Vill vara hårdare än asfalt

Nu händer det grejer. På måndag börjar jag JOBBA, halvtid. Jag är så himla pepp, ska bli så kul. Och ännu roligare är att jag kommer jobba med gamla kollegor. Ser framemot en härlig sommar. Kommer att jobba inne i stan så det blir en del restid, men det kan det vara värt. Jag kommer jobba 25% och vara sjukskriven 50%. Alla mina kontakter har varit så positiva till det här och önskat mig lycka till. Jag kommer alltså att avsluta nästan alla mina besök på sjukhuset, kommer endast gå dit 1 gång i veckan för att få injektion och hämta mediciner. Ahh, det här ska bli så kul! Tror att det är något jag behöver i mitt liv just nu, att få jobba och känna sig behövd. Jag tror verkligen på det här, jag gick till och med till mottagning för att tjata till mig en snabb läkartid så att jag skulle få ett godkännande och hade världens flyt med att hon kunde ta emot mig redan samma dag. Och som sagt hon vart positivt överraskad och glad över att jag hittat ett jobb. Nu vill jag bara blicka framåt, glömma allt gammalt skit.
 
Jag har även gjort min sista dag på Idun, kommer inte kunna gå dit något mer den här terminen utan jag återkommer nog till hösten sen igen. Kommer sakna alla nya vänner jag fått men dom har lovat att komma förbi jobbet och äta lunch. Jag fick den uppfattning om att jag skulle bli saknad där också, vi skämtade till och med om att sätta upp en bild på mig på anslagstavlan, haha. Gulliga vänner man har iallafall.
 
Imorgon ska jag göra absolut ingenting på dagen, ska ta en sista extra sovmorgon innan jobbet drar igång. På eftermiddagen ska vi lämna Gustaf till hans pappa och sen är det kväll igen. Jag och Alva ska nog iväg på kalas på lördag, S ska tävla i friidrott ute på Ekerö och vi orkar inte följa med :p Blir roligare för Alva att leka med kusinerna istället även fast hon tycker att det är väldigt roligt med tävlingar. Vi får hoppas att det blir någon medalj.
 
Annars då? Jo allt känns bra. Hade mitt sista besök på DBT gruppen igår, vi var bara 3 stycken och det var lite tråkigt att inte få säga "hejdå" till resten. Men som planerna ser ut just nu så kommer jag tillbaka till hösten igen. Jag har lärt mig så himla mycket och är tacksam över att jag fick den här chansen. Om jag ser tillbaka på hur mitt liv såg ut för ett år sen så är det en stor skillnad. Jag är mycket gladare och mer framåt, kan sätta ord på känslor som jag inte kunde göra innan. Jag är inte helt bra men alla som känner mig ser att jag gjort framsteg. Det känns skönt att veta att andra ser det också. Jag skulle verkligen rekommendera andra till att testa den här formen av terapi,  den har varit guldvärd för mig.
Vi får se hur det blir med min kbt, om jag ska börja nu eller inte. Det är långa köer så jag skulle gissa på att det nog också skulle blir till efter sommaren. 
 
 Ville kika in här och berätta om mina framtidsplaner som just nu är jobb. Vi kommer även att behöva ändra förskoletider till 30 min senare. Först så blev jag helt förstörd över att barnen skulle behöva vara kvar till efter 3 men har insett nu att det inte är någon big deal. Dom må vara först på morgonen men går hem hyfsat tidigt och trivs där så det känns tryggt. 
 
Nej nu ska jag sova och imorgon blir det sovmorgon deluxe!!! 
 
 
 
Jag håller på att färga mitt hår rött med en färgbomb. Det går sakta men säkert framåt. 
2019 | |
#1 - - Lycka:

Lycka till med det nya arbetet!

#2 - - Isabella :

Shit vad kul att terapin har gett resultat och att du nu kan gå ut och jobba.

Upp