När jag somnar om natten, har jag glömt hur jag mår

Igår hade Alva kalas för familjen, hon var nöjd. Hade pratat länge om sin Greta gris tårta och blev så glad. Många nya leksaker vart det, vet inte vad vi ska göra med alla barnens saker, det svämmar över! Hehe. Alva är en sån som blir glad över minsta lilla, en av sakerna som stod högst upp var ju plåster. Hon plåstrar och har sig hela tiden. Billigt och bra. Tatueringar är också kul.
Nu känns det skönt att det inte är några fler kalas inbokade på ett par veckor iallafall. Kul när det varar med skönt när det är över :p
 
Jag har varit så sjukt trött den här helgen, tror det är min ny medicin jag fick insatt i torsdags. Den skulle inte vara tröttande utan sanare tvärtom och man kunde få svårt att somna istället, men ja jag brukar inte svara så bra på vissa mediciner. Dessutom skulle den vara viktneutral och nu har jag pratat med flera som istället tyckt det varit tvärtom. Jag blir så less, det var av denna orsak som jag bytte mot den här. Läkaren ska ringa mig i veckan för att kolla hur allt gått så då ska jag passa på att fråga lite. Jag orkar verkligen behöva ha det såhär, den ångesten som skapas inom mig är enorm och det känns som att ingen riktigt förstår mig heller, utan tycker jag borde ta det med en nypa salt. Men alltså det har gått så pass långt att jag sitter och googlar på operationer man kan göra, helt fel. När andra pratar om sina kilon som bara rasar av att ändå bara äta skit. Jag går inte ens ner i vikt om jag bantar, testat diverse olika metoder. Och det är en tigger för mig, försöker att inte tänka på det på så sätt men ändå är det ibland svårt att se förbi. Och ja, det är medicinerna, efter att jag började med dom så steg även vikten upp hela tiden. Nu hoppas jag att det kommer bli bättre ändå och ska peppa mig själv med att gå fler promenader. 
 
Det är snart dags för påsklov, jisses vad tiden går. Gustaf vill gärna gå på fritids eftersom dom gör massa skojiga saker men en av dagarna ska barnen med till Ss jobb och det ser dom framemot. Många frågar mig om det inte är skönt att  "lov" varje vecka men nej! För det första så är jag iväg i stort sätt varje dag som om jag hade ett heltidsjobb, hade jag jobbat så hade jag aldrig haft chansen att kunna gå på alla olika behandlingar. Minns för två års sen och jag hade massa möten som jag prioriterade bort för att jag behövde pengarna. Jag ångrar i dag att jag kände så, hade jag lugnat ner mig lite så hade jag troligen inte haft min största livskris, den jag idag fortfarande jobbar med. Så idag vet jag att man ska ta tecken på ohälsa i första hand och verkligen lita på sin magkänsla. Hur jobbigt det en är så är det inte värt allt som kommer att komma i efterhand. Den där ångesten som bara kommer att växa sig större och större. Fan ibland önskar jag verkligen att man skulle kunna skriva ett brev tillbaka i tiden och läst som 18åring. 
En av mina stora bekymmer är min bakrund, den har absolut varit bra. Växt upp med mamma och syskon. Men jag har alltid känt mig udda och anorlunda. Redan som 11åring mådde jag så pass dåligt att jag ville ta livet av mig. Det var ingen som såg i vilket dåligt skick jag var i, jag var expert på att dölja allt och visade upp en helt annan fasad. Tragiskt om man tänker på det nu, men jag är redo att gå vidare och kämpa för det som kommer. Om det är något jag lärt mig så är det att det blir bättre, oavsett hur tungt det känns just då.
 
Imorgon är det först besök på sjukan och sen vidare till Idun för att träffa vänner. Skönt sätt att fördriva tiden på och vi brukar ha det så trevligt där med mycket skratt. Alltså, jag berättade om min arbetsintervju jag hade haft för espresso house för något år sen och alla vek sig dubbelt av skratt. Det var så himla kul. Efter intervjun så skämdes jag som bara den och jag kan förstå varför jag inte fick jobbet. Jag besvarar den delen för er som inte redan vet. Haha. Alltid roligt att man kan göra någon glad iallafall.
 
Gustaf är i behov av nya kläder, kan inte förstå hur mycket en unge kan växa på en sån kort tid. Däremot passar det perfekt nu när det är dags för vår/sommargarderob. Vädret har verkligen varit kanon de senaste dagarna och jag har till och med tagit fram vårjackan (från en som går i vinterjacka på sommaren typ🤣). Så nästa helg blir det nog en runda ner på stan.
 
Jag känner mig redo för sängen, men ska hålla upp till 9. Alva somna nyss efter att ha haft skrikfest. Hon är verkligen den envisaste jag vet. Vi har alltid haft problem med hennes hår, hon vill inte ha uppsatt men då måste hon typ dusha varje dag för att det är mat, färg med mera i hela håret och det hatar hon ännu mer. Så ja, det blir arga miner. Tur att hon är så söt.
 
2019 | |
Upp