förvärkar?

Idag gick jag upp som vanligt för att jag trodde att vi skulle ha vanlig skola fram till 11. Men icke sa nicke, när jag väl kom till skolan så var det ingen där. Gick och läste på anslagstavlan där det stog att alla skulle vara tillbaka ifrån gymnasiebesöket vid 1. Jag kunde ha tagit en låååååång sovmorgon idag istället för att gå upp vid 7. Men, men fick iallafall en del skolarbete avklarat.

Inatt vaknade jag av en konstig värk ifrån ryggen till magen, blev skitskraj eftersom att den kom med några minuters mellanrum. Bestämde mig för att gå upp och gå en stund för att se om de gick över. Har läst att förvärkar kan vara ungefär samma sak som riktiga värkar bara att förvärkar försvinner medans riktiga stannar kvar.

"Förvärkar startar från olika håll i livmodern och sprider sig oregelbundet över den. Magen blir hård och putar ut, oftast utan att det känns något speciellt neråt underlivet.

En förlossningsvärk börjar från toppen av livmodern och sprider sig neråt. Då pressas fostret mot bäckenbotten. Det kan upplevas som ett tryck neråt eller rent av göra ont. Många känner också att smärtan sprider sig ut i korsryggen, ungefär som vid mens."

Värken försvann som tur var när jag gick en stund.

Har inte tid att skriva mera nu eftersom att jag ska iväg och möta Andreas. Vi ska ju som sagt på förlossningsföreläsning. Så nu måste jag springa till bussen, tjiiingeliing.

Bebis | |
#1 - - Cina:

Hittade din blogg idag. Är själv fyrabarns-mamma, 40+ nu,och mitt yngsta barn heter Wilma och har hunnit bli nio år! Har även en dotter f -91 och när jag läst i din blogg har jag förstås funderat på vad jag skulle säga om hon blir gravid nu. Och det kan man ju inte veta i förväg! Jag hoppas att du känner att du får allt stöd du/ni behöver och jag önskar er lycka till! Blir nyfiken på lilla Wilma! Ta hand om er!

#2 - - Anonym:

hjälp det är ju inte alls långt från januari nu! det är redan december nästan...:D Lycka till med allt!

#3 - - kajsa:

Åhh, inte långt kvar nu ju!!!

Så spännande!

Fortsätter följa din blogg och kollar varje dag (hinner inte alltid skriva kommentarer bara).

#4 - - Alvas pappas blogg:

japp nu startar det nog, kan nog försvinna igen men sannolikt kommer det att komma o gå sådär tills det är dags. rör det på sig mkt inne i magen?

#5 - - Virraan:

Berätta hur det va på föreläsningen sen? :) var det
värt att gå dit?

#6 - - Andreas ( wilmas pappa):

Jag har skrivit lite om hur det var på träffen om ni undrar men bara lite kort!

IMORGON TORSDAG 30/11 HAR JAG NAMNSDAG =D
Älskar dig emelie

#7 - - u :):

Kände något liknande förra veckan (var då i v 21) jag blev jätte rädd och det gör SÅ ont. Ringde min barnmorska som sa att det var "normalt" och att man bara bör vila lite extra när det inträffar.
Håller tummarna för dig
// u :)

#8 - - edvard:

Jag hoppas att allt går som det ska (:

#9 - - Karolin:

Hej! Jag började läsa din blogg i förrgår och jag tycker det är jätteroligt att läsa om hur det går för dig o Andreas :) Själv är jag 14 år och är jätteavundsjuk på dig även om jag inte vill ha ett barn vid så ung ålder så vill jag ha ett nån gång i alla fall :). Nej, nu blev det för mycket smileysar, så det är nog bäst att jag slutar nu.

#10 - - Anonym:

nu är det inte långt kvar! jag tycker du är jättestark som orkat igenom dethär, och du verkar vilja behålla barnet efter också, mycketmycket strong inside! vissa föder ju sitt barn, men sen adopterar dom bort det. LYCKA TILL MED ALLT!

#11 - - therese:

hej. jag är i vecka 20 nu :) det är roligt,fast väldigt jobbigt oxå dock.. vet du några bra barn sidor med erbjudande eller saker man kan köpa? :) kolla gärna mina bilder på bilddagboken.se kram tres

Upp