Lördag

Jag somnade helt utmattad igår, den här värmen tär verkligen på en. Vi åkte och badade på kvällen istället, för att slippa den värsta solen. Men nu ska det nog bli lite kyligare, om det nu stämmer, tycker att dom skjuter fram det hela tiden, hehe. Jag tog mig ut på en promenad igår och svetten bara dröpte över en. Det kändes iallafall bra och jag ska försöka komma ut ett par gånger i veckan. Känner att jag är på gång nu men det kan det kan snabbt ändras.
 
Idag har vi barnvakt och ska gå på bio och äta lite. Trost att jag känner av en del ångest. Jag tycker det är viktigt att man får lite egentid. Vi brukar försöka göra något en gång i månaden utan barnen. Iallafall ha barnvakt några timmar. Far-och morföräldrar tycker bara att det är kul att få umgås med kidsen.
 
Min ångest beror nu på att jag nojar mig över att min sambo börjar jobba igen på måndag och jag blir ensam med barnen i två veckor. Försöker banka in i mitt huvud att det kommer gå bra. Jag har bara lite svårt att komma iväg och hitta på saker , har inget körkort. 
Vi har skolan typ trettio i meter från oss och dom har en rätt bra lekpark, så där kommer vi nog hänga.Tänk att Gustaf ska börja i skolan om bara tolv dagar, helt galet! Först är det invigning på fritids. Tiden går för fort ibland.
 
Jag har iallafall inte haft några frånvaro attacker på snart två veckor och jag tror det beror på att jag sovit middag varje dag. Sömnen är otroligt viktig för mig. 
 Jag är rädd över att det kommer tillbaks nu när S börjar jobba igen. Då kan jag inte vila på samma sätt eftersom jag måste ta hand om barnen. Men förhoppningsvis går det bra. 
 
Glöm inte att gilla mina inlägg om ni tycker om det jag skriver :)
 
2018 | #psykiskohälsa, 2018, Barnvakt, Ångest | |
Upp