Vecka 22:)

Jaha då har man varit gravid i 22 veckor, "bara" 18 kvar. Om hon vill komma på BF alltså.  Men jag själv tror att jag gått längre än 22 veckor iallafall 1vecka mer. Känns bara som de, får väl se vilket datum hon vill komma. Kan inte lägga ut några bilder just nu eftersom att jag inte vet vart digitalkamran är någonstans, men de kommer. Idag har jag kännt mig trött och haft ont i ryggen, jobbigt. Vill inte få ryggbesvär redan ju. Men får hoppas att de går över.
Idag fyller med min lillesyster Amanda 8år. Just nu håller hon på att baka tårta för hon ska ha kalas för släkten idag. Så jag ska få äta tårta idag jag:)

Vecka 22
Kroppen: Vissa MVC håller ett sk. informtionsmöte för gravida runt den här tidpunkten. En dietist brukar gå igenom vad man bör äta och vad man ska undvika, men man brukar få en broschyr hemskickad redan i början av graviditeten så att man inte äter något skadligt. Arbetsterapeut och sjukgymnast brukar också vara med på mötet och informera om hur man kan lindra besvär från rygg och bäcken. Man kan t.ex få hyra ett stödbälte för att minska bäckenbesvär.

Barnet: Från och med den 22:a veckan kallas det lilla livet "barn" istället för "foster". Runt denna tidpunkt börjar barnet ha en regelbunden rytm med sömn och vaket tillstånd, men kan väckas av moderns rörelser. Barnet dricker och kissar som en del av fostervattnets rening.

Vecka 22 | |
#1 - - joy:

lyckos din lillasyster som snart blir moster :)
hoppas ryggbesvären försvinner! ta hand om dig!

#2 - - Johanna:

Vad mysigt det låter=)) "Barn".. Ha de bra!

#3 - - palea:

alltås helt sjukt. jag har typ blivit sugen på att ha ett litet barn i magen ..jag har t.o.m drömt om det. allt tack vare dig! hehe, men än ska jag nog vänta några år, lycka till med allting! det kommer gå så bra. och jag tror att Wilma kommer bli den mesta kända ungen i hela blogg-världen!

#4 - - Annica:

Jag tycker att det är bra att du inte tar skit när andra tycker negativa saker om att vara ung och gravid. Stå på dig! Hoppas allt går bra med ryggen, och att barnet blir friskt när det kommer :) Lycka till med allt!

#5 - - Debbie:

Åh. Modig du är :) Som vågar behålla barnet fast du är så ung :) Jag tillhör väl en av de som tycker att man nog behöver vara över 20 för att hinna uppleva livet lite innan man "fastnar" :) Fast jag beundrar människor som tar sitt ansvar och står upp för det dom tycker är rätt, så.. go tjejen! :) Hoppas ryggen blir bättre och att tårtan smakar bra :) Kramis!

#6 - - Emelie:

joy- ja hon är jätte glad för att hon ska bli moster:)

Zitus- De är mysigt med:)

Paela- Oj, hehe. Ja man känner bäst själv när man är redo för att skaffa barn.

Annica- Nej orkar inte bry mej om vad alla andra tycker:p Tack

Debbie- Tack så mycke:)

#7 - - joy:

naw :D jag förstår det!

Upp