Det blir vad man gör det till

Ännu en helg är avslutad och vi är nu inne i aprilmånad. Känns så jäkla skönt att våren är på ingång, jag behöver verkligen det. Ljusare tider och det känns bara så bra.
Jag har haft en bra period, mått helt okej, haft mer ork och livet känns roligt. Mer sånt här tack! 
I helgen var vi ju på friidrott, hade tänkt att Alva skulle tröttna ganska tidigt och vi skulle behöva åka hem. Men nej, hon hade så roligt. Sprang runt överallt, käka korv, gick och köpte godis själv och busade på som bara den. Det kanske blir en liten friidrottare där också, hon var bra sugen på att få springa med i tävlingarna. Vi får se när Gustaf får ha sin första tävling, det är något han ser framemot, han vill helst också få medalj. Tror löpning är hans grej, snabb som blixten. Han har visat en sån stor utveckling, han lyssnar på träningarna, står still i kön och lyssnar på vad tränarna säger. Förut kunde han vara lite ivrig och göra allt lite som han själv ville. Som jag skrivit tidigare, han är väldigt framåt av sig och kan ta för sig, han är snabb med att hitta kompisar vart han än är. Vi har länge tjatat om att han ibland måste ta det lite lugnt och det har blivit bättre, hehe. Han är ju ändå 6år med mycket spring i benen och nyfiken på världen.
 
Den här veckan har jag flera bokade besök på sjukhuset, jag längtar så mycket efter att åtminstonde halvera besöken dit. Viktigaste mötet är till läkaren, jag behöver bolla lite tankar om mina mediciner. Det är framförallt en jag vill byta ut mot något liknade som är mer viktneutralt. Jag har googlat lite och hittat olika alternativ som jag ska ge som förslag så får hon berätta vad hon tycker är bäst. Den medicinen jag äter nu är känd för att ge viktuppgång och jag är så less. Jag har slutat med den flera gånger men då har allt gått åt helvete så jag behöver ju ta något, men inte den jag tar nu. Vi får se vad vi kommer fram till och jag hoppas att hon är förstålig och förstår hur jobbigt det här är för mig. 
 
I veckan är det även dags för utvecklingssamtal för Wilma. Hon ligger sjuk just nu så jag hoppas att hon piggnar på sig tills dess. Efter det har jag inbokad träff med min kontaktperson. Det har blivit uppskjutet ett par gånger nu på grund av sjukdom. Jag har blivit beviljad träff 2 gånger i månaden men har funderat på om jag ska försöka få det utökat till kanske 1 gång i veckan. Jag är ju i behov av att komma ut och även fast jag är iväg i princip varje dag på dagarna så skulle det kännas bra att ha någon som man kan bolla tankarna lite mer med. Vi får se hur det blir helt enkelt.
 
Det vankas även 3års kalas i helgen. Släkten kommer över och firar Alva och vi har beställt en Greta gris tårta. Skulle så gärna ha velat gjort en själv men iår får det bli en köpetårta. Hon blir nöjd oavsett. Kommer baka lite små grejer istället. Alva har blivit intresserad av att vara med när man lagar mat eller bakar så hon kommer nog tycka det är kul. 
 
Nu är klockan mycket (för mig) och det är dags för sängen. Ska inte glömma att ställa klockan idag, vaknade halv 11 imorse! Fick sån jävla panikångest och flög upp ur sängen. Nu gjorde det ingenting eftersom jag var själv hemma och inte hade något planerat men ångesten kom ändå. Kändes som att hela dagen försvann. 
 
2 medaljer vart det iallafall och Alva blev nöjd över klubbtröjan hon fick av farfar.
2019 | |
Upp