnummer så kommer jag vilja göra så med alla mina barn, så det måste vara på något ställe som passar att ha flera på. Har ni förslag? Ni får gärna tipsa om texter också, typ ordspråk eller liknande =)


Övrigt | |
#1 - - annika:

Kärleken är evig.



behandla andra som du själv vill bli behandlad.



jag tycker du ska ha på ryggen. :P

#2 - - Anonym:

Wilmas namn bakom örat. Fint och hemligt och du kan ha det hela livet utan att ångra dig.

#3 - - Anonym:

jag har memories never die tatuerat på ryggen, finns bild i min blogg om du vill titta :)

#4 - - Marie L.:

Jag har mina barns namn tatuerade i runskrift med en drake runt om. Den sitter på utsidan av ena benet. Snart ska jag tatuera in barnens namn inuti hjärtan. Kanske bara blir initialerna eftersom ena barnet har ganska långt namn (Alexander). :)

#5 - - Anonym:

Wilmas handavtryck skulle väll vara fint? man kan ju förminska det så att det inte är i naturlig storlek om man vill ha något mindre :)

#6 - - ellinor:

Jag har tatuerat mig på benet, tycker du ska tatuera in wilmas personnummer på skulder bladet, där sen alla sina barn kommer få plats :)

#7 - - Ullis:

Om du ska ha personnumret el liknande så tycker jag att i nacken är ett fint ställe.

Har själv en tatuering där med mina barns namn skrivna på Thai.

#8 - - matilda:

Jag såg en tjej som tatuerad in hennes pappas person nummer eller nått i latinska bokstäver. Jag kan maila dig bilden om du vill. Annars tycker jag det är så himla snyggt med text, på handleden tex? :)

#9 - - Madde:

Tänk på att placera tatueringen på ett ställe där du kan dölja den, det är inte alltid det "passar" med tatueringar.

Jag skaffade min tredje tatuering förra året. En rad ur en låttext som jag valde att göra i skrivstil runt vristen. Ser ut ungefär som en vristen, riktigt snyggt och rätt diskret.

#10 - - Elin:

Jag har sparat min vänsterarm till den dagen jag får egna barn, då ska jag tatuera in (som en trappa) deras namn och födelsedatum på något udda språk.

Kankse arabiska, sanskrit eller hebreiska, hoppas det gav någon idé.

Kram

#11 - - Natasa:

jag tycker allt händer för en orsak och därför planerar jag att skriva "destino" på handleden vilket betyder ödet på italienska! kram

#12 - - Anna:

du kan hitta lite fakta kring tatueringar och deras betydelse på www.tatoosforlife.co.uk



Lycka till !

#13 - - Anna:

du kan hitta lite fakta kring tatueringar och deras betydelse på www.tatoosforlife.co.uk



Lycka till !

#14 - - Kackalina:

Heej...har lite att göra på mitt jobb och sitter och "läser ikapp"... har hittat din blogg nyligen genom länk på vimmelmammans blogg...har hunnit till december 2008, jätte intressant att läsa om dig! ..råkade se att du tänkte tatuera dig..jag gjorde min/mina första tatueringar i Thailand i vintras, mina barns namn på varsin baksida höft, på thailändska och en blomma i mitten precis ovanför svanskotan. Supernöjd! Ett minne av Thailand samtidigt som jag bär med mig barnens namn ;-) (iofs finns de ju i mitt hjärta alltid...men ändå)

#15 - - Marylin:

Hej,

Det enda jag tänker är att personnr är väldigt utelämnande.. känns som det är lite hemligt och man kanske inte vill nån annan ska se men beror ju på vart... (själv tänker jag tex att det räcker med den myndighetskontroll vi har... samt att det är lite opersonligt jämfört med namn/text etc)

Upp