tisdag

Hade prov idag och det gick rent ut sagt åt helvete, hade övat jättemycket på en del och mindre på en annan och självklart kom det INGA frågor om det jag övat mest på, jobbigt. Tur att det inte gör något om man misslyckas på ett prov, har ju på oss tills slutet av tvåan. Hade även orgientering idag, typ det tråkigaste jag vet. Vi var iallafall rätt så många som gick så behövde inte göra så mycket. Gick och pratade skit med Mallan istället, skämt å sido. Har varit en rätt så seg dag. Imorgon lär det bli ännu segare.

När jag väntade på bussen idag såg jag något skit äckligt, det var massa fåglar runt busshållsplatsen och sen när bussen kom så körde bussen över en av dom och jag lovar, det splaschade, fyfan. Jag stod precis nästan brevid och såg exakt allt, mådde illa efter det.

Tror jag ska in till stan imorgon eller på torsdag och klippa mig, var hur länge som helst och känner att det behövs. Ska färga mörkare nu också när det är höst, får alltid typ en rödaktig ton i håret efter sommar när all sol varit framme. Men fick faktiskt två kommentarer i helgen om att jag hade fin hårfärg, fast jag tycker inte om när det är så.

Nu ska vi göra mat och sen blir det att fortsätta se på true blood!


coola. snodde från Sofie
Övrigt | |
#1 - - Malin:

Fett tuunga ju!

#2 - - Nathalie:

Hej,



Jag undrar bara en sak: känner du verkligen inte dåligt samvete mot ditt barn? När man läser bloggen som vuxen tycker man den är lite korkad och omogen, men det är inte rätt att säga så, för du är precis normal som 18åring! Men det är just grejen, när man är 18 är man rätt omogen (alltså oavsett hur smart eller snäll eller så man är)och man har massor kvar att lära. Tycker du verkligen att det är rätt att uppfostra ett barn då? Kan ju satsa miljoner på att ditt barn inte kommer bli VD eller professor i matematik direkt, hon kommer troligtvis inte gå ut gymnasiet (statistik för tonårsmammor från Norden och Storbritannien är rätt sann och sorglig på detta område). Nu är inte utbildning det enda måttet på hur någon har det men så pass skarpa kontraster visra ändå på att föräldrar som själv är barn inte klarar av att ge barnet allt den behöver. Tycker du inte att man borde skaffa barn för att man vill ge det en fin uppväxt och inte bara för ens egen skull?

#3 - - raira:

Även om man är 18 behöver man inte vara omogen och detta att unga föräldrars barn lyckas mindre än andras det är ju skitsnack .

Jag tycker att det är starkt gjort för de unga som väljer att föda barnet (som säkerligen inte var planerat)istället att genomföra en abort . Som om man inte är 100% säker på att valet är rätt kan ge många psykiska men.

Sedan kan man aldrig veta hur en som skriver är i verkliga livet , man kan skriva hur omoget och larvigt som helst i en blogg utan att vara så i verkliga livet .

#4 - - Mamma Stina:

Hej hej! Ha en trevlig dag!



Kram Stina



#5 - - Johanna:

hejsan! jag tror att jag såg dig och wilma idag på tåget, kan det ha varit du? det var typ klockan 8 :)

kram

#6 - - majja:

hej!

idag fick jag reda på att jag är gravid.

Jag är 16år och har precis börjat på IV,

jag började där för att jag hade ig i matematik.

jag har en pojkvän som också är 16år :)

men nu kommer jag till det jag vill fråga dig,

har inte läst din blogg så mycket.

men jag vill veta hur du berättade för dina föräldrar att du var med barn? och hur tog dom det? hur långt hade du kommit in i din graviditet då?



MVH en ung-nyfiken-blivande-mamma :)

#7 - - Sara:

Bara för att Emelie var ganska ung när hon fick Wilma behöver ju inte det betyda att Wilma inte kommer lyckas här i livet! Wilma (och Emelie) har väl lika stor chans som vi andra?!

#8 - - Malin:

Nathalie du är dum i huvet :P

Upp