sista mammagruppen

Idag var det sista gången på mammagruppen, vi åt fruktsallad med glass och lite annat smått och gott. Nu är det uppehåll tills ibörjan av september. Jag får se om jag fortsätter gå då, men det tror jag nog, kommer ju endå inte ha så mycket annat för mig på dagarna. En liten stund innan vi skulle hem ifrån mammagruppen så vart Wilma övertrött och ville ingenting, sen när vi kom ut till vagnen glömde hon bort att hon var trött. Hon älskar att kolla på alla träden ute, men när vi kom hem igen vart hon arg och ville sova.

Hon har blivit så duktig nu, kan använda napp och dricka ur nappflaska. På en bild jag visade förut hade hon en vanlig vattenflaska man köper, men det vara bara för att det var så varmt den dagen och vi hade glömt hennes nappflaska hemma. Nu blir hon helt galen då hon ser en flaska med vatten i, ska promt ha den och dricka ur.
Det är så kul att se hur hon utvecklas, ifrån att ha varit en liten plutt till en (nästan) stor tjej.

Nu när hon blir fem månader ska vi pröva med att ge henne gröt på morgonen, om hon nu vill ha det. Hon får iallafall smartportioner varje dag, cirka två matskedar bara. Hennes favorit är iallafall morotspure, vi ska pröva med broccoli och se hur hon reagerar på det. När man själv äter så blir hon jätte sur om inte hon får något, och nu nöjer hon sig inte med att bara sitta i babysittern när vi äter, nu ska hon också sitta vid matbordet och se vad som händer. Vi ska också försöka få henne att somna lite tidigare på kvällarna själv, nu är hon vaken med oss enda tills vi går och lägger oss. Och oftas blir det runt elva tiden, men det funkar ju det också.

Wilma är ute och går en kvällspromenad med sin farmor och farfar, så jag ska passa på att gå och duscha nu.

Föresten så frågade någon hur gammal man ska vara för att gå på mammagruppen, det är från 22 år och neråt. Jag är den yngsta som går där, resten är runt 18 år.
image224

Wilma 4 månader | |
#1 - - sophia:

En liten fråga, är ni mycket själva eller är Wilma i stort sett alltid med ? :)

#2 - - beatrice:

haha va söt hon är!

#3 - - Alvas Pappas Blogg - alvaplutten.blogspot.com:

G
O
Bild! skönt att du kallar det mammagrupp, det är ärligast! skrev precis lite om det där själv, lustigt nog.

#4 - - malin k:

tycker du och andreas verkar vara väldigt bra föräldrar. blir så arg när folk klagar på er bara för att ni är unga. wilma är så söööt... :)

#5 - - elin:

Vi började ge gröt på kvällarna i den åldern som Wilma är och då sov hon mycket längre och bättre på nätterna. Bara ett litet tips om ni vill att hon ska sova längre.

#6 - - Miamor:

Vad kul att det går så bra! Du verkar vara en bra mamma tycker jag =) Önskar att jag hade haft lite yngre mammor i min mammagrupp. Alla i min mammagrupp var över 35 och hade värsta karriärerna.

#7 - - Sara:

Har följt er sedan ni började blogga om Wilma, det är verkligen jättekul att läsa om er :) man lär sig så otroligt mycket om barnets utveckling & dessutom är det väldigt inspirerande att läsa om er - ni verkar vara riktigt bra föräldrar! Lycka till i fortsättningen också!

#8 - - Evelina:

Haha, knappt kladdig :D Hon är så himla söt, och jag håller med en ovan som skrev om dom som klagar. Jag tycker ni verkar vara hur bra som helst med Wilma, och jag har följt din blogg runt 4,5 månader, alltid lika kul när det kommer ett nytt inlägg! =)

#9 - - Anonym:

Hon är så söt :D

#10 - - OLGA:

Älskar din blogg grymt mycket, den är så mycket bättre än de flesta andra bloggare. Du klagar inte när du skriver, som hon carolin, hon klagar på ALLT.

#11 - - Beccis:

Tycker också att carolins blogg har blivit lite tjatig, bara massa klagomål på hur dåligt hon mår hela tiden. Men endå kan man inte sluta läsa, jaja ska väll inte klaga på hennes blogg i din bogg egentligen men.
Du gör ett så otroligt ba jobb med wilma.

#12 - - eleonor:

Tycker du verkar vara en bra mamma :)

#13 - - nadja:

Du är duktig och ansvarsam, DET GILLAR JAG!

#14 - - nadja:

Man blir så himla inspirerad och längtar tills min tid ä kommen.(är 14)
Krama om Wilma från mej, är helt sjukt kär i din lilla tjej!!! :D

#15 - - performance:

va roligt allt låter, snart kommer väl lilla Wilma inte vilja sitta still utan krypa runt på bordet :)
lycka till
Åsa

#16 - - Jelen:

Du verkar verkligen vara en mogen o bra mamma :) och Wilma är så himla sööt ! Ni måste vara så stolta :D *Lycko kramar ifrån mej*

Upp