Otursdag

Igår jobbade jag på årets kock, det var roligt. Men jag ville seriöst försvinna när jag såg tre av mina lärare komma in och sätta sig vid mitt bord. Tyckte det var galet pinsamt, haha. Dom skulle sitta där och äta middag med mera. Det var inte kocklärare utan servislärare, gjorde ju inte saken bättre för då kunde dom ju anmärka minsta fel;) Gick bra iallafall och jag var sjukt trött efter de passet, somnade direkt när jag kom hem.

Imorse var det skola igen, varmkök. Kändes som halva skolan var borta idag också. Det har varit min otursdag idag. Först försov jag mig och hade bara tjugo minuter på mig att springa till bussen, höll på ramla i trappan till tunnelbanan, hittade inte mina nycklar till skåpet och trodde jag glömt dom, glömde sätta på "locket" till matberedaren och fick mjöl hela ansiktet och kläderna, tappade ut två burkar med majonäs på golvet och mina byxor (som var nytvättade), min bläckpenna gick sönder i fickan och den fylldes med bläck och självklart stoppa jag ner handen där i och fick bläck över hela händerna, blev mer blöt än vanligt när vi skulle städa köket och tappa en burk med vatten över mig, när jag skulle betala i kassan strulade självklart deras apparater och jag var tvungen att byta till en annan med lång kö och tillsist, det tog mig hela fyra timmar att åka fram och tillbaka till nynäshamn pga föresenade och inställda tåg. LAGOM KUL!

Nu är Wilma här och vi har precis ätit tacos, nu ska hon bjuda på sina bullar hon bakat idag och tagit med sig. Vilken genirös unge man fått ;)
Wilma 3 år | |
#1 - - Pierre:

Jag passar på att säga hej när jag kikar förbi. Hoppas att allt är fint med dig denna fredagskväll! Känner du för det så får du (och självklart även dina läsare) gärna kika gärna in på min blogg och rösta fram sveriges fulaste hem. Där hittar du också en sjukt kul grej och ett inlägg om Kissies bildredigeringar! http://klippans.blogg.se är adressen! Trevlig helg!

#2 - - Anonym:

haha stackare, men vad sött att hon bakat bullar

#3 - - TinA:

haha ja det kan man verkligen kalla för otursdag :P



vad duktig wilma är =)

#4 - - Nathalie:

Hejsan, jag är 17 år (I augusti)och har precis fått reda på att jag är gravid jag har läst dina gamla blogg inlägg från 2006 och jag känner nästa samma som du, min pojkvänn är inte alls med på det just nu iaf, jag undrar bara, om Andreas hade sagt att han inte alls hade velat ha barnet hade du behållt det iallafall ?

Upp