Saknar andreas

Inatt så vaknade Wilma tre gånger och bara skrek hela tiden, vi visste inte vad det var och hon var alldeles varm, först trodde vi att hon hade feber. Hon somnade om alla gångerna rätt så snabbt igen, så vi gav henne aldrig någon alvedon. När vi vaknade imorse så var hon lite snorig, och nästan hela dagen har hon varit gnällig. Jag hoppas inte att hon är på väg att bli sjuk igen. BVC-tanten sa att barn under ett år normalt åker på sju-tio förskylningar.

Nu har Andreas åkt tillbaka igen och kommer inte tillbaka förens om nästan tre veckor, det känns lite jobbigt. Dessutom ska dem ut i fält så vi kommer inte att kunna prata i telefon heller. Det här kommer att bli den jobbigaste tiden för oss, men snart kommer han upp till Berga. Vi får tänka att det då redan gått tremånader och när han är på Berga kommer han att få komma hem mycket mera. Jag och Wilma får hitta på roliga saker som gör att tiden går snabbt.

Imorgon ska vi hälsa på hos min farmor, det var ett tag sedan nu. Hon hade lite små saker till Wilma som hon ville ge. Jag får se hur länge vi stannar där, men det blir nog ett tag kan jag tänka mig. På onsdag åker vi tillbaka till Nynäshamn igen, direkt till mammagruppen. Jag ska passa Andreas syskon på torsdag kväll eftersom att båda hans föräldrar jobbar kväll. Sedan så åker vi tillbaka hit till mamma igen, antagligen på fredag eller lördag. På lördag ska vi fira min kusin som fyller två år, det är därför jag åker tillbaka igen.

Nyss så kom jag och tänka på att Wilma kanske är extra gnällig för att hon fått två nya tänder? Man kan få feber och bli lite gnällig utav de. Det är båda framtänderna uppe som kommit och det ser jätte gulligt ut. Dom har inte kommit fram så mycket än, men man ser dom. Vi får hoppas på det så att hon inte är på väg att bli sjuk igen.

Gå in på Andreas blogg och lämna en kommentar, för varje kommentar så skänker han en krona till bröstcancerfonden. http://granis.blogg.se   Jag älskar dig älskling!
Wilma 7-12 månader | |
#1 - - klara:

jo det kan ju vara tänderna!
har du någon bild på dom? =)
har varit inne och skrvit en kommentar ^^
gå gärna in på min blogg även om jag inte skriver så mycket skoj =P

#2 - - Anonym:

ni är så söta :)

#3 - - amanda:

när min älskade N låg i lumpen smugglade han alltid med sin mobil ut i fält, så han kunde ringa mig och säga god natt och så.... ett litet tips....

#4 - - Isabellas pappa:

Håller med Klara att det säkert bara är pga tänderna. Måste bara skriva hur imponerad jag är av dig. När jag var 16 år så hade jag aldrig klarat av det du gör. Jag hoppas du är stolt över dig själv och din familj för det borde du vara.

#5 - - Agnes:

Jag gillar din blogg jättemycket! Varje gång jag är inne på datorn tar jag alltid ett svep in på din blogg. Wilma är jättegullig och du verkar vara en jättebra mamma. Fortsätt skriva! :)

#6 - - Emma:

Jobbigt att vara ifrån varandra i tre veckor, men det fixar ni ju :)

#7 - - Denize:

Kan absolut vara tänderna.
Emilia blev jätte grinig och hade feber till och från hela tiden kändes det som.
Hoppas att hon mår bättre snart i alla fall.

#8 - - sanna:

jag skrev en kommentar i hans blogg =)

#9 - - Jessie:

Det måste vara tänderna, min lilla tjej fick sina tänder igår och hon är snuvig just nu. Men hon mår annars bra! Men lite mer mammig än vanligt har jag märkt också. Agnes har tre tänder nu, tiden går alldeles för fort, eller hur. Låter som att du och Wilma får det fullt upp nu denna veckan så fortsätt med det så träffar ni Andreas snart! =)

Upp