Mobil

Igår var jag så klumpig att jag tappade ner min mobil i en hink full med vatten, den funkar fortfarande men är näst intill död snart. Var och kollade på en ny idag, sony eriksson aino eller satio. Det är med abonnemang och jag vet inte riktigt om jag ska köpa den än. Har aldrig haft abonnemang förut och de ingår mobil och mobiltbredband plus att man får ett playstation 3 på köpet. Ska försöka att ta bort det mobila eftersom jag inte har någon användning av det just nu, ska köpa en dator om jag får jobbet. PS3 ska jag sälja eftersom jag aldrig spelar iallafall. Är iallafall i stort behov av ny mobil, får se om jag köper eller inte imorgon.

Angående jobbet så ska jag dit imorgon igen och lära mig kassan, ska ta med papper och skriva upp allt så att jag kan öva hemma. Tror att jag får det iallafall, om jag inte blir helt lurad, men det tror jag inte. Skulle vara perfekt ;)

På onsdag eller torsdag kommer Wilmisen hit igen :D Snart fyller hon tre år också, 13 dagar kvar ;)
Övrigt | |
#1 - - Sara:

Jag skaffade abonnemang för 1 år sen, och är så NÖJD! Det är så skönt att slippa tänka på att fylla på telefonen! Jag har comviq snackis och det är SJUKT billigt, 19 öre/min till alla nät. Jag har en telefonräkning på ungefär 450 kr per månad =)



Det jag vill säga är att jag tycker helt klart du ska skaffa abonnemang, det är helt klart värt det! Speciellt när man kan plocka ut en telefon också, det är ju snuskigt dyrt att köpa en telefon kontant idag!

#2 - - Sara:

Sony Ericsson Satio är en helt underbar mobil. Köpte min för en vecka sen. :)

#3 - - KIMSALABIM:

Kolla upp månadskostnaden som du får med alla de tillbehören på mobilabonnemanget, ibland kan det bli onödigt dyrt med de färdiga paketen som butiken presenterar.

Räkna ut hur mycket du ringer för varje månad, och hur länge du vill binda dig med din nya mobil, gå till en butik som har många olika operatörer, exempelvis the phone house, och be dem sätta ihop ett paket som passar dig bättre!

Jobbar som återförsäljare för tele2, och trivs bra med dem själv, men det är inte säkert att de passar allas behov.

Har själv en aino och är hyfsat nöjd, jag hade dock inte varit rädd för att kolla på samsungs alternativ, som faktiskt kommit upp med väldigt många bra mobiler på sista tiden.

Mobilinläggen jag gjort på min blogg är gjorda med min aino, där kan du se lite grann av kvaliten på bilderna, måste säga att fotoblixten får ett litet minus av mig ...



Lycka till i mobil-djungeln!

#4 - - emelie:

Jag kan rekommendera Nokia Xpressmusic 5530 , är en musikmobil visserligen men finns allt på den! Skriver kommentaren med den :) Har haft min ett tag nu och är nöjd, köpte den utan abonnemang eller kontantkort så det blev billigare. Vet inte hur mycket du ringer och smsar för i månaden, men som en tidigare skrev att hon betalade 450 kronor i månaden. Så mycket betalar jag inte alls med mitt kontantkort och då är mitt tyska kort långt mycket dyrare att ringa och smsa med än ett svenskt. Men som sagt, du vet vad som passar dig :)



Ha det bra!

#5 - - laura:

grattis på förhand till henne :)

#6 - - Linn:

jag har abonnemang och är skitnöjd. Jag har telia mobil student, som visserligen inte finns länge, men det finns telia max 25 som är typ samma sak. Min räkning ligger på ungefär 150kr/månad. Inte alls mycket pengar. =)

#7 - - Madde:

Satio! Jag har Aino och är inte jätte nöjd precis, så ska de bli ngåon av dem, så tänk på det.

Upp