Den lilla tjejen

Såhär ser det ut varje gång efter bad/dusch. Gråt och skrik. Hon ogillar verkligen vatten, speciellt på huvudet. Samma sak gäller det med hennes hår. Hon har det livligaste håret jag sett, och frizziaste. Det kan bli så tovigt att vi knappt får ut det, hon har iallafall blivit bättre på att gå med på att man måste borsta håret. Hon har långt fint hår när man väl fått ut allt, som sen blir lockigt. Vi har tänkt ta med henne till en frisör men vi lär inte ens få upp henne i stolen innan protesterna börjar. S gav som förslag att vi ska göra en fläta och sen bara klippa av allt, men jag tror inte på det. Vi får kämpa lite mer. När man väl får göra tofsar eller flätor så blir håret jättebra men det är just när det är utsläppt som det blir katastrof.
Man ser kanske inte så jättebra på den här bilden men här är det precis utkammat. Det skulle behöva plattas för att bli helt rakt men hon är ju så jäkla söt. Vi får se vilken hårfärg hon får, jag tycker att det börjar mörkna mer och mer så det blonda försvinner nog lite senare ändå. Hon har även röda nyanser så det kanske blir något mittemellan. 
 
Idag har vi varit och lämnat Gustaf till sin pappa, fick skjuts in av S's föräldrar och jag är så tacksam över all hjälp vi kan få. Jag har även blivit erbjuden en kontaktperson två gånger i månaden nu, så snart kommer jag troligen ha någon att umgås med ibland eller vad man ska säga. En kontaktperson är ju mer som en kompis som man kan hitta på saker med som man kanske inte skulle göra annars. Jag hoppas att det blir bra iallafall. 
 
Nu ska jag sova, det är bara jag och Alva hemma här imorgon igen. Får se vad vi hittar på för något, om vi går iväg någonstans eller håller oss hemma.  
 
 
2018 | |
#1 - - Isabella:

Testa örngott i satin istället för bomull. Kokosolja (kallpressad) kan du också ha i hennes hår innan ni tvättar det. Balsamspray kanske hon gillar. Sova med fläta/flätor, har ni testat det?

Svar: Det med örngottet och kokosoljan måste vid pröva tack )❤
Emelie Forsberg

#2 - - Isabella:

Örngott av siden går också bra. Tror det är mjukare/glansigare. Prova er fram :) Hoppas tipsen fungerar.

Upp